Asset Publisher

شهریه
شرایط دریافت بورسیه صنعتی در دانشگاه گیلان
تماس با معاونت
تقویم آموزشی
شرایط عمومی دانشگاه برای پذیرش دانشجویان جدیدالورود 1404

آخرین خبرهای معاونت

Asset Publisher

05 05 2025

کارگاه آموزشی "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه"

کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه" در روز یک شنبه مورخ 1404/02/14 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور برخی از معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران تحصیلات تکمیلی و کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها برگزار گردید. آقای امیر صابرفرد کارشناس مسوول دبیرخانه ارزیابی کمیت تدریس دانشگاه در خصوص مشکلات و ایرادات پرتکرار گزارشات حق الزحمه پارساها، ارسالی از سوی دانشکده به حوزه معاونت آموزشی و نحوه محاسبات حق الزحمه و قوانین مرتبط با آن توضیحاتی ارایه نمودند و سپس به ارایه توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی پرداخت حق الزحمه پارساها پرداختند و با نظر اعضای حاضر مقرر شد پیشنهاد جهت طرح در شورای دانشکده ها به دانشکده ها ابلاغ شود تا به جمع بندی نهایی دست یافته شود. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده به پایان رسید.​​​​​​​

05 05 2025

کارگاه آموزشی نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان

كارگاه نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان  توسط دکتر مهدی وجدانی همت عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی در تاريخ 1404/02/06 به صورت مجازي برگزار شد. ایشان در ابتدای کارگاه به ابعاد زندگی تحصیلی پرداختند و در این راستا به مواردی از قبیل زندگی انسان روی پیوستار رشدی، تعامل دو سویه  ابعاد شناختی-عاطفی- اجتماعی و اخلاقی انسان، چگونگی تبدیل زندگی تحصیلی دانشجویان به یک تجربه رشد محوراشاره کردند. در ادامه در مورد چالش های رایج زیست دانشجویی از قبیل چالش های تحصیلی-آموزشی، چالش های روانی-عاطفی، چالش های اقتصادی- معیشتی، اجتماعی و فرهنگی و چالش های فناوری- دیجیتال صحبت نمودند. سپس به زمینه های اثرگذاری اساتید در ارتقاء زندگی دانشجویی از قبیل هویت یابی تحصیلی، کاهش سردرگمی تحصیلی، چگونگی مدیریت تنش های تحصیلی، پذیرش تجارب جدید تحصیلی و شغلی و ایجاد تعادل در زندگی تحصیلی دانشجویان اشاره نمودند. در بخش آخر کارگاه به موضوعاتی از قبیل یادگیری و رشد شناختی، نحوه تقویت استقلال و مسئولیت پذیری و چگونگی توسعه مهارت های اجتماعی و عاطفی دانشجویان پرداختند.

29 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403)"

​​​​​​​کارگاه آموزشی مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع ‏دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403) ‏ساعت 8 تا 10 روز سه شنبه مورخ 1404/02/09 توسط خانم زهرا صالحی، معاون مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، و با حضور مدیران آموزشی ،کارشناسان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان گروههای آموزشی در محل تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید. در این کارگاه به بررسی فرآیندهای آموزشی دانشجویان دکتری شامل انتخاب استاد راهنما، احراز بسندگی زبان، امکان بهره مندی از شرایط جایگزین آزمون جامع، برگزاری آزمون جامع، تصویب پروپوزال ،دفاع و اقدامات مربوط به سامانه های ایرانداک (پیشینه پژوهش، ثبت و همانندجو) پرداخته شد. کارگاه در قالب پرسش و پاسخ و با بررسی نقطه نظرات همکاران در جهت تسهیل فرایندها به پایان رسید.

28 04 2025

کارگاه آموزشی" آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی" مورخ 1404/02/08

کارگاه آموزشی "آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی " در روز دوشنبه مورخ 1404/02/08 ساعت 10-08 در محل سالن شهید نورانی دانشکده فنی، با حضور روسا و معاونین آموزشی دانشکده­ها، مدیران گروه­های آموزشی، اعضای هیأت علمی و کارشناسی آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه آقای منصور حبیبی کارشناس مسئول گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی دانشگاه درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه نمودند: آشنایی با شرایط و ضوابط ایجاد رشته  (دارای برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای درخواست ایجاد رشته آشنایی با شرایط استفاده از طرح عضو وابسته و طرح تعاون، برای ایجاد رشته آشنایی با   شرایط و ضوابط تعریف رشته  جدید (فاقد برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای  تعریف رشته  جدید آشنایی با   شرایط و ضوابط تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است. آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای  تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است.

28 04 2025

کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" مورخ 1404/02/07

کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" در روزیکشنبه مورخ 1404/02/07 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه ابتدا آقای دکتر آقامعالی مدیر خدمات آموزش دانشگاه توضیحاتی درخصوص اهمیت و جایگاه شورای آموزشی دانشگاه به عنوان یکی از شوراهای تخصصی دانشگاه ارائه نمودند.  سپس خانم کوکب چلمبری معاون مدیر خدمات آموزشی دانشگاه توضیحاتی  درخصوص  نحوه بررسی موارد ذیل در شورای آموزش دانشگاه ارائه کردند. دروس زیر حدنصاب تقویم آموزشی افزایش سقف تدریس اعضای هیات علمی بازنشسته دروس ناتمام ورود نمره تغییر نمره بازگشت به تحصیل و لغو حکم عدم مراجعه و انصراف دانشجو در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

27 04 2025

کارگاه آموزشی" الزامات مرتبط با تعریف درس در سامانه جامع آموزش" مورخ 1404/02/06

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، کارگاه آموزش با عنوان " الزامات تعریف درس در سامانه جامع آموزشی" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 15-13 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای محترم ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان محترم آموزشی و نیز کارشناسان محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین کارشناسان محترم گروه های آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه  سرکار خانم آزاده کاویان فر رییس محترم اداره آمار و اطلاعات آموزشی دانشگاه  درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه کردند. تعریف شهریه دروس تعریف ارزشیابی دروس تعریف حداقل نمره های قبولی تعریف چارت 1 و 2 برای دروس معارف تعریف واحد موثر در انتخاب واحد تعریف ماهیت دروس برای نمرات سمینار، کارورزی، پروژه و ... گزارش گیری  از مشکلات انتخاب واحد تعریف درصد در نمره دهی اساتید گزارش گیری از دانشجویانی که در ترم انتخاب واحد نکرده اند بررسی نتیجه ارسال اطلاعات دانشجویان به سامانه سجاد در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

26 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان"

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، اولین کارگاه آموزش با عنوان " مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی، کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین نمایندگان شورای صنفی دانشجویی برگزار گردید. این کارگاه با سخنرانی آقای دکترآقا معالی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه آغازگردید. سپس  با ارائه خانم مامور افشرد رییس اداره دانش آموختگان دانشگاه " در زمینه های ذیل ادامه یافت: فرآیند فراغت از تحصیل دانشجویان  انجام مراحل صدور مدارک تحصیلی فرآیند لغوتعهد دانش آموختگان دوره روزانه نحوه اخذ تاییدیه تحصیلی(کد صحت)  فرآیند درخواست مدرک کاردانی بین مقطعی جهت دانشجویان منصرف و محروم از تحصیل  کپی برابر اصل نمودن مدارک تحصیلی پذیرش درخواست معادلسازی دانشجویان انصرافی– محروم از تحصیل در مقطع تحصیلی جدید و ایجاد گردش کار معادلسازی  گواهی رتبه  گواهی عدم منع تحصیل در مقطع بالاتر عناوین مدارک قابل ترجمه در سامانه سجاد و نحوه تایید و دریافت کد صحت جهت ترجمه نحوه اخذ کد صحت اتباع غیر ایرانی  بررسی و تایید کلیه تاییدیه های تحصیلی و دانشنامه های صادر شده موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی و در انتها با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

اطلاعیه های معاونت

Asset Publisher

زمان و نحوه ثبت نام از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد از طریق سهمیه استعدادهای درخشان سال 1402

زمان و نحوه ثبت نام از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد از طریق سهمیه استعدادهای درخشان سال 1402

18 10 2023
کد خبر : 5848865
تعداد بازدید : 1276

     اسامی پذیرفته شدگان مرحله علمی مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1403-1402 از طریق سهمیه استعدادهای درخشان (عادی و استادمحور) به شرح ذیل اعلام می گردد:

دریافت اسامی پذیرفته شدگان مشروط مقطع کارشناسی ارشد

 

    ضمن عرض تبریک به پذیرفته شدگان بدون آزمون مرحله علمی مقطع کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه گیلان، بدین وسیله به اطلاع می رساند، ثبت نام از پذیرفته شدگان طی مراحل زیر صورت می گیرد که انجام همه مراحل ثبت نام طبق برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه الزامی است.

خواهشمند است پذیرفته شدگان محترم قبل از شروع مراحل ثبت نام، به سامانه استعلام مقاطع قبل به آدرس estelam.msrt.ir مراجعه و پس از ثبت اطلاعات مربوطه، کد رهگیری دریافت و در طی مراحل ثبت نام، آن را  در قسمت "مشخصات مقاطع تحصیلی پایه"، بخش "کد رهگیری استعلام مدرک پایه "، ثبت نمایند. 

مرحله 1- ثبت نام غیرحضوری

از روز چهارشنبه مورخ 1402/07/26 لغایت شنبه مورخ 1402/07/29.

‏ پذیرفته شدگان محترم می بایست قبل از ثبت نام غیرحضوری، مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در فایل پیوست را با فرمت‎ jpeg ‎اسکن نمایند.‏

‏- دریافت فایل مدارک لازم جهت اسکن.‏

‏- دریافت فایل فرم جایگزین مدرک کارشناسی.‏

‏- دریافت فایل ‏‎راهنمای بررسی مدارک نظام وظیفه و درخواست معافیت تحصیلی‎‏.‏

‏ ‏برای شروع فرآیند‎‏ ‏‎ثبت نام ‏‎ ‎الکترونیکی در دانشگاه گیلان، بر روی سامانه ثبت نام الکترونیکی کلیک‎‏ ‏‎نمائید.‏‎ ‎کلمه کاربری و رمز عبور، شماره ملی و شماره شناسنامه می باشد.‏

ا-الف- در شروع ثبت نام غیرحضوری لازم است، دانشجویان ابتدا نسبت به واریز مبلغ 1/090/000 ریال (یکصد و نه هزار تومان) بابت هزینه کارت دانشجویی، ‏بیمه و مشاوره از طریق سامانه اقدام و سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل و مدارک اسکن شده را بارگذاری و نیز کلیه فرم های تعهد را تأیید ‏و پس از تکمیل مراحل ثبت نام، گزینه" ارسال جهت بررسی" را انتخاب نمایند‎ .‎

‏1-ب- پذیرفته شدگان می بایست مطابق موارد مندرج در این اطلاعیه، پس از انجام ثبت نام غیرحضوری، با مراجعه مجدد به سامانه مذکور، وضعیت پرونده خود ‏را پیگیری و نسبت به رفع هرگونه نقص احتمالی -که توسط کارشناسان آموزش دانشکده ها در سامانه مذکور به آنان اعلام می گردد- اقدام  و در زمان تعیین ‏شده برای ثبت نام حضوری و تحویل اصل مدارک مراجعه کنند.‏

‏1-ج- در صورت تأیید ثبت نام غیرحضوری توسط کارشناس دانشکده، دانشجو ‏‎شماره دانشجویی و رمز ورود خود را جهت استفاده از سامانه امور آموزشی ‏دانشگاه دریافت ‏می‌نماید‎.‎

 

مرحله 2- ارائه و تحویل اصل مدارک و پیگیری درخواست تأییدیه تحصیلی و ریزنمرات
  • ‏پذیرفته شدگان محترم پس از تأیید ثبت نام اولیه توسط دانشکده، ضروری است با ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه و نیز اصل گواهینامه موقت و یا دانشنامه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در ‏یکی از روزهای یکشنبه مورخ 1402/07/30 یا دوشنبه مورخ 1402/08/01شخصاً به آموزش دانشکده مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام نمایند.‏

توجه: نظر به اینکه اصل مدرک تحصیلی مقع قبلی ارائه شده تا زمان فراغت از تحصیل و تسویه حساب در پرونده ضبط می شود، لازم است پذیرفته ‏شدگان قبل از تحویل، کپی برابر اصل آنها را به تعداد دلخواه نزد خود نگه دارند.‏

  • ‏برای دریافت تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، لازم است دانشجویان با توجه به دانشگاه محل فراغت از تحصیل، طبق روال ذیل اقدام نمایند:

الف- برای دانش آموختگان دانشگاه آزاد در هریک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی به سامانه امور آموزشی دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ ورود نموده و از گزینه مکاتبات اداری/فرم های درخواست/اخذ ‏تاییدیه مدرک پایه، در قسمت نوع نامه، گزینه "ریزنمرات و تاییدیه تحصیلی" را انتخاب، اطلاعات مربوطه را مطابق راهنمای سامانه تکمیل و نسبت به ارسال آن اقدام نمایند.‏

•  الصاق فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مقطع مورد نظر به درخواست تأییدیه و ریزنمرات، الزامی است.‏

 ب- برای دانش آموختگان سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در هریک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد،

ب-1- ضروری است صرفا شخص متقاضی از طریق پرتال سازمان امور دانشجویان به آدرس https://portal.saorg.ir پس از ثبت نام اولیه، در قسمت خدمات/ اداره کل دانش آموختگان/ دریافت تاییدیه تحصیلی، اقدام به دریافت کد صحت 20 رقمی نماید.

  • پذیرفته شدگان، در صورت داشتن دانشنامه دارای کد صحت 20 رقمی، برای هریک از مقاطع قبل، نیازی به دریافت مجدد کد صحت نداشته و لازم است طبق بند ب- 2 اقدام کنند.

ب-2- سپس، از منوی خدمات،گزینه "استعلام کد صحت" را انتخاب نمایند و با ورود کد صحت 20 رقمی، بر روی عبارت "لطفا جهت دریافت فرم بر روی لینک ...." کلیک نموده و نامه تاییدیه تحصیلی را دانلود نماید. پس از آن، با ورود به سامانه سادا به آدرس sada.guilan.ac.ir، تاییدیه مذکور را در بخش امور آموزشی/اسکن دانشجویی/اسکن مدارک تکمیلی، بارگذاری نمایند.

ب-3-دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی به سامانه امور آموزشی دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ ورود نموده و از گزینه مکاتبات اداری/فرم های درخواست/اخذ ‏تاییدیه مدرک پایه، در قسمت نوع نامه، گزینه "ریزنمرات " را انتخاب، اطلاعات مربوطه را مطابق راهنمای سامانه تکمیل و نسبت به ارسال آن اقدام نمایند.‏

•  الصاق فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مقطع مورد نظر به درخواست ریزنمرات، الزامی است.‏

  • پذیرفته شدگان مقطع دکتری که مدرک کارشناسی ارشد ایشان، ناپیوسته است، لازم است اقدامات مندرج در بندهای الف و ب فوق را حسب مورد، برای مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی بطور جداگانه انجام دهند.
  • پیگیری دانشجو جهت وصول تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقاطع قبل، حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیل الزامی است.

 

مرحله 3- تکمیل پرونده صلاحیت عمومی

عزیزان پذیرفته شده می بایست تا تاریخ 30 مهرماه مدارک لازم جهت تکمیل پرونده صلاحیت عمومی (فرم تکمیل شده عکس دار صلاحیت عمومی، اسکن واریز مبلغ  2,140,000 ریال، اسکن صفحه اول شناسنامه، اسکن کارت ملی، اسکن حکم کارگزینی در صورت اشتغال) را در قالب یک فایل پی دی اف با حجم حداکثر 900 کیلوبایت به  آدرس ایمیل اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان به نشانی Gutalent@guilan.ac.ir ارسال نمایید. عنوان ایمیل ارسالی حتما شامل نام و نام خانوادگی دانشجو و رشته قبولی باشد.

 * ارائه اصل فيش پرداختی یا تصویر رسيد دریافتی از دستگاه خودپرداز الزامی است *

شماره كارت:  2282-2998-9570-6367

شماره حساب:  4001021101007489

شماره شبا: IR770100004001021101007489

شناسه پرداخت: 294021174113560001135607480010

دریافت فرم صلاحیت عمومی

 

توضیحات مهم

‏‏1. لازم است کلیه دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی، حداکثر تا تاریخ 1402/08/01 نسبت به بررسی ثبت انتخاب واحد در سامانه آموزش دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ و شرکت در کلاسها اقدام نمایند.

‏2. ‏از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 فارغ‌ التحصیل‌ نشده اند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ "کان‌ لم‌ یکن" تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ ‏آنان‌، طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد‎.‎

‏3. عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در وقت تعیین شده برای ثبت‌نام حضوری، به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

‏4. در صورتی که بین  اطلاعات ارائه شده به سازمان سنجش، مدارک بارگذاری شده در ثبت نام الکترونیکی  و اصل مدارک ارائه شده به دانشکده مغایرتی وجود داشته باشد، مسئولیت عواقب بعدی از جمله ‏جلوگیری از ادامه تحصیل توسط دانشگاه، به عهده پذیرفته شده می باشد.‏

‏5. بروز هرگونه مشکل ناشی از تأخیر در ثبت نام الکترونیکی، تحویل اصل مدارک، پرداخت مبالغ شهریه (مخصوص دانشجویان شهریه پرداز) و انتخاب واحد به عهده پذیرفته شده است و دانشگاه می تواند در صورت ‏عدم رفع نواقص از ادامه تحصیل دانشجو جلوگیری نماید.‏

‏6. لازم است پذیرفته شدگان، کلیه مشخصات خود شامل مشخصات شناسنامه ای،.... و آدرس محل سکونت دائم خود یا خانواده خود را به طور کامل‎‏ و ‏دقیق طی فرآیند ثبت نام درج نمایند. ضمناً ضروری است در ‏صورت تغییر مشخصات، مراتب به  آموزش دانشکده اعلام شود.‏

خوابگاه

پس از تکمیل مراحل ثبت نام غیرحضوری و دریافت شماره دانشجویی، دانشجویان محترم می بایست جهت اطلاع از نحوه و زمان ثبت نام خوابگاه، از طریق سامانه معاونت دانشجویی دانشگاه اقدام نمایند. ورود به سامانه معاونت دانشجویی

مشاوره و درمان

تکمیل کارنامه های سلامت روان و سلامت جسم براساس لینک های زیر الزامی است:

لینک کارنامه سلامت جسم: https://portal.saorg.ir/physicalhealth

با کلیک بر لینک سامانه سلامت جسم، ضمن پر کردن پرسشنامه، با در دست داشتن کد رهگیری و آزمایشات مذکور(هموگلوبین، هماتوکریت، ویتامین د3، قند خون و tsh)برای تکمیل پرونده پزشکی خود در تاریخ هایی که اعلام خواهد شد به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه گیلان مراجعه نمایید.(لازم به ذکر است که آزمایشات مربوط به 6 ماه تا یک سال قبل هم مورد قبول می باشد.)

لینک کارنامه سلامت روان https://portal.saorg.ir/mentalhealth     

دانشجویان محترم شاهد و ایثارگر، برای دریافت اطلاعیه اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر اینجا کلیک کنید.‏

جهت مشاهده آدرس دانشکده های ذیربط و شماره تماس کارشناسان مربوطه اینجا کلیک نمائید.        

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان


دسته بندی :
اطلاعیه ها

تقویم آموزشی

24 تا 26 شهریور

انتخاب واحد

29 شهریور

شروع کلاس ها

6 تا 8 مهر

حذف و اضافه دروس

تا 21 آبان

امتحانات میان ترم

8 آذر تا 10 دی

حذف اضطراری (تک درس)

5 مهر تا 13 دی

حذف ترم (کارشناسی)

10 دی

پایان کلاس ها

1 تا 13 دی

ارزشیابی اساتید و دریافت کارت ورود به جلسه

14 دی تا 1 بهمن

امتحانات پایانی نیمسال 

تا 10 بهمن 1403

ثبت موقت نمرات

تا 11 بهمن

ثبت نهایی نمرات

21 تا 29 بهمن

آزمون جامع دکتری

سامانه های معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

همایش و رویداد ها

Asset Publisher

زمان برگزاری: 15 و 16 مهرماه 1404     وبسایت: https://ic-bmpm.znu.ac.ir/2025    رئیس کنگره: دکتر علی باستی دبیران علمی: دکتر بهرام ملکی، دکتر محمد حسین رضادوست  دبیران اجرایی: دکتر حبیب اله سمیع‌زاده، دکتر علی عمارلو   معرفی کنگره: با توجه به جایگاه ایران به عنوان یکی از کشورهای غنی از نظر تنوع گیاهان دارويی، بهره‌گیری از زيست‌فناوری در توسعه تحقيقات علمی برای معرفی ظرفیت‌های داخلی و تقویت جایگاه ایران در بازار جهانی گیاهان دارویی یک ضرورت است و تسلط بر آن در حفظ مرزهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و در نتیجـــه، تأمین هـویت ملــی اجتناب ناپذیر اســـت. مطالعات زيست‌فناوري در جهت بهره‌مندی از توانمندی‌های نظام‌های زیستی برای تولید محصولات و فرآورده‌های متنوع دارویی، کشاورزی، مواد غذایی و استفاده از قابلیت‌های آن‌ها به عنوان ابزارهای آنالیز تشخیص و نیز در جهت اتخاذ راهکارهای نوین درمان در پزشکی برای جوامع برخوردار از آن است. لذا این کنگره با گردآوری متخصصان، پژوهشگران، صنعتگران و سیاست‌گذاران این حوزه و ايجاد پل ارتباطي بین پژوهش‌های علمی و صنعت گیاهان دارویی، شناسایی ظرفیت‌­های جدید تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی، ايجاد ارتباط ملی و بین‌المللی بین محققین داخلی و خارجی فرصتی را برای تبادل دانش، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری حوزه زيست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ­‌های کوهی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو فراهم می‌کند. از طرفی برگزاری اين كنگره در استان گيلان به عنوان زيستگاه تعداد بيشماری از گياهان دارويی كشور و فعاليت‌های بين‌المللی دانشگاه گيلان به ­عنوان دبیرخانه اتحادیه دانشگاه­‌های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر می­تواند منجر به مشارکت و حضور پررنگ محققین و دانشمندان رشته­‌های زيست‌فناوری در حوزه گياهان دارويی و قارچ­‌های خوراكی از دانشگاه­‌های داخلی و خارج از کشور در این کنگره شود. محورهای کنگره: مهندسی ژنتیک، تنوع ژنتیکي گیاه، کشت بافت، بیان ژن، متابولیت‌های ثانویه و فیزیولوژی گیاهی داروهای گیاهی و طبیعی مبتنی بر زیست فناوری زیست‌فناوری و زيست‌شناسي قارچ‌های كوهی، سمی، خوراكی و صنعتي تجارت فناوري‌های نوین زیستی در حوزه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، قارچ‌های کوهی و صنعتی صنایع مرتبط با زیست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی گیاهان دارویی، حفاظت از مراتع و محیط زیست سایر پژوهش‌های مرتبط با گیاهان دارویی، قارچ‌های دارویی و مشتقات دارویی  

پنجمين كنگره بين‌المللی و ششمين همايش ملی زيست‌فناوری گياهان دارويی و قارچ‌های كوهی

زمان برگزاری: 30 مهر  تا 2 آبان‌ماه سال 1404 مهلت ارسال مقالات تا 31 مرداد ماه تمدید شد وبسایت:  https://nicame1404.guilan.ac.ir رئیس کنفرانس: دکتر علی باستی  دبیران علمی: دکتر سید حسین پیمان و دکتر عادل بخشی‌پور دبیران اجرایی: دکتر حماد ذرعی‌فروش و دکتر فاطمه رحیمی اجدادی   معرفی همایش: برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران تاکنون به عنوان تجلیگاه ارائه آخرین یافته های علمی و پژوهشی در این حوزه، عرصه بی بدیل جهت تبادل تجربیات علمی و کاربردی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان بوده است و دانشگاه گیلان به عنوان یکی از دانشگاههای بزرگ و جامع کشور با قبول میزبانی هفدهمین دوره برگزاری این کنگره میتواند سهم به سزایی در این زمینه داشته باشد. برگزاری این کنگره در استان گیلان که هم از منظر کشاورزی یکی از استانهای دارای محصولات و صنایع متنوع کشاورزی بوده و هم از جنبه گردشگری از ظرفیتهای بالقوه و جذابی برخوردار است، می تواند دانشگاه گیلان را در سالهای آینده به عنوان یکی از ارکان اصلی برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران تبدیل نماید. افزون بر این، با توجه به آن که دانشگاه گیلان در قالب تفاهمنامه های همکاری بین المللی به عنوان دبیرخانه اتحادیه دانشگاههای دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر فعالیت بین المللی دارد، میزبانی دانشگاه گیلان از کنگره مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون که برای دومین بار در سطح بین المللی برگزار خواهد شد، می تواند منجر به مشارکت و حضور پررنگ محققین و دانشمندان رشته های مهندسی بیوسیستم و مکانیزاسیون از دانشگاههای خارج از کشور در این کنگره شود. از آنجائی که نقش بکارگیری ماشینها و تجهیزات پیشرفته در عرصه کشاورزی و اهمیت توسعه بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن با هدف افزایش بهره وری تولید، خودکفایی و رسیدن به توسعه پایدار برای کلیه فعالان این بخش مبرهن است، این کنگره در ارتقای جایگاه مهندسی ماشین های کشاورزی، مکانیک بیوسیستم، مکانیزاسیون کشاورزی و ماشینهای صنایع غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برگزاری هفدهمین کنگره ملی و بین المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران موقعیت فرصت مغتنمی است تا تمامی پژوهشگرانی که در این عرصه فعالیت می کنند، ماحصل تلاش های خود را در گردهمایی فاخر و ارزشمند به معرض تماشای ذهن های مشتاق و جویای دانستن و آموختن بگذارند و در این نشست علمی به گفتگو و بحث و تبادل نظر بپردازند. واضح است که توسعه کیفی رشته در نظام آموزشی پیشرفته منوط به پژوهش در بکارگیری فناوریهای جدید و به روز بودن مفاهیم و مطالب در هم نیازی توسعه جامعه است. لیکن اگر چنین نیازها و نوآوری ها در سمت و سو دهی رشته های زیرمجموعه مهندسی بیوسیستم و در راستای ماموریت اصلی آن محقق نشود، توسعه و ارتقاء دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته ها به نحو احسن محقق نخواهد شد. ظهور علوم و فناوریهای جدید مانند اینترنت اشیاء و هوشمندسازی عملیات کشاورزی و صنایع غذایی، الزامی ایجاد کرده است که این فناوریهای جدید و نوآوریها در حوزه صنعت کشاورزی و مواد غذایی نیز توسعه داده شود. لذا حوزه های دانش و فناوریهایی که در راستای نیازهای روز و آینده جامعه است در قالب محورهای برگزاری این کنگره مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. محورهای همایش: فناوری پس از برداشت  - فناوریهای پس از برداشت محصولات زراعی، باغی  - روشهای نوین در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی -   درجه بندی، بسته بندی و افزایش انبارمانی طراحی و ساخت - توان، ماشین، طراحی و ساخت - ماشینهای صنایع غذایی و فناوریهای وابسته -  هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و اینترنت اشیا -  رباتیک، مکاترونیک و فناوریهای نوین )کشاورزی، دامپروری، شیلات( -  فناوریها و سامانه های سنجش از دور و نزدیک -  اگرواکوستیک انرژی‌های تجدیدپذیر -  انرژی های تجدید پذیر در کشاورزی -  سوختهای جایگزین (بیوگاز، زیست سوختها، بیودیزل( و  ... -  فناوری تجهیزات خودران و برقی در کشاورزی -  اگری ولتاییک مکانیزاسیون کشاورزی -  مدیریت و تحلیل سامانه ها کشاورزی -  فناوریهای نوین در محیط زیست، شیلات، جنگلداری و منابع طبیعی -  ارزیابی، مدل سازی و مدیریت منابع آب- خاک- گیاه )نهاده های کشاورزی) -  چالشهای محیط زیستی و استانداردها در صنعت ماشینهای کشاورزی و صنایع وابسته -  بازیافت و مدیریت پسماند -  کشاورزی حفاظتی -  تحلیل اقتصادی و پایداری سامانه های کشاورزی -  مدیریت مصرف انرژی در سامانه های کشاورزی محورهای ویژه -  روشهای نوین فرآوری، کیفیت سنجی و درجه بندی برنج و محصولات جانبی -  توسعه بازار و روشهای نوین فرآوری محصولات خوشه های کسب و کار استان گیلان)چای، زیتون، کیوی، فندق، بادام زمینی( -  صنایع آردسازی، کیک و کلوچه -  گیاهان دارویی )کاشت، داشت، برداشت، فرآوری( -  فناوری تشخیص تقلبات در فرآورده های کشاورزی و غذایی -  پهپادها )ساخت، ارزیابی و کاربرد( -  اگرومکاترونیک و کشاورزی هوشمند -  تجاری سازی، اشتغال و کارآفرینی در صنایع کشاورزی

هفدهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی