زمان و نحوه ثبت نام از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد از طریق سهمیه استعدادهای درخشان سال 1402

18 10 2023
کد خبر : 5848865
تعداد بازدید : 495

     اسامی پذیرفته شدگان مرحله علمی مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1403-1402 از طریق سهمیه استعدادهای درخشان (عادی و استادمحور) به شرح ذیل اعلام می گردد:

دریافت اسامی پذیرفته شدگان مشروط مقطع کارشناسی ارشد

 

    ضمن عرض تبریک به پذیرفته شدگان بدون آزمون مرحله علمی مقطع کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه گیلان، بدین وسیله به اطلاع می رساند، ثبت نام از پذیرفته شدگان طی مراحل زیر صورت می گیرد که انجام همه مراحل ثبت نام طبق برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه الزامی است.

خواهشمند است پذیرفته شدگان محترم قبل از شروع مراحل ثبت نام، به سامانه استعلام مقاطع قبل به آدرس estelam.msrt.ir مراجعه و پس از ثبت اطلاعات مربوطه، کد رهگیری دریافت و در طی مراحل ثبت نام، آن را  در قسمت "مشخصات مقاطع تحصیلی پایه"، بخش "کد رهگیری استعلام مدرک پایه "، ثبت نمایند. 

مرحله 1- ثبت نام غیرحضوری

از روز چهارشنبه مورخ 1402/07/26 لغایت شنبه مورخ 1402/07/29.

‏ پذیرفته شدگان محترم می بایست قبل از ثبت نام غیرحضوری، مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در فایل پیوست را با فرمت‎ jpeg ‎اسکن نمایند.‏

‏- دریافت فایل مدارک لازم جهت اسکن.‏

‏- دریافت فایل فرم جایگزین مدرک کارشناسی.‏

‏- دریافت فایل ‏‎راهنمای بررسی مدارک نظام وظیفه و درخواست معافیت تحصیلی‎‏.‏

‏ ‏برای شروع فرآیند‎‏ ‏‎ثبت نام ‏‎ ‎الکترونیکی در دانشگاه گیلان، بر روی سامانه ثبت نام الکترونیکی کلیک‎‏ ‏‎نمائید.‏‎ ‎کلمه کاربری و رمز عبور، شماره ملی و شماره شناسنامه می باشد.‏

ا-الف- در شروع ثبت نام غیرحضوری لازم است، دانشجویان ابتدا نسبت به واریز مبلغ 1/090/000 ریال (یکصد و نه هزار تومان) بابت هزینه کارت دانشجویی، ‏بیمه و مشاوره از طریق سامانه اقدام و سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل و مدارک اسکن شده را بارگذاری و نیز کلیه فرم های تعهد را تأیید ‏و پس از تکمیل مراحل ثبت نام، گزینه" ارسال جهت بررسی" را انتخاب نمایند‎ .‎

‏1-ب- پذیرفته شدگان می بایست مطابق موارد مندرج در این اطلاعیه، پس از انجام ثبت نام غیرحضوری، با مراجعه مجدد به سامانه مذکور، وضعیت پرونده خود ‏را پیگیری و نسبت به رفع هرگونه نقص احتمالی -که توسط کارشناسان آموزش دانشکده ها در سامانه مذکور به آنان اعلام می گردد- اقدام  و در زمان تعیین ‏شده برای ثبت نام حضوری و تحویل اصل مدارک مراجعه کنند.‏

‏1-ج- در صورت تأیید ثبت نام غیرحضوری توسط کارشناس دانشکده، دانشجو ‏‎شماره دانشجویی و رمز ورود خود را جهت استفاده از سامانه امور آموزشی ‏دانشگاه دریافت ‏می‌نماید‎.‎

 

مرحله 2- ارائه و تحویل اصل مدارک و پیگیری درخواست تأییدیه تحصیلی و ریزنمرات
  • ‏پذیرفته شدگان محترم پس از تأیید ثبت نام اولیه توسط دانشکده، ضروری است با ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه و نیز اصل گواهینامه موقت و یا دانشنامه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در ‏یکی از روزهای یکشنبه مورخ 1402/07/30 یا دوشنبه مورخ 1402/08/01شخصاً به آموزش دانشکده مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام نمایند.‏

توجه: نظر به اینکه اصل مدرک تحصیلی مقع قبلی ارائه شده تا زمان فراغت از تحصیل و تسویه حساب در پرونده ضبط می شود، لازم است پذیرفته ‏شدگان قبل از تحویل، کپی برابر اصل آنها را به تعداد دلخواه نزد خود نگه دارند.‏

  • ‏برای دریافت تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، لازم است دانشجویان با توجه به دانشگاه محل فراغت از تحصیل، طبق روال ذیل اقدام نمایند:

الف- برای دانش آموختگان دانشگاه آزاد در هریک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی به سامانه امور آموزشی دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ ورود نموده و از گزینه مکاتبات اداری/فرم های درخواست/اخذ ‏تاییدیه مدرک پایه، در قسمت نوع نامه، گزینه "ریزنمرات و تاییدیه تحصیلی" را انتخاب، اطلاعات مربوطه را مطابق راهنمای سامانه تکمیل و نسبت به ارسال آن اقدام نمایند.‏

•  الصاق فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مقطع مورد نظر به درخواست تأییدیه و ریزنمرات، الزامی است.‏

 ب- برای دانش آموختگان سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در هریک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد،

ب-1- ضروری است صرفا شخص متقاضی از طریق پرتال سازمان امور دانشجویان به آدرس https://portal.saorg.ir پس از ثبت نام اولیه، در قسمت خدمات/ اداره کل دانش آموختگان/ دریافت تاییدیه تحصیلی، اقدام به دریافت کد صحت 20 رقمی نماید.

  • پذیرفته شدگان، در صورت داشتن دانشنامه دارای کد صحت 20 رقمی، برای هریک از مقاطع قبل، نیازی به دریافت مجدد کد صحت نداشته و لازم است طبق بند ب- 2 اقدام کنند.

ب-2- سپس، از منوی خدمات،گزینه "استعلام کد صحت" را انتخاب نمایند و با ورود کد صحت 20 رقمی، بر روی عبارت "لطفا جهت دریافت فرم بر روی لینک ...." کلیک نموده و نامه تاییدیه تحصیلی را دانلود نماید. پس از آن، با ورود به سامانه سادا به آدرس sada.guilan.ac.ir، تاییدیه مذکور را در بخش امور آموزشی/اسکن دانشجویی/اسکن مدارک تکمیلی، بارگذاری نمایند.

ب-3-دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی به سامانه امور آموزشی دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ ورود نموده و از گزینه مکاتبات اداری/فرم های درخواست/اخذ ‏تاییدیه مدرک پایه، در قسمت نوع نامه، گزینه "ریزنمرات " را انتخاب، اطلاعات مربوطه را مطابق راهنمای سامانه تکمیل و نسبت به ارسال آن اقدام نمایند.‏

•  الصاق فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مقطع مورد نظر به درخواست ریزنمرات، الزامی است.‏

  • پذیرفته شدگان مقطع دکتری که مدرک کارشناسی ارشد ایشان، ناپیوسته است، لازم است اقدامات مندرج در بندهای الف و ب فوق را حسب مورد، برای مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی بطور جداگانه انجام دهند.
  • پیگیری دانشجو جهت وصول تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقاطع قبل، حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیل الزامی است.

 

مرحله 3- تکمیل پرونده صلاحیت عمومی

عزیزان پذیرفته شده می بایست تا تاریخ 30 مهرماه مدارک لازم جهت تکمیل پرونده صلاحیت عمومی (فرم تکمیل شده عکس دار صلاحیت عمومی، اسکن واریز مبلغ  2,140,000 ریال، اسکن صفحه اول شناسنامه، اسکن کارت ملی، اسکن حکم کارگزینی در صورت اشتغال) را در قالب یک فایل پی دی اف با حجم حداکثر 900 کیلوبایت به  آدرس ایمیل اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان به نشانی Gutalent@guilan.ac.ir ارسال نمایید. عنوان ایمیل ارسالی حتما شامل نام و نام خانوادگی دانشجو و رشته قبولی باشد.

 * ارائه اصل فيش پرداختی یا تصویر رسيد دریافتی از دستگاه خودپرداز الزامی است *

شماره كارت:  2282-2998-9570-6367

شماره حساب:  4001021101007489

شماره شبا: IR770100004001021101007489

شناسه پرداخت: 294021174113560001135607480010

دریافت فرم صلاحیت عمومی

 

توضیحات مهم

‏‏1. لازم است کلیه دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی، حداکثر تا تاریخ 1402/08/01 نسبت به بررسی ثبت انتخاب واحد در سامانه آموزش دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ و شرکت در کلاسها اقدام نمایند.

‏2. ‏از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 فارغ‌ التحصیل‌ نشده اند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ "کان‌ لم‌ یکن" تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ ‏آنان‌، طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد‎.‎

‏3. عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در وقت تعیین شده برای ثبت‌نام حضوری، به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

‏4. در صورتی که بین  اطلاعات ارائه شده به سازمان سنجش، مدارک بارگذاری شده در ثبت نام الکترونیکی  و اصل مدارک ارائه شده به دانشکده مغایرتی وجود داشته باشد، مسئولیت عواقب بعدی از جمله ‏جلوگیری از ادامه تحصیل توسط دانشگاه، به عهده پذیرفته شده می باشد.‏

‏5. بروز هرگونه مشکل ناشی از تأخیر در ثبت نام الکترونیکی، تحویل اصل مدارک، پرداخت مبالغ شهریه (مخصوص دانشجویان شهریه پرداز) و انتخاب واحد به عهده پذیرفته شده است و دانشگاه می تواند در صورت ‏عدم رفع نواقص از ادامه تحصیل دانشجو جلوگیری نماید.‏

‏6. لازم است پذیرفته شدگان، کلیه مشخصات خود شامل مشخصات شناسنامه ای،.... و آدرس محل سکونت دائم خود یا خانواده خود را به طور کامل‎‏ و ‏دقیق طی فرآیند ثبت نام درج نمایند. ضمناً ضروری است در ‏صورت تغییر مشخصات، مراتب به  آموزش دانشکده اعلام شود.‏

خوابگاه

پس از تکمیل مراحل ثبت نام غیرحضوری و دریافت شماره دانشجویی، دانشجویان محترم می بایست جهت اطلاع از نحوه و زمان ثبت نام خوابگاه، از طریق سامانه معاونت دانشجویی دانشگاه اقدام نمایند. ورود به سامانه معاونت دانشجویی

مشاوره و درمان

تکمیل کارنامه های سلامت روان و سلامت جسم براساس لینک های زیر الزامی است:

لینک کارنامه سلامت جسم: https://portal.saorg.ir/physicalhealth

با کلیک بر لینک سامانه سلامت جسم، ضمن پر کردن پرسشنامه، با در دست داشتن کد رهگیری و آزمایشات مذکور(هموگلوبین، هماتوکریت، ویتامین د3، قند خون و tsh)برای تکمیل پرونده پزشکی خود در تاریخ هایی که اعلام خواهد شد به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه گیلان مراجعه نمایید.(لازم به ذکر است که آزمایشات مربوط به 6 ماه تا یک سال قبل هم مورد قبول می باشد.)

لینک کارنامه سلامت روان https://portal.saorg.ir/mentalhealth     

دانشجویان محترم شاهد و ایثارگر، برای دریافت اطلاعیه اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر اینجا کلیک کنید.‏

جهت مشاهده آدرس دانشکده های ذیربط و شماره تماس کارشناسان مربوطه اینجا کلیک نمائید.        

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان


دسته بندی :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​