پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی(‏Ph.D.‎‏) دانشگاه گیلان ‏در مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز سال 1404‏

27 05 2025
کد خبر : 21878904
تعداد بازدید : 4874

   بدین وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون دکتری سال 1404 می رساند دانشگاه گیلان در مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1404 از بین پذیرفته شدگان واجد شرایط در مرحله آزمون کتبی متمرکز، از طریق بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404 دانشجو پذیرش می نماید.

داوطلبان می‌بایست درصورت احراز تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1404 و پس از مطالعه شرایط و نحوه پذیرش، نسبت به ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

1. شرایط و نحوه پذیرش

احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1404 الزامی است.

الف ) شرایط عمومی:

1-  دارا بودن تأییدیه صلاحیت عمومی

2-  نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب ) شرایط اختصاصی

1- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی (با فارغ التحصیلی حداکثر تا 1404/06/31) که مدرک مذکور مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.

تبصره (1): متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری عمومی بوده و حداکثر تا تاریخ 1404/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ مذکور می توانند در آزمون شرکت نمایند . (دریافت نمونه فرم مدرک و معدل)

تبصره (2): دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی می توانند در آزمون شرکت نمایند که حائز شرایط "آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی درآزمون ورودی مقاطع بالاتر" موضوع بخشنامه ابلاغی شماره 2/77633 مورخ 1392/05/28 معاونت آموزشی وقت وزارت متبوع باشند.

تبصره (3): مجموعه امتحانی انتخابی داوطلبان می بایست مطابق توضیحات مربوط به رشته های مرتبط جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون (صفحات 30 تا 67 دفترچه راهنمای ثبت نام)، متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی آنان  باشد.

2- شرکت در آزمون متمرکز (برگزار شده توسط سازمان سنجش) و دارا بودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون.

3- ثبت نام در سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه گیلان به شرح مندرج در بند 3 اطلاعیه و شرکت در جلسه ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی.

توضیح 1: اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب 50 درصد نمره آزمون متمرکز و 50 درصد نمره ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی (مرحله دوم)، در صورت احراز حدنصاب نمره تعیین شده توسط دانشگاه (حدنصاب نمره نهایی پذیرش) برای هر کد رشته محل، تایید صلاحیت عمومی و براساس اولویت انتخابی، توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

توضیح 2: حدنصاب نمره نهایی پذیرش به تفکیک کد رشته محل (شامل مجموع نمرات آزمون متمرکز، سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه)، توسط کمیته های تخصصی آزمون تعیین خواهد شد.

توضیح 3: ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی (مرحله دوم) شامل 20 امتیاز آموزشی، پژوهشی و فناوری و30 امتیاز مصاحبه علمی و سنجش عملی است. (دریافت نمونه فرم ارزیابی)

2- تاريخ و محل مراجعه جهت بررسی سوابق و مصاحبه

2-1- تاریخ بررسی سوابق و مصاحبه داوطلبان (در فاصله زمانی 1404/03/11 لغایت 1404/04/31) طبق برنامه ریزی اولیه انجام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. درصورت هر گونه تغییر در تاریخ برگزاری نیز مراتب از طریق سامانه ثبت نام و مصاحبه به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg اطلاع رسانی می شود.

ساعت تقریبی شروع مصاحبه در کارت الکترونیکی ورود به جلسه ارزیابی سوابق و مصاحبه درج  و 24 ساعت قبل از برنامه زمان بندی اعلام شده در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

جدول مکان مصاحبه هر کد رشته محل

2-2- توضیحات تکمیلی درخصوص نحوه توزیع متعاقباً از طریق سامانه مذکور به اطلاع داوطلبان محترم رسانده خواهد شد. 

  3- ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک

تمامی داوطلبان می بایست طبق برنامه مندرج در سامانه ثبت نام و مصاحبه  تا 72 ساعت قبل از روز برگزاری مصاحبه (طی روزهای اداری) از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg نسبت به ثبت نام اینترنتی، واریز مبلغ 2/400/000 ريال(دویست و چهل هزار تومان) به صورت آنلاین بابت حق ثبت نام و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز (مندرج در سامانه)  اقدام نمایند.

درصورتی که داوطلبان، برای مصاحبه بیش از یک کد رشته محل در دانشکاه گیلان معرفی شده و متقاضی شرکت در جلسات مصاحبه چند گرایش مختلف باشند، لازم است به ازای هر کد رشته محل مبلغ جداگانه واریز شود. برای شرکت در مصاحبه کد رشته محل های مختلف با یک گرایش که فقط نوع دوره (روزانه - شبانه - پردیس) آنها متفاوت است، یک پرداخت کافی است.

در صورت انصراف از شرکت در مصاحبه، وجه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود. 

4- توضیحات تکمیلی

  1. براساس اطلاعیه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه سازمان سنجش و طبق برنامه زمانی اعلام شده، ضمن پرداخت مبلغ چهار میلیون و هفتصد و پنجاه هزار (4/750/000) ریال به صورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت نمایند. بدیهی است داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.
  2. مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان به شرح اطلاعات مندرج در صفحات 17 و 18 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سال 1404 سازمان سنجش می باشد.
  3. تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می باشند.
  4. براساس توضیحات صفحات 18 تا 21 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون

4-4-الف- 25درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به "همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران"، "آزادگان، همسر و فرزندان آنان" و "جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان"، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی اختصاص می یابد. .(سهمیه ایثارگران 25% ظرفیت)

4-4-ب- 5درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل نیز به "جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان" و "همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه" به شرط کسب حدنصاب علمی اختصاص می بابد.(سهمیه ایثارگران 5% ظرفیت)

4-4-پ- درصورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران به وسیله داوطلبان مشمول سهمیه مذکور تکمیل نشود، ظرفیت خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر بازهم این ظرفیت خالی بماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

4-4-ت- براساس قوانین مذکور، حدنصاب نمره ایثارگران، 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان، 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل در هر یک از مراحل آزمون می باشد.

5. براساس قانون "برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 1389/01/29 مجلس شورای اسلامی"، ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد اختصاص می یابد. (سهمیه مربیان). حدنصاب نمره در تمامی مراحل آزمون لحاظ می شود.

4-5-الف- ارائه اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط توضیحات صفحه 21 و 22 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون باشند.

4-5-ب- داوطلب دارای سهمیه مربی در صورتی می تواند ادامه تحصیل دهد که دانشگاه محل خدمت وی موافقت نماید و موافقت دانشگاه محل خدمت می بایست در زمان بررسی سوابق و مصاحبه، اعلام شود.

4-5-پ-داوطلبان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) در کلیه دوره های روزانه و غیرروزانه ملزم به پرداخت شهریه می باشند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص ایشان با رعایت آیین نامه های داخلی و امکان انجام تعهدات پس از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال براساس مصوبه هیات امنا برعهده دانشگاه محل خدمت و در غیراین صورت برعهده مربی می باشد.

    1. حدنصاب نمرات ذکر شده در تمامی مراحل آزمون لحاظ می شود.
    2. جلسه بررسی ارزیابی آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی برای هر داوطلب صرفا یک بار و به صورت حضوری برگزار می شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان تلقی می شود.
    3. در پذیرش دانشجو به شیوه استاد محور، عضو هیات علمی نمی تواند پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، دایی، خاله، عمه دانشجو و پدر و مادر همسر دانشجو باشد. در صورت اثبات تخلف از این موضوع، دانشجو در هر مرحله از تحصیل باشد، از ادامه تحصیل محروم می شود.
    4. با تو.جه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است، متقاضیان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام، موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت نمایند.
    5. داوطلبان جهت شرکت در جلسه بررسی سوابق و مصاحبه ضروری است نسبت به بارگذاری مدارک لازم و نیز پرداخت وجه ثبت نام در سامانه ثبت نام و مصاحبه (طبق بند 3 اطلاعیه حاضر) اقدام نموده و از تایید پرونده ثبت نامی خود اطمینان حاصل نمایند. در صورت تایید پرونده ثبت نامی، امکان دریافت کارت الکترونیکی جهت شرکت در مصاحبه فراهم خواهد شد. ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1404، اصل مدارک کارشناسی (و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد و یا گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك، تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه و کارت ورود به جلسه مصاحبه، برای شرکت در جلسه ارزیابی و مصاحبه الزامی است.

توضیح: برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه نامه علمی از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرحهای پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده، مدرک زبان و سایر موارد از طریق بارگذاری در سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه و همزمان با ثبت نام الکترونیکی، ضروری است.

                                                                                   معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه


دسته بندی :
اطلاعیه ها
اسلایدشو

خبر های مهم

ناشر الأصول

05 05 2025

کارگاه آموزشی "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه"

کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه" در روز یک شنبه مورخ 1404/02/14 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور برخی از معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران تحصیلات تکمیلی و کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها برگزار گردید. آقای امیر صابرفرد کارشناس مسوول دبیرخانه ارزیابی کمیت تدریس دانشگاه در خصوص مشکلات و ایرادات پرتکرار گزارشات حق الزحمه پارساها، ارسالی از سوی دانشکده به حوزه معاونت آموزشی و نحوه محاسبات حق الزحمه و قوانین مرتبط با آن توضیحاتی ارایه نمودند و سپس به ارایه توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی پرداخت حق الزحمه پارساها پرداختند و با نظر اعضای حاضر مقرر شد پیشنهاد جهت طرح در شورای دانشکده ها به دانشکده ها ابلاغ شود تا به جمع بندی نهایی دست یافته شود. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده به پایان رسید.​​​​​​​

05 05 2025

کارگاه آموزشی نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان

كارگاه نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان  توسط دکتر مهدی وجدانی همت عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی در تاريخ 1404/02/06 به صورت مجازي برگزار شد. ایشان در ابتدای کارگاه به ابعاد زندگی تحصیلی پرداختند و در این راستا به مواردی از قبیل زندگی انسان روی پیوستار رشدی، تعامل دو سویه  ابعاد شناختی-عاطفی- اجتماعی و اخلاقی انسان، چگونگی تبدیل زندگی تحصیلی دانشجویان به یک تجربه رشد محوراشاره کردند. در ادامه در مورد چالش های رایج زیست دانشجویی از قبیل چالش های تحصیلی-آموزشی، چالش های روانی-عاطفی، چالش های اقتصادی- معیشتی، اجتماعی و فرهنگی و چالش های فناوری- دیجیتال صحبت نمودند. سپس به زمینه های اثرگذاری اساتید در ارتقاء زندگی دانشجویی از قبیل هویت یابی تحصیلی، کاهش سردرگمی تحصیلی، چگونگی مدیریت تنش های تحصیلی، پذیرش تجارب جدید تحصیلی و شغلی و ایجاد تعادل در زندگی تحصیلی دانشجویان اشاره نمودند. در بخش آخر کارگاه به موضوعاتی از قبیل یادگیری و رشد شناختی، نحوه تقویت استقلال و مسئولیت پذیری و چگونگی توسعه مهارت های اجتماعی و عاطفی دانشجویان پرداختند.

29 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403)"

​​​​​​​کارگاه آموزشی مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع ‏دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403) ‏ساعت 8 تا 10 روز سه شنبه مورخ 1404/02/09 توسط خانم زهرا صالحی، معاون مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، و با حضور مدیران آموزشی ،کارشناسان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان گروههای آموزشی در محل تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید. در این کارگاه به بررسی فرآیندهای آموزشی دانشجویان دکتری شامل انتخاب استاد راهنما، احراز بسندگی زبان، امکان بهره مندی از شرایط جایگزین آزمون جامع، برگزاری آزمون جامع، تصویب پروپوزال ،دفاع و اقدامات مربوط به سامانه های ایرانداک (پیشینه پژوهش، ثبت و همانندجو) پرداخته شد. کارگاه در قالب پرسش و پاسخ و با بررسی نقطه نظرات همکاران در جهت تسهیل فرایندها به پایان رسید.

28 04 2025

کارگاه آموزشی" آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی" مورخ 1404/02/08

کارگاه آموزشی "آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی " در روز دوشنبه مورخ 1404/02/08 ساعت 10-08 در محل سالن شهید نورانی دانشکده فنی، با حضور روسا و معاونین آموزشی دانشکده­ها، مدیران گروه­های آموزشی، اعضای هیأت علمی و کارشناسی آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه آقای منصور حبیبی کارشناس مسئول گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی دانشگاه درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه نمودند: آشنایی با شرایط و ضوابط ایجاد رشته  (دارای برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای درخواست ایجاد رشته آشنایی با شرایط استفاده از طرح عضو وابسته و طرح تعاون، برای ایجاد رشته آشنایی با   شرایط و ضوابط تعریف رشته  جدید (فاقد برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای  تعریف رشته  جدید آشنایی با   شرایط و ضوابط تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است. آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای  تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است.

28 04 2025

کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" مورخ 1404/02/07

کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" در روزیکشنبه مورخ 1404/02/07 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه ابتدا آقای دکتر آقامعالی مدیر خدمات آموزش دانشگاه توضیحاتی درخصوص اهمیت و جایگاه شورای آموزشی دانشگاه به عنوان یکی از شوراهای تخصصی دانشگاه ارائه نمودند.  سپس خانم کوکب چلمبری معاون مدیر خدمات آموزشی دانشگاه توضیحاتی  درخصوص  نحوه بررسی موارد ذیل در شورای آموزش دانشگاه ارائه کردند. دروس زیر حدنصاب تقویم آموزشی افزایش سقف تدریس اعضای هیات علمی بازنشسته دروس ناتمام ورود نمره تغییر نمره بازگشت به تحصیل و لغو حکم عدم مراجعه و انصراف دانشجو در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

27 04 2025

کارگاه آموزشی" الزامات مرتبط با تعریف درس در سامانه جامع آموزش" مورخ 1404/02/06

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، کارگاه آموزش با عنوان " الزامات تعریف درس در سامانه جامع آموزشی" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 15-13 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای محترم ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان محترم آموزشی و نیز کارشناسان محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین کارشناسان محترم گروه های آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه  سرکار خانم آزاده کاویان فر رییس محترم اداره آمار و اطلاعات آموزشی دانشگاه  درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه کردند. تعریف شهریه دروس تعریف ارزشیابی دروس تعریف حداقل نمره های قبولی تعریف چارت 1 و 2 برای دروس معارف تعریف واحد موثر در انتخاب واحد تعریف ماهیت دروس برای نمرات سمینار، کارورزی، پروژه و ... گزارش گیری  از مشکلات انتخاب واحد تعریف درصد در نمره دهی اساتید گزارش گیری از دانشجویانی که در ترم انتخاب واحد نکرده اند بررسی نتیجه ارسال اطلاعات دانشجویان به سامانه سجاد در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

26 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان"

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، اولین کارگاه آموزش با عنوان " مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی، کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین نمایندگان شورای صنفی دانشجویی برگزار گردید. این کارگاه با سخنرانی آقای دکترآقا معالی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه آغازگردید. سپس  با ارائه خانم مامور افشرد رییس اداره دانش آموختگان دانشگاه " در زمینه های ذیل ادامه یافت: فرآیند فراغت از تحصیل دانشجویان  انجام مراحل صدور مدارک تحصیلی فرآیند لغوتعهد دانش آموختگان دوره روزانه نحوه اخذ تاییدیه تحصیلی(کد صحت)  فرآیند درخواست مدرک کاردانی بین مقطعی جهت دانشجویان منصرف و محروم از تحصیل  کپی برابر اصل نمودن مدارک تحصیلی پذیرش درخواست معادلسازی دانشجویان انصرافی– محروم از تحصیل در مقطع تحصیلی جدید و ایجاد گردش کار معادلسازی  گواهی رتبه  گواهی عدم منع تحصیل در مقطع بالاتر عناوین مدارک قابل ترجمه در سامانه سجاد و نحوه تایید و دریافت کد صحت جهت ترجمه نحوه اخذ کد صحت اتباع غیر ایرانی  بررسی و تایید کلیه تاییدیه های تحصیلی و دانشنامه های صادر شده موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی و در انتها با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​