برگزاری ترم تابستان 1404 (جدید)

12 07 2025
کد خبر : 23015328
تعداد بازدید : 180

اطلاعیه جدید ترم تابستان 1404 دانشگاه گیلان

به اطلاع دانشجویان عزیز سراسر کشور می رساند، دانشگاه گیلان در تابستان سال1404 مجری ترم تابستان به صورت "مجازی" (امتحانات به صورت حضوری) می باشد.

شرایط عمومی: دانشجویان موسسات آموزش عالی دولتی غیر دولتی – غیر انتفاعی، آموزشکده های فنی و حرفه ای، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به اخذ ترم تابستان در دانشگاه گیلان با شرایط ذیل می باشند.

1- ترم تابستان بصورت مجازی (امتحانات به صورت حضوری) برگزار می شود.

2- دروس معارف اسلامی  شامل اندیشه اسلامی 1 و 2، انقلاب اسلامی و دانش خانواده و جمعیت صرفاً برای دانشجویان ترم آخر و در آستانه فارغ التحصیلی با مجوز مدیر گروه دانشگاه مبدا (برای دانشجویان سایر دانشگاه ها) ارائه خواهد شد و هر دانشجو فقط یک عنوان ( 2 واحد درسی) را می تواند انتخاب نماید.

3- دروس زبان فارسی و زبان انگلیسی بدون محدودیت ارائه می شود.

4- اخذ دروس نظری( غیرعمومی) ارائه شده صرفاً برای دانشجویانی است که در نیمسال های گذشته اقدام به دریافت درس نموده اند ولی موفق به گذراندن آن نشده اند.

5-کلیه مراحل ثبت نام ترم تابستان شامل درخواست میهمانی، انتخاب واحد و پرداخت شهریه به صورت الکترونیکی می باشد.

6- حذف و اضافه در ترم تابستان امکان پذیر نمی باشد.

7- تشکیل کلاس ها، منوط به حد نصاب رسیدن آن می باشد.

8- شهریه واریز شده قابل عودت نمی باشد. بدیهی است در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد دانشجویان در یک کلاس، شهریه پرداختی پس از طی روال اداری قابل پرداخت خواهد بود.

9- دانشجویان سایر دانشگاه ها، ضمن رعایت نکات فوق الاشاره، در صورت دارا بودن شرایط مذکور در بند 4 و 2 ، لازم است دانشگاه مبدا احراز شرایط دو بند فوق را در نامه میهمانی قید نمایند.

10- برگزاری امتحانات ترم تابستان بصورت حضوری بوده لذا دانشجو می بایست به تاریخ امتحان به جهت عدم تداخل توجه کافی داشته باشد.

11- جهت شرکت در کلاس آنلاین دروس ترم تابستان، لازم است دانشجویان در سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه  گیلان به آدرس https://ecent.guilan.ac.ir  مراجعه نمایند که توضیحات تکمیلی در خصوص نحوه برگزاری کلاس ها به صورت مجازی متعاقباً اعلام خواهد شد.

شماره دانشجویی

نام کاربری

کدملیAa@

(از سمت حروف انگلیسی وارد نمائید)

رمز عبور
 

لازم به ذکر است برای ورود به سامانه آموزش الکترونیکی، نخست باید انتخاب واحد دانشجو ثبت و تأیید شده باشد

شرایط اختصاصی:

الف: دانشجویان سایر دانشگاه های کشور

از تاریخ 1404/04/21 وارد سامانه درخواست میهمانی دانشگاه گیلان شده و فرم  میهمانی تابستان را که از دانشگاه مبدا دریافت نموده اند، در قسمت مربوطه اسکن  و پس از تکمیل مشخصات  نسبت به ارسال درخواست خود اقدام نمایند.

دانشجویان می بایست حداکثر تا چهل و هشت ساعت  کاری  پس از تاریخ ارائه درخواست مجدداً به سامانه درخواست میهمانی دانشگاه گیلان مراجعه و نسبت به دریافت شماره دانشجویی اقدام و طبق تاریخ های تعیین شده در تقویم آموزشی ترم تابستان نسبت به انتخاب واحد و پرداخت هزینه اقدام نمایند.

توجه 1 :دانشجویان رشته های علوم پزشکی و دانشجویانی که رشته تحصیلی آنان در دانشگاه گیلان وجود ندارد، در قسمت دانشکده ، سایر دانشکده ها و رشته میهمان دانشگاه گیلان را انتخاب نمایند. در ضمن فقط دانشجویان ترم آخر و در آستانه فارغ التحصیلی با ارائه نامه از مدیرگروه مربوطه دانشگاه خود، در حد 2 واحد درسی را می توانند از گروه معارف اسلامی به صورت "مجازی"اخذ نمایند.

ب: دانشجویان دانشگاه گیلان

 دانشجویان دانشگاه گیلان می توانند بر اساس تقویم آموزشی پس از پرداخت هزینه، نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایند.

تقویم آموزشی ترم تابستان

زمان بندی انتخاب واحد

لیست دروس ارائه شده

شهریه دروس

                                                                                          مدیریت  خدمات آموزشی دانشگاه گیلان


دسته بندی | برچسب :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

ناشر الأصول

05 05 2025

کارگاه آموزشی "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه"

کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه" در روز یک شنبه مورخ 1404/02/14 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور برخی از معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران تحصیلات تکمیلی و کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها برگزار گردید. آقای امیر صابرفرد کارشناس مسوول دبیرخانه ارزیابی کمیت تدریس دانشگاه در خصوص مشکلات و ایرادات پرتکرار گزارشات حق الزحمه پارساها، ارسالی از سوی دانشکده به حوزه معاونت آموزشی و نحوه محاسبات حق الزحمه و قوانین مرتبط با آن توضیحاتی ارایه نمودند و سپس به ارایه توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی پرداخت حق الزحمه پارساها پرداختند و با نظر اعضای حاضر مقرر شد پیشنهاد جهت طرح در شورای دانشکده ها به دانشکده ها ابلاغ شود تا به جمع بندی نهایی دست یافته شود. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده به پایان رسید.​​​​​​​

05 05 2025

کارگاه آموزشی نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان

كارگاه نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان  توسط دکتر مهدی وجدانی همت عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی در تاريخ 1404/02/06 به صورت مجازي برگزار شد. ایشان در ابتدای کارگاه به ابعاد زندگی تحصیلی پرداختند و در این راستا به مواردی از قبیل زندگی انسان روی پیوستار رشدی، تعامل دو سویه  ابعاد شناختی-عاطفی- اجتماعی و اخلاقی انسان، چگونگی تبدیل زندگی تحصیلی دانشجویان به یک تجربه رشد محوراشاره کردند. در ادامه در مورد چالش های رایج زیست دانشجویی از قبیل چالش های تحصیلی-آموزشی، چالش های روانی-عاطفی، چالش های اقتصادی- معیشتی، اجتماعی و فرهنگی و چالش های فناوری- دیجیتال صحبت نمودند. سپس به زمینه های اثرگذاری اساتید در ارتقاء زندگی دانشجویی از قبیل هویت یابی تحصیلی، کاهش سردرگمی تحصیلی، چگونگی مدیریت تنش های تحصیلی، پذیرش تجارب جدید تحصیلی و شغلی و ایجاد تعادل در زندگی تحصیلی دانشجویان اشاره نمودند. در بخش آخر کارگاه به موضوعاتی از قبیل یادگیری و رشد شناختی، نحوه تقویت استقلال و مسئولیت پذیری و چگونگی توسعه مهارت های اجتماعی و عاطفی دانشجویان پرداختند.

26 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان"

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، اولین کارگاه آموزش با عنوان " مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی، کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین نمایندگان شورای صنفی دانشجویی برگزار گردید. این کارگاه با سخنرانی آقای دکترآقا معالی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه آغازگردید. سپس  با ارائه خانم مامور افشرد رییس اداره دانش آموختگان دانشگاه " در زمینه های ذیل ادامه یافت: فرآیند فراغت از تحصیل دانشجویان  انجام مراحل صدور مدارک تحصیلی فرآیند لغوتعهد دانش آموختگان دوره روزانه نحوه اخذ تاییدیه تحصیلی(کد صحت)  فرآیند درخواست مدرک کاردانی بین مقطعی جهت دانشجویان منصرف و محروم از تحصیل  کپی برابر اصل نمودن مدارک تحصیلی پذیرش درخواست معادلسازی دانشجویان انصرافی– محروم از تحصیل در مقطع تحصیلی جدید و ایجاد گردش کار معادلسازی  گواهی رتبه  گواهی عدم منع تحصیل در مقطع بالاتر عناوین مدارک قابل ترجمه در سامانه سجاد و نحوه تایید و دریافت کد صحت جهت ترجمه نحوه اخذ کد صحت اتباع غیر ایرانی  بررسی و تایید کلیه تاییدیه های تحصیلی و دانشنامه های صادر شده موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی و در انتها با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

28 04 2025

کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" مورخ 1404/02/07

کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" در روزیکشنبه مورخ 1404/02/07 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه ابتدا آقای دکتر آقامعالی مدیر خدمات آموزش دانشگاه توضیحاتی درخصوص اهمیت و جایگاه شورای آموزشی دانشگاه به عنوان یکی از شوراهای تخصصی دانشگاه ارائه نمودند.  سپس خانم کوکب چلمبری معاون مدیر خدمات آموزشی دانشگاه توضیحاتی  درخصوص  نحوه بررسی موارد ذیل در شورای آموزش دانشگاه ارائه کردند. دروس زیر حدنصاب تقویم آموزشی افزایش سقف تدریس اعضای هیات علمی بازنشسته دروس ناتمام ورود نمره تغییر نمره بازگشت به تحصیل و لغو حکم عدم مراجعه و انصراف دانشجو در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

28 04 2025

کارگاه آموزشی" آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی" مورخ 1404/02/08

کارگاه آموزشی "آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی " در روز دوشنبه مورخ 1404/02/08 ساعت 10-08 در محل سالن شهید نورانی دانشکده فنی، با حضور روسا و معاونین آموزشی دانشکده­ها، مدیران گروه­های آموزشی، اعضای هیأت علمی و کارشناسی آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه آقای منصور حبیبی کارشناس مسئول گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی دانشگاه درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه نمودند: آشنایی با شرایط و ضوابط ایجاد رشته  (دارای برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای درخواست ایجاد رشته آشنایی با شرایط استفاده از طرح عضو وابسته و طرح تعاون، برای ایجاد رشته آشنایی با   شرایط و ضوابط تعریف رشته  جدید (فاقد برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای  تعریف رشته  جدید آشنایی با   شرایط و ضوابط تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است. آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای  تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است.

29 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403)"

​​​​​​​کارگاه آموزشی مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع ‏دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403) ‏ساعت 8 تا 10 روز سه شنبه مورخ 1404/02/09 توسط خانم زهرا صالحی، معاون مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، و با حضور مدیران آموزشی ،کارشناسان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان گروههای آموزشی در محل تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید. در این کارگاه به بررسی فرآیندهای آموزشی دانشجویان دکتری شامل انتخاب استاد راهنما، احراز بسندگی زبان، امکان بهره مندی از شرایط جایگزین آزمون جامع، برگزاری آزمون جامع، تصویب پروپوزال ،دفاع و اقدامات مربوط به سامانه های ایرانداک (پیشینه پژوهش، ثبت و همانندجو) پرداخته شد. کارگاه در قالب پرسش و پاسخ و با بررسی نقطه نظرات همکاران در جهت تسهیل فرایندها به پایان رسید.

27 04 2025

کارگاه آموزشی" الزامات مرتبط با تعریف درس در سامانه جامع آموزش" مورخ 1404/02/06

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، کارگاه آموزش با عنوان " الزامات تعریف درس در سامانه جامع آموزشی" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 15-13 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای محترم ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان محترم آموزشی و نیز کارشناسان محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین کارشناسان محترم گروه های آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه  سرکار خانم آزاده کاویان فر رییس محترم اداره آمار و اطلاعات آموزشی دانشگاه  درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه کردند. تعریف شهریه دروس تعریف ارزشیابی دروس تعریف حداقل نمره های قبولی تعریف چارت 1 و 2 برای دروس معارف تعریف واحد موثر در انتخاب واحد تعریف ماهیت دروس برای نمرات سمینار، کارورزی، پروژه و ... گزارش گیری  از مشکلات انتخاب واحد تعریف درصد در نمره دهی اساتید گزارش گیری از دانشجویانی که در ترم انتخاب واحد نکرده اند بررسی نتیجه ارسال اطلاعات دانشجویان به سامانه سجاد در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​