پذیرش دانشجوی بورسیه در مقطع کارشناسی برای شرکت نوید مرغ گیلان و سپیدماکیان در سال 1404

20 08 2024
کد خبر : 14401356
تعداد بازدید : 478

دانشگاه گیلان در سال 1404 در رشته های مهندسی علوم دامی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع،  حسابداری، مهندسی شیمی و مهندسی شیلات مجموعا 34 دانشجوی بورسیه خواهد پذیرفت. شرکت نوید مرغ گیلان 6 دانشجوی علوم دامی،5 دانشجوی مهندسی برق، 5 دانشجوی مهندسی مکاینک، 5 دانشجوی مهندسی صنایع، 2 دانشجوی مهندسی شیمی و 1 دانشجوی مهندسی شیلات و 5 دانشجوی حسابداری و شرکت سپیدماکیان 5 دانشجوی علوم دامی را بر اساس آیین نامه بورس صنعت و مشاغل، بورس خواهند کرد. اعطای بورس مشروط به موفقیت در مصاحبه حضوری خواهد بود. زمان و مکان مصاحبه پس از اعلام چند برابر ظرفیت اسامی از سوی سازمان سنجش متعاقباً در همین وبگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

به تمامی پذیرفته شدگان بورسیه تحصیلی دانشگاه گیلان خوابگاه دانشجویی تعلق خواهد گرفت. داوطلبان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و مزایای بورسیه شغلی ابتدا به اطلاعیه بورس تحصیلی در سایت‌های شرکت‌های مذکور مراجعه و درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن های زیر تماس حاصل نمایند:

شرکت نویدمرغ گیلان : 3392-013 / داخلی 449: خانم پورمحسن (واحد منابع انسانی)

شرکت سپیدماکیان: 01336101620-خانم اقدامی و  01336101636-خانم سیادت

گروه علوم دامی دانشگاه گیلان: 01344085099 آقای دکتر حسینی مقدم و معاونت آموزشی دانشگاه گیلان 01333690525 آقای عیسی زاده

 

اطلاعات مختصری از این دو شرکت در زیر ارائه شده است:

شرکت نوید مرغ گیلان، به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان جوجه یک روزه گوشتی کشور علاوه بر برخورداری از زنجیره کامل تولید مرغ (مزارع مرغ مادر، مزارع مرغ گوشتی، کارخانه جوجه کشی، کشتارگاه طیور وکارخانه خوراک طیور) در زمینه تکثیر و تولید آبزیان و پرورش دام سبک و سنگین نیز فعالیت می نماید. مزارع این شرکت علاوه بر گیلان در استان های قزوین، اردبیل و زنجان نیز می باشد. اطلاعات بیشتر در سایت های شرکت به نشانیhttps://gdnavid.com/fa و https://navidmorgh.com

شرکت سپیدماکیان نیز به عنوان بزرگترین زنجیره یکپارچه تولید و توزیع گوشت مرغ و بوقلمون ایران با 4800 پرسنل در استان­های گیلان، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی فعالیت می نماید. فعالیت های این شرکت عبارتست از مدیریت کل چرخه تولید گوشت مرغ شامل مزارع مرغ مادر، کارخانه جوجه کشی، مزارع پرورش مرغ گوشتی، کارخانه دان پلت، کشتارگاه صنعتی، کارخانه قطعه بندی، فرآوری گوشت و درنهایت توزیع محصول نهایی می باشد. اطلاعات بیشتر در سایت شرکت به نشانی https://sepidmakian.com/

 

جزئیات بیشتری از بورسیه شغلی در شیوه نامه اجرایی بورس صنعت و مشاغل در وب سایت اداره کل بورس وزرات علوم، تحقیقات و فناوری قابل مشاهده است.

بخشی از وظایف دانشجوی بورسیه به شرح ذیل است:

  1. تا قبل از فسخ قرارداد بورس، هرگونه اشتغال بورسیه خارج از حوزه کاربرد اکیدا" ممنوع است.
  2.  بورسیه موظف به حفظ شرایط تحصیلی خود بر اساس پویایی تحصیلی تعیین شده در قرارداد منعقده با حوزه کاربرد است.
  3. همکاری موثر با حوزه کاربرد در چارچوب قرارداد منعقد شده و ارائه گزارش 6 ماهه از فعالیت های خود به حوزه کاربرد و دانشگاه
  4. شرکت موثر در دوره های کارآموزی، مهارت افزایی و سایر دوره های آموزشی/ مهارتی/ تربیتی
  5. حضور و انجام فعالیت در طی نیمسال تحصیلی و در طول تابستان در حوزه کاربرد با هماهنگی دانشگاه
  6. انجام دوره تعهد خدمت در حوزه کاربرد پس از دانش آموختگی به میزان حداقل دو برابر مدت زمان بهره مندی از مزایای این طرح ( بورسیه موظف است بلافاصله پس از فارغ التحصیلی خود را به حوزه کاربرد معرفی نمایند)

تبصره: بورسیه مشمول خدمت نظام وظیفه موظف است دوره نظام وظیفه خود را مطابق با قوانین و مقررات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در صورت امکان در حوزه کاربرد سپری نماید و بلافاصله پس از اتمام دوره نظام وظیفه، خود را به حوزه کاربرد معرفی نماید.

  1. انجام تعهدات مربوط به بورسیه که در قرارداد بورسیه با شرکت ها درج می شود.​​​​​​​

همچنین براساس نامه شماره 42/1/343470 مورخ 1403/03/23 مدیر کل محترم بورس و اعزام دانشجویان، موارد ذیل جهت اطلاع، مورد تاکید قرار می گیرد:

  1. در صورتی که حوزه کاربرد از استخدام و ایفای تعهدات در قبال دانشجو بدون عذر موجه و قانونی (طبق شیوه نامه بورس صنعت و مشاغل) خودداری نماید، دانشجو می تواند در کد رشته- محل قبولی خود ادامه تحصیل دهد. لازم به ذکر است در این صورت بورس دانشجو لغو می گردد.     
  2. در خصوص بند 13 ماده 5 شیوه نامه اجرایی بورس صنعت و مشاغل به شماره 4 / 314999 مورخ 1402 / 12 / 23 ، نکات آموزشی مورد نظر حوزه کاربرد (اعم از شرط معدل، وضعیت مشروطی و ...) طی قرارداد حوزه کاربرد با دانشجو مشخص میگرد . در صورت عدم احراز شرایط قرارداد توسط فرد بورسیه با نظر حوزه کاربرد و تأیید دانشگاه، بورس لغو میگردد و فرد بورسیه دیگر امکان ادامه تحصیل در کد - رشته محل بورس را ندارد .
  3. در ابتدای تحصیل و در صورت انصراف بورسیه و عدم امضاء قرارداد با حوزه کاربرد، براساس قوانین و مقررات آموزشی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، امکان تغییر نقطه قبولی وجود ندارد.
  4.  جذب و به کارگیری دانشجو توسط حوزه کاربرد منوط به احراز شرایط بوده و سازمان امور دانشجویان مسئولیتی در قبال استخدام و به کارگیری دانشجو توسط حوزه کاربرد ندارد.​​​​​​​

دسته بندی | برچسب :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

ناشر الأصول

05 05 2025

کارگاه آموزشی "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه"

کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه" در روز یک شنبه مورخ 1404/02/14 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور برخی از معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران تحصیلات تکمیلی و کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها برگزار گردید. آقای امیر صابرفرد کارشناس مسوول دبیرخانه ارزیابی کمیت تدریس دانشگاه در خصوص مشکلات و ایرادات پرتکرار گزارشات حق الزحمه پارساها، ارسالی از سوی دانشکده به حوزه معاونت آموزشی و نحوه محاسبات حق الزحمه و قوانین مرتبط با آن توضیحاتی ارایه نمودند و سپس به ارایه توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی پرداخت حق الزحمه پارساها پرداختند و با نظر اعضای حاضر مقرر شد پیشنهاد جهت طرح در شورای دانشکده ها به دانشکده ها ابلاغ شود تا به جمع بندی نهایی دست یافته شود. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده به پایان رسید.​​​​​​​

05 05 2025

کارگاه آموزشی نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان

كارگاه نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان  توسط دکتر مهدی وجدانی همت عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی در تاريخ 1404/02/06 به صورت مجازي برگزار شد. ایشان در ابتدای کارگاه به ابعاد زندگی تحصیلی پرداختند و در این راستا به مواردی از قبیل زندگی انسان روی پیوستار رشدی، تعامل دو سویه  ابعاد شناختی-عاطفی- اجتماعی و اخلاقی انسان، چگونگی تبدیل زندگی تحصیلی دانشجویان به یک تجربه رشد محوراشاره کردند. در ادامه در مورد چالش های رایج زیست دانشجویی از قبیل چالش های تحصیلی-آموزشی، چالش های روانی-عاطفی، چالش های اقتصادی- معیشتی، اجتماعی و فرهنگی و چالش های فناوری- دیجیتال صحبت نمودند. سپس به زمینه های اثرگذاری اساتید در ارتقاء زندگی دانشجویی از قبیل هویت یابی تحصیلی، کاهش سردرگمی تحصیلی، چگونگی مدیریت تنش های تحصیلی، پذیرش تجارب جدید تحصیلی و شغلی و ایجاد تعادل در زندگی تحصیلی دانشجویان اشاره نمودند. در بخش آخر کارگاه به موضوعاتی از قبیل یادگیری و رشد شناختی، نحوه تقویت استقلال و مسئولیت پذیری و چگونگی توسعه مهارت های اجتماعی و عاطفی دانشجویان پرداختند.

26 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان"

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، اولین کارگاه آموزش با عنوان " مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی، کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین نمایندگان شورای صنفی دانشجویی برگزار گردید. این کارگاه با سخنرانی آقای دکترآقا معالی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه آغازگردید. سپس  با ارائه خانم مامور افشرد رییس اداره دانش آموختگان دانشگاه " در زمینه های ذیل ادامه یافت: فرآیند فراغت از تحصیل دانشجویان  انجام مراحل صدور مدارک تحصیلی فرآیند لغوتعهد دانش آموختگان دوره روزانه نحوه اخذ تاییدیه تحصیلی(کد صحت)  فرآیند درخواست مدرک کاردانی بین مقطعی جهت دانشجویان منصرف و محروم از تحصیل  کپی برابر اصل نمودن مدارک تحصیلی پذیرش درخواست معادلسازی دانشجویان انصرافی– محروم از تحصیل در مقطع تحصیلی جدید و ایجاد گردش کار معادلسازی  گواهی رتبه  گواهی عدم منع تحصیل در مقطع بالاتر عناوین مدارک قابل ترجمه در سامانه سجاد و نحوه تایید و دریافت کد صحت جهت ترجمه نحوه اخذ کد صحت اتباع غیر ایرانی  بررسی و تایید کلیه تاییدیه های تحصیلی و دانشنامه های صادر شده موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی و در انتها با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

28 04 2025

کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" مورخ 1404/02/07

کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" در روزیکشنبه مورخ 1404/02/07 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه ابتدا آقای دکتر آقامعالی مدیر خدمات آموزش دانشگاه توضیحاتی درخصوص اهمیت و جایگاه شورای آموزشی دانشگاه به عنوان یکی از شوراهای تخصصی دانشگاه ارائه نمودند.  سپس خانم کوکب چلمبری معاون مدیر خدمات آموزشی دانشگاه توضیحاتی  درخصوص  نحوه بررسی موارد ذیل در شورای آموزش دانشگاه ارائه کردند. دروس زیر حدنصاب تقویم آموزشی افزایش سقف تدریس اعضای هیات علمی بازنشسته دروس ناتمام ورود نمره تغییر نمره بازگشت به تحصیل و لغو حکم عدم مراجعه و انصراف دانشجو در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

28 04 2025

کارگاه آموزشی" آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی" مورخ 1404/02/08

کارگاه آموزشی "آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی " در روز دوشنبه مورخ 1404/02/08 ساعت 10-08 در محل سالن شهید نورانی دانشکده فنی، با حضور روسا و معاونین آموزشی دانشکده­ها، مدیران گروه­های آموزشی، اعضای هیأت علمی و کارشناسی آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه آقای منصور حبیبی کارشناس مسئول گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی دانشگاه درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه نمودند: آشنایی با شرایط و ضوابط ایجاد رشته  (دارای برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای درخواست ایجاد رشته آشنایی با شرایط استفاده از طرح عضو وابسته و طرح تعاون، برای ایجاد رشته آشنایی با   شرایط و ضوابط تعریف رشته  جدید (فاقد برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای  تعریف رشته  جدید آشنایی با   شرایط و ضوابط تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است. آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای  تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است.

29 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403)"

​​​​​​​کارگاه آموزشی مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع ‏دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403) ‏ساعت 8 تا 10 روز سه شنبه مورخ 1404/02/09 توسط خانم زهرا صالحی، معاون مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، و با حضور مدیران آموزشی ،کارشناسان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان گروههای آموزشی در محل تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید. در این کارگاه به بررسی فرآیندهای آموزشی دانشجویان دکتری شامل انتخاب استاد راهنما، احراز بسندگی زبان، امکان بهره مندی از شرایط جایگزین آزمون جامع، برگزاری آزمون جامع، تصویب پروپوزال ،دفاع و اقدامات مربوط به سامانه های ایرانداک (پیشینه پژوهش، ثبت و همانندجو) پرداخته شد. کارگاه در قالب پرسش و پاسخ و با بررسی نقطه نظرات همکاران در جهت تسهیل فرایندها به پایان رسید.

27 04 2025

کارگاه آموزشی" الزامات مرتبط با تعریف درس در سامانه جامع آموزش" مورخ 1404/02/06

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، کارگاه آموزش با عنوان " الزامات تعریف درس در سامانه جامع آموزشی" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 15-13 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای محترم ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان محترم آموزشی و نیز کارشناسان محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین کارشناسان محترم گروه های آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه  سرکار خانم آزاده کاویان فر رییس محترم اداره آمار و اطلاعات آموزشی دانشگاه  درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه کردند. تعریف شهریه دروس تعریف ارزشیابی دروس تعریف حداقل نمره های قبولی تعریف چارت 1 و 2 برای دروس معارف تعریف واحد موثر در انتخاب واحد تعریف ماهیت دروس برای نمرات سمینار، کارورزی، پروژه و ... گزارش گیری  از مشکلات انتخاب واحد تعریف درصد در نمره دهی اساتید گزارش گیری از دانشجویانی که در ترم انتخاب واحد نکرده اند بررسی نتیجه ارسال اطلاعات دانشجویان به سامانه سجاد در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​