طی حکمی از سوی دکتر علی باستی سرپرست دانشگاه گیلان، مورخ 1404/07/08 دکتر مسعود اصفهانی عضو هیئت علمی گروه زراعت دانشکده علومکشاورزی به سمت سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه منصوب شد. شایان ذکر است طی نشستی ضمن معارفه دکتر اصفهانی، از تلاشهای دکتر محسن محمدی گلنکش عضو هیئت علمی گروه محیطزیست و معاون پیشین این حوزه، قدردانی شد. حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان ضمن تقدیر از تلاشهای دکتر محمدی گلنکش، برای دکتر اصفهانی آرزوی موفقیت مینماید.
جناب آقای دکتر آقا معالی با نهایت تاسف مصیبت وارده (درگذشت خواهر گرامیتان) رابه شما و خانواده محترم تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه طلب آمرزش و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت داریم. حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه
مصوبات جلسه شورای آموزشی دانشگاه مورخ 1404/5/19 جلسه شورای آموزشی دانشگاه در تاریخ 1404/5/19 تشکیل و تاریخ انتخاب واحد برای دانشجویان ورودی 1403 و ماقبل نیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404 روزهای 24، 25 و 26 شهریور ماه که زمان بندی آن طی اطلاعیه های بعدی اعلام خواهدشد . شروع کلاس ها برای دانشجویان ورودی 1403 و ماقبل 29 شهریور ماه تعیین گردید. با توجه به اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور مبنی بر اعلام اسامی دانشجویان نوورود 1404 در پایان مهرماه ، تاریخ ثبت نام و شروع کلاس های آنها متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد
کارگاه آموزشی با عنوان " آشنایی با آیین نامه های پذیرش دانشجویان به شیوه استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری" در روز یک شنبه مورخ 07/ 02/ 1404 ساعت 15-13 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور مدیران آموزشی، کارشناسان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ها برگزار گردید. آقای دکتر پوربابائی دبیر شورای هدایت استعداد درخشان دانشگاه در خصوص قوانین و شرایط پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد و دکتری و مسائل مرتبط با آن توضیحاتی ارایه نمودند. جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده در خصوص شیوه بررسی پرونده های داوطلبان به پایان رسید.
کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر نحوه بررسی وضعیت نظام وظیفه در سامانه سادا و سخا" در روز شنبه مورخ 1404/02/13 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ها، کارشناسان آموزشی و تحصیلات تکمیلی و نظام وظیفه دانشکده ها برگزار گردید. آقای هادی امیری کابندی رئیس اداره پذیرش، ثبت نام و امور مشمولین دانشگاه در خصوص نحوه بررسی مدارک نظام وظیفه دانشجویان مشمول و غیرمشمول(آقایان)، ثبت وضعیت آنان در سامانه سادا و سخا، تطبیق گزارش های اخذ شده در سامانه های مرتبط و همچنین شاخص های بررسی وضعیت نظام وظیفه دانشکده ها توضیحاتی ارایه نمودند. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده به پایان رسید.
کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه" در روز یک شنبه مورخ 1404/02/14 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور برخی از معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران تحصیلات تکمیلی و کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها برگزار گردید. آقای امیر صابرفرد کارشناس مسوول دبیرخانه ارزیابی کمیت تدریس دانشگاه در خصوص مشکلات و ایرادات پرتکرار گزارشات حق الزحمه پارساها، ارسالی از سوی دانشکده به حوزه معاونت آموزشی و نحوه محاسبات حق الزحمه و قوانین مرتبط با آن توضیحاتی ارایه نمودند و سپس به ارایه توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی پرداخت حق الزحمه پارساها پرداختند و با نظر اعضای حاضر مقرر شد پیشنهاد جهت طرح در شورای دانشکده ها به دانشکده ها ابلاغ شود تا به جمع بندی نهایی دست یافته شود. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده به پایان رسید.
کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق التدریس" در روز شنبه مورخ 1404/02/13 ساعت 15-13 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور برخی از معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران گروه ها و رابطین وضعیت تدریس دانشکده ها برگزار گردید. آقای امیر صابرفرد کارشناس مسوول دبیرخانه ارزیابی کمیت تدریس دانشگاه در خصوص روال اجرای کار بارگذاری سامانه وضعیت تدریس دانشگاه تا نحوه بررسی و ارسال گزارش به معاونت اداری، مالی و منابع انسانی دانشگاه توضیحاتی ارایه نمودند و در خصوص قوانین مصوب هیات رئیسه، هیات امناء و آیین نامه جدید استخدامی اعضای هیات علمی مرتبط با امور حق التدریس استادان توضیحاتی ارایه نمودند. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده به پایان رسید.
كارگاه نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان توسط دکتر مهدی وجدانی همت عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی در تاريخ 1404/02/06 به صورت مجازي برگزار شد. ایشان در ابتدای کارگاه به ابعاد زندگی تحصیلی پرداختند و در این راستا به مواردی از قبیل زندگی انسان روی پیوستار رشدی، تعامل دو سویه ابعاد شناختی-عاطفی- اجتماعی و اخلاقی انسان، چگونگی تبدیل زندگی تحصیلی دانشجویان به یک تجربه رشد محوراشاره کردند. در ادامه در مورد چالش های رایج زیست دانشجویی از قبیل چالش های تحصیلی-آموزشی، چالش های روانی-عاطفی، چالش های اقتصادی- معیشتی، اجتماعی و فرهنگی و چالش های فناوری- دیجیتال صحبت نمودند. سپس به زمینه های اثرگذاری اساتید در ارتقاء زندگی دانشجویی از قبیل هویت یابی تحصیلی، کاهش سردرگمی تحصیلی، چگونگی مدیریت تنش های تحصیلی، پذیرش تجارب جدید تحصیلی و شغلی و ایجاد تعادل در زندگی تحصیلی دانشجویان اشاره نمودند. در بخش آخر کارگاه به موضوعاتی از قبیل یادگیری و رشد شناختی، نحوه تقویت استقلال و مسئولیت پذیری و چگونگی توسعه مهارت های اجتماعی و عاطفی دانشجویان پرداختند.
دوره آموزشی با عنوان" نگارش طرح درس؛ گامی برای مدیریت اثربخش کلاس درس" در روز دوشنبه مورخ 1404/02/08 ساعت 12-10 در محل دانشکده فنی با حضور روسا و معاونین آموزشی دانشکده ها، مدیران گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی برگزار گردید. آقای دکتر رعدی از اساتید گروه علوم تربیتی دانشگاه در خصوص مدیریت کلاس درس به عنوان فرایند یاددهی -یادگیری، تعامل استاد- دانشجو جهت تحقق اهداف آموزشی تعیین شده، نگارش طرح درس به معنای نقشه راه جهت دست یابی به اهداف در بازه زمانی تعیین شده در سه شناختی، عاطفی و مهارتی و پشتوانه فلسفی مکاتب رفتارگرایی، شناخت گرایی و سازنده گرایی توضیحاتی ارایه نمودند. در پایان، یک طرح درس نمونه با ساختار توضیح داده شده در جلسه به بحث گذاشته شد و نحوه نگارش آن تشریح و تبیین گردید.
دوره آموزشی با عنوان" نقش تعامل در تعلیم و تربیت" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 15-13 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور اعضای هیات علمی برگزار گردید. آقای دکتر خسرو باقری از اساتید دانشگاه تهران در خصوص تعامل در محیط های تربیتی به عنوان تعامل هم تراز در مقابل تعامل ناهم تراز، نقش و اهمیت معلم در انتقال فرهنگ( دانش، ارزش و روش)، مخاطرات تعامل ناهم تراز، پیچیده بودن تعلیم و تربیت و روابط بین معلم و شاگرد مبتنی بر تعامل هم تراز توضیحات و راهکارهایی ارایه نمودند. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای هیات علمی به پایان رسید.
نشست هم اندیشی سازنده، چالش ها و راهکارهای تحصیلات تکمیلی ساعت 10 تا 12 روز سه شنبه مورخ 1404/02/09 با حضور مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، آقای دکتر مهدی حسام، در محل تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید. در این نشست که مدیران آموزشی و کارشناسان تحصیلات تکمیلی حضور داشتند، اهم موارد در بررسی پرونده های ارسالی جهت طرح در شورای تحصیلات تکمیلی و کمیسیون بررسی موارد خاص و ثبت و گزارش گیری به موقع اطلاعات دانشجویان مورد تاکید قرار گرفت. در حین جلسه مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ضمن استماع دیدگاهها و پیشنهادات همکاران محترم، به سوالات ایشان درخصوص امور جاری تحصیلات تکمیلی پاسخ دادند.
کارگاه آموزشی مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403) ساعت 8 تا 10 روز سه شنبه مورخ 1404/02/09 توسط خانم زهرا صالحی، معاون مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، و با حضور مدیران آموزشی ،کارشناسان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان گروههای آموزشی در محل تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید. در این کارگاه به بررسی فرآیندهای آموزشی دانشجویان دکتری شامل انتخاب استاد راهنما، احراز بسندگی زبان، امکان بهره مندی از شرایط جایگزین آزمون جامع، برگزاری آزمون جامع، تصویب پروپوزال ،دفاع و اقدامات مربوط به سامانه های ایرانداک (پیشینه پژوهش، ثبت و همانندجو) پرداخته شد. کارگاه در قالب پرسش و پاسخ و با بررسی نقطه نظرات همکاران در جهت تسهیل فرایندها به پایان رسید.
کارگاه آموزشی "آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی " در روز دوشنبه مورخ 1404/02/08 ساعت 10-08 در محل سالن شهید نورانی دانشکده فنی، با حضور روسا و معاونین آموزشی دانشکدهها، مدیران گروههای آموزشی، اعضای هیأت علمی و کارشناسی آموزشی برگزار گردید. در این کارگاه آقای منصور حبیبی کارشناس مسئول گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی دانشگاه درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه نمودند: آشنایی با شرایط و ضوابط ایجاد رشته (دارای برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای درخواست ایجاد رشته آشنایی با شرایط استفاده از طرح عضو وابسته و طرح تعاون، برای ایجاد رشته آشنایی با شرایط و ضوابط تعریف رشته جدید (فاقد برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای تعریف رشته جدید آشنایی با شرایط و ضوابط تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است. آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است.
کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" در روزیکشنبه مورخ 1404/02/07 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی برگزار گردید. در این کارگاه ابتدا آقای دکتر آقامعالی مدیر خدمات آموزش دانشگاه توضیحاتی درخصوص اهمیت و جایگاه شورای آموزشی دانشگاه به عنوان یکی از شوراهای تخصصی دانشگاه ارائه نمودند. سپس خانم کوکب چلمبری معاون مدیر خدمات آموزشی دانشگاه توضیحاتی درخصوص نحوه بررسی موارد ذیل در شورای آموزش دانشگاه ارائه کردند. دروس زیر حدنصاب تقویم آموزشی افزایش سقف تدریس اعضای هیات علمی بازنشسته دروس ناتمام ورود نمره تغییر نمره بازگشت به تحصیل و لغو حکم عدم مراجعه و انصراف دانشجو در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید.
با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، کارگاه آموزش با عنوان " الزامات تعریف درس در سامانه جامع آموزشی" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 15-13 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای محترم ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان محترم آموزشی و نیز کارشناسان محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین کارشناسان محترم گروه های آموزشی برگزار گردید. در این کارگاه سرکار خانم آزاده کاویان فر رییس محترم اداره آمار و اطلاعات آموزشی دانشگاه درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه کردند. تعریف شهریه دروس تعریف ارزشیابی دروس تعریف حداقل نمره های قبولی تعریف چارت 1 و 2 برای دروس معارف تعریف واحد موثر در انتخاب واحد تعریف ماهیت دروس برای نمرات سمینار، کارورزی، پروژه و ... گزارش گیری از مشکلات انتخاب واحد تعریف درصد در نمره دهی اساتید گزارش گیری از دانشجویانی که در ترم انتخاب واحد نکرده اند بررسی نتیجه ارسال اطلاعات دانشجویان به سامانه سجاد در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید.
با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، اولین کارگاه آموزش با عنوان " مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی، کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین نمایندگان شورای صنفی دانشجویی برگزار گردید. این کارگاه با سخنرانی آقای دکترآقا معالی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه آغازگردید. سپس با ارائه خانم مامور افشرد رییس اداره دانش آموختگان دانشگاه " در زمینه های ذیل ادامه یافت: فرآیند فراغت از تحصیل دانشجویان انجام مراحل صدور مدارک تحصیلی فرآیند لغوتعهد دانش آموختگان دوره روزانه نحوه اخذ تاییدیه تحصیلی(کد صحت) فرآیند درخواست مدرک کاردانی بین مقطعی جهت دانشجویان منصرف و محروم از تحصیل کپی برابر اصل نمودن مدارک تحصیلی پذیرش درخواست معادلسازی دانشجویان انصرافی– محروم از تحصیل در مقطع تحصیلی جدید و ایجاد گردش کار معادلسازی گواهی رتبه گواهی عدم منع تحصیل در مقطع بالاتر عناوین مدارک قابل ترجمه در سامانه سجاد و نحوه تایید و دریافت کد صحت جهت ترجمه نحوه اخذ کد صحت اتباع غیر ایرانی بررسی و تایید کلیه تاییدیه های تحصیلی و دانشنامه های صادر شده موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی و در انتها با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید.
برگزاری وبینار نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان 6 اردیبهشت 1404
در راستای آموزش آشنایی با الزامات کنوانسیون بین المللیSTCW، دو دوره کارگاه دستورالعلمل های آموزشی-انضباطی : الف : ویژه دانشجویان رشته مهندسی کشتی-موتور مورخ 1404/01/23 ب : ویژه آموزش کارکنان مرتبط با حراست دانشگاه مورخ 1404/01/27 با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و معاون دانشجویی برگزار گردید. در این دوره آقای مهندس نوروزی مسئول امور دریانوردان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان موارد مرتبط با قوانین دریانوردی، انضباطی دانشجویان و افسر انضباطی را تشریح نمودند.
زمان برگزاری: 15 و 16 مهرماه 1404 وبسایت: https://ic-bmpm.znu.ac.ir/2025 رئیس کنگره: دکتر علی باستی دبیران علمی: دکتر بهرام ملکی، دکتر محمد حسین رضادوست دبیران اجرایی: دکتر حبیب اله سمیعزاده، دکتر علی عمارلو معرفی کنگره: با توجه به جایگاه ایران به عنوان یکی از کشورهای غنی از نظر تنوع گیاهان دارويی، بهرهگیری از زيستفناوری در توسعه تحقيقات علمی برای معرفی ظرفیتهای داخلی و تقویت جایگاه ایران در بازار جهانی گیاهان دارویی یک ضرورت است و تسلط بر آن در حفظ مرزهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و در نتیجـــه، تأمین هـویت ملــی اجتناب ناپذیر اســـت. مطالعات زيستفناوري در جهت بهرهمندی از توانمندیهای نظامهای زیستی برای تولید محصولات و فرآوردههای متنوع دارویی، کشاورزی، مواد غذایی و استفاده از قابلیتهای آنها به عنوان ابزارهای آنالیز تشخیص و نیز در جهت اتخاذ راهکارهای نوین درمان در پزشکی برای جوامع برخوردار از آن است. لذا این کنگره با گردآوری متخصصان، پژوهشگران، صنعتگران و سیاستگذاران این حوزه و ايجاد پل ارتباطي بین پژوهشهای علمی و صنعت گیاهان دارویی، شناسایی ظرفیتهای جدید تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی و قارچهای کوهی، ايجاد ارتباط ملی و بینالمللی بین محققین داخلی و خارجی فرصتی را برای تبادل دانش، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری حوزه زيستفناوری گیاهان دارویی و قارچهای کوهی و بررسی چالشها و فرصتهای پیشرو فراهم میکند. از طرفی برگزاری اين كنگره در استان گيلان به عنوان زيستگاه تعداد بيشماری از گياهان دارويی كشور و فعاليتهای بينالمللی دانشگاه گيلان به عنوان دبیرخانه اتحادیه دانشگاههای دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر میتواند منجر به مشارکت و حضور پررنگ محققین و دانشمندان رشتههای زيستفناوری در حوزه گياهان دارويی و قارچهای خوراكی از دانشگاههای داخلی و خارج از کشور در این کنگره شود. محورهای کنگره: مهندسی ژنتیک، تنوع ژنتیکي گیاه، کشت بافت، بیان ژن، متابولیتهای ثانویه و فیزیولوژی گیاهی داروهای گیاهی و طبیعی مبتنی بر زیست فناوری زیستفناوری و زيستشناسي قارچهای كوهی، سمی، خوراكی و صنعتي تجارت فناوريهای نوین زیستی در حوزه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، قارچهای کوهی و صنعتی صنایع مرتبط با زیستفناوری گیاهان دارویی و قارچهای کوهی گیاهان دارویی، حفاظت از مراتع و محیط زیست سایر پژوهشهای مرتبط با گیاهان دارویی، قارچهای دارویی و مشتقات دارویی
زمان برگزاری: 30 مهر تا 2 آبانماه سال 1404 مهلت ارسال مقالات تا 31 مرداد ماه تمدید شد وبسایت: https://nicame1404.guilan.ac.ir رئیس کنفرانس: دکتر علی باستی دبیران علمی: دکتر سید حسین پیمان و دکتر عادل بخشیپور دبیران اجرایی: دکتر حماد ذرعیفروش و دکتر فاطمه رحیمی اجدادی معرفی همایش: برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران تاکنون به عنوان تجلیگاه ارائه آخرین یافته های علمی و پژوهشی در این حوزه، عرصه بی بدیل جهت تبادل تجربیات علمی و کاربردی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان بوده است و دانشگاه گیلان به عنوان یکی از دانشگاههای بزرگ و جامع کشور با قبول میزبانی هفدهمین دوره برگزاری این کنگره میتواند سهم به سزایی در این زمینه داشته باشد. برگزاری این کنگره در استان گیلان که هم از منظر کشاورزی یکی از استانهای دارای محصولات و صنایع متنوع کشاورزی بوده و هم از جنبه گردشگری از ظرفیتهای بالقوه و جذابی برخوردار است، می تواند دانشگاه گیلان را در سالهای آینده به عنوان یکی از ارکان اصلی برگزاری کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران تبدیل نماید. افزون بر این، با توجه به آن که دانشگاه گیلان در قالب تفاهمنامه های همکاری بین المللی به عنوان دبیرخانه اتحادیه دانشگاههای دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر فعالیت بین المللی دارد، میزبانی دانشگاه گیلان از کنگره مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون که برای دومین بار در سطح بین المللی برگزار خواهد شد، می تواند منجر به مشارکت و حضور پررنگ محققین و دانشمندان رشته های مهندسی بیوسیستم و مکانیزاسیون از دانشگاههای خارج از کشور در این کنگره شود. از آنجائی که نقش بکارگیری ماشینها و تجهیزات پیشرفته در عرصه کشاورزی و اهمیت توسعه بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن با هدف افزایش بهره وری تولید، خودکفایی و رسیدن به توسعه پایدار برای کلیه فعالان این بخش مبرهن است، این کنگره در ارتقای جایگاه مهندسی ماشین های کشاورزی، مکانیک بیوسیستم، مکانیزاسیون کشاورزی و ماشینهای صنایع غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برگزاری هفدهمین کنگره ملی و بین المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران موقعیت فرصت مغتنمی است تا تمامی پژوهشگرانی که در این عرصه فعالیت می کنند، ماحصل تلاش های خود را در گردهمایی فاخر و ارزشمند به معرض تماشای ذهن های مشتاق و جویای دانستن و آموختن بگذارند و در این نشست علمی به گفتگو و بحث و تبادل نظر بپردازند. واضح است که توسعه کیفی رشته در نظام آموزشی پیشرفته منوط به پژوهش در بکارگیری فناوریهای جدید و به روز بودن مفاهیم و مطالب در هم نیازی توسعه جامعه است. لیکن اگر چنین نیازها و نوآوری ها در سمت و سو دهی رشته های زیرمجموعه مهندسی بیوسیستم و در راستای ماموریت اصلی آن محقق نشود، توسعه و ارتقاء دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته ها به نحو احسن محقق نخواهد شد. ظهور علوم و فناوریهای جدید مانند اینترنت اشیاء و هوشمندسازی عملیات کشاورزی و صنایع غذایی، الزامی ایجاد کرده است که این فناوریهای جدید و نوآوریها در حوزه صنعت کشاورزی و مواد غذایی نیز توسعه داده شود. لذا حوزه های دانش و فناوریهایی که در راستای نیازهای روز و آینده جامعه است در قالب محورهای برگزاری این کنگره مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. محورهای همایش: فناوری پس از برداشت - فناوریهای پس از برداشت محصولات زراعی، باغی - روشهای نوین در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی - درجه بندی، بسته بندی و افزایش انبارمانی طراحی و ساخت - توان، ماشین، طراحی و ساخت - ماشینهای صنایع غذایی و فناوریهای وابسته - هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و اینترنت اشیا - رباتیک، مکاترونیک و فناوریهای نوین )کشاورزی، دامپروری، شیلات( - فناوریها و سامانه های سنجش از دور و نزدیک - اگرواکوستیک انرژیهای تجدیدپذیر - انرژی های تجدید پذیر در کشاورزی - سوختهای جایگزین (بیوگاز، زیست سوختها، بیودیزل( و ... - فناوری تجهیزات خودران و برقی در کشاورزی - اگری ولتاییک مکانیزاسیون کشاورزی - مدیریت و تحلیل سامانه ها کشاورزی - فناوریهای نوین در محیط زیست، شیلات، جنگلداری و منابع طبیعی - ارزیابی، مدل سازی و مدیریت منابع آب- خاک- گیاه )نهاده های کشاورزی) - چالشهای محیط زیستی و استانداردها در صنعت ماشینهای کشاورزی و صنایع وابسته - بازیافت و مدیریت پسماند - کشاورزی حفاظتی - تحلیل اقتصادی و پایداری سامانه های کشاورزی - مدیریت مصرف انرژی در سامانه های کشاورزی محورهای ویژه - روشهای نوین فرآوری، کیفیت سنجی و درجه بندی برنج و محصولات جانبی - توسعه بازار و روشهای نوین فرآوری محصولات خوشه های کسب و کار استان گیلان)چای، زیتون، کیوی، فندق، بادام زمینی( - صنایع آردسازی، کیک و کلوچه - گیاهان دارویی )کاشت، داشت، برداشت، فرآوری( - فناوری تشخیص تقلبات در فرآورده های کشاورزی و غذایی - پهپادها )ساخت، ارزیابی و کاربرد( - اگرومکاترونیک و کشاورزی هوشمند - تجاری سازی، اشتغال و کارآفرینی در صنایع کشاورزی
زمان برگزاری: 11 تا 13 بهمنماه 1404 وبسایت: plantphysiol9.ir رئیس کنگره: دکتر علی باستی دبیر علمی: دکتر مسعود اصفهانی دبیر اجرایی: دکتر منصور افشار محمدیان معرفی کنفرانس: نهمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی فیزیولوژی گیاهی ایران با هدف ارائه جدیدترین نتایج تحقیقات محققین داخلی و خارجی در حوزه های مختلف مرتبط با فیزیولوژی گیاهی برگزار میگردد. محورهای کنفرانس: (1) فیزیولوژی گیاهی، تغییر اقلیم، آب و خاک (۲) فیزیولوژی گیاهی، متابولیسم، تغذیه گیاهان (۳) فیزیولوژی گیاهی و تنش های محیطی (۴) فیزیولوژی گیاهی و بیوتکنولوژی (۵) فیزیولوژی گیاهی، هورمونها، آللوپاتی (6) فیزیولوژی گیاهی و گیاهپالایی (7) فیزیولوژی همزیستی گیاهان و میکروارگانیسمها (8) فیزیولوژی بذر (9) فیزیولوژی تولید و پس از برداشت محصولات کشاورزی (10) فیزیولوژی گیاهی و علوم کاربردی