ناشر الأصول

برنامه های درسی
شرایط دریافت بورسیه صنعتی در دانشگاه گیلان
فراخوان بورسهای تحصیلی
حمایت از پارساها
شرایط عمومی دانشگاه برای پذیرش دانشجویان جدیدالورود 1404

آخرین خبرهای معاونت

ناشر الأصول

23 11 2025

برگزاری نشست دانشگاه گیلان با معاونان آموزشی، پژوهش و فناوری ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)-انزلی

   نشست مشترک دانشگاه گیلان با معاونان آموزشی، پژوهشی و فناوری ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) بندرانزلی، روز یکشنبه دوم آذر 1404 در محل دفتر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد.   در این نشست جناب آقای دکتر باستی، رئیس محترم دانشگاه، بعد از خوشامدگویی، به اهمیت موضوع توسعه دریامحور و موقعیت منحصر به فرد استان گیلان و دانشگاه گیلان برای توسعه رشته های دریایی اشاره فرمودند. در ادامه جناب آقای دکتر اصفهانی، معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، گزارشی از وضعیت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه را ارائه نموده و موضوع هم افزایی و بهره برداری متقابل از ظرفیت های طرفین برای ایجاد اثر افزایشی منابع و بروندادهای حاصله را مورد تأکید قرار دادند. طرفین ضمن تأکید بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی موجود در هر دو مجموعه، گزارشی از توانمندی‌ها، نیازها و زمینه های همکاری را ارائه کردند. همچنین موضوع هم‌افزایی در استفاده از زیرساخت‌های آموزشی، آزمایشگاهی و پژوهشی به‌ عنوان یکی از محورهای اصلی همکاری مورد بررسی قرار گرفت.    در ادامه، حاضران برای تدوین و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک اعلام آمادگی نمودند و مقرر شد این تفاهم‌نامه با محورهایی از جمله توسعه رشته‌های تحصیلی مرتبط با حوزه علوم و فناوری‌های دریایی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی و صنعتی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارتی، و مشارکت در برنامه‌ها و رویدادهای علمی متقابل تنظیم شود. در پایان نشست، ضمن دعوت از هیأت رئیسه دانشگاه برای بازدید از امکانات ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)، بر استمرار جلسات کارشناسی و پیگیری اقدامات لازم جهت نهایی‌سازی چارچوب همکاری‌ها و برنامه‌ریزی برای اجرای مؤثر توافقات تأکید گردید.

16 10 2025

برگزاری گرامیداشت روز جهانی دریانوردی

در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی مورخ 1404/07/23که در محل سالن همایش های اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار گردید دکتر مسعود اصفهانی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان حضور داشتند. در این مراسم دکتر هادی حق شناس استاندار گیلان تصریح نمودند: توسعه دریایی تنها به ساخت اسکله و بندر محدود نمی شود و لازم است در کنار زیر ساخت های فیزیکی، به تربیت نیروی انسانی متخصص، آموزش دریانوردی و شکل گیری قطب های علمی و فنی در این حوزه توجه شود. ایشان تاکید کردند بندرانزلی با راه اندازی رشته های دریایی توسط دانشگاه گیلان می تواند به مرکز آموزش و خدمات دریانوردی کشور تبدیل شود. همچنین در این مراسم مهندس حسین یونسی مدیر کل بنادر  و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد  دو برابری ناوگان دریایی در خزر اظهار کردند: تربیت نیروی انسانی متخصص از طریق ایجاد دانشکده دریانوردی  دانشگاه گیلان در بندرانزلی ضرورتی راهبردی برای تداوم توسعه دریایی کشور در شمال است. ایجاد دانشکده دریانوردی برای نخستین بار در گیلان، گامی بزرگ در مسیر تربیت نیروی انسانی متخصص، ارتقای ایمنی دریانوردی و توسعه فعالیت های بندری و کشتیرانی در شمال کشور خواهد بود. مهندس یونسی در پایان اظهار نمودند : هدف ما تربیت دریانوردان بومی، توانمند و آشنا با ظرفیتهای خزر است تا گیلان به قطب آموزش های تخصصی دریایی در کشور تبدیل شود مهندس کامبیز جهانبانی مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز تاکید کردند: باید در سرمایه گذاری برای آموزش و تربیت دریانوردان متخصص کوشا باشیم همچنین در این مراسم مهندس کورش خلیلی مدیر کل شیلات گیلان با اشاره بر اینکه تجربه چندین دهه فعالیت در حوزه دریا نشان داده که آموزش دریایی، زیر بنای اصلی موفقیت در این حوزه است، اظهار نمودند راه اندازی دانشکده دریانوردی در بندرانزلی می تواند زمینه ساز تربیت نیروی بومی و تقویت حاکمیت دریایی ایران در خزر باشد. در پایان این مراسم از افراد منتخب فعال در حوزه دریایی و خانم پریسا رسولی باقی بعنوان فرد منتخب دانشگاه گیلان تقدیر بعمل آمد.

05 05 2025

کارگاه آموزشی "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه"

کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه" در روز یک شنبه مورخ 1404/02/14 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور برخی از معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران تحصیلات تکمیلی و کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها برگزار گردید. آقای امیر صابرفرد کارشناس مسوول دبیرخانه ارزیابی کمیت تدریس دانشگاه در خصوص مشکلات و ایرادات پرتکرار گزارشات حق الزحمه پارساها، ارسالی از سوی دانشکده به حوزه معاونت آموزشی و نحوه محاسبات حق الزحمه و قوانین مرتبط با آن توضیحاتی ارایه نمودند و سپس به ارایه توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی پرداخت حق الزحمه پارساها پرداختند و با نظر اعضای حاضر مقرر شد پیشنهاد جهت طرح در شورای دانشکده ها به دانشکده ها ابلاغ شود تا به جمع بندی نهایی دست یافته شود. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده به پایان رسید.​​​​​​​

05 05 2025

کارگاه آموزشی نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان

كارگاه نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان  توسط دکتر مهدی وجدانی همت عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی در تاريخ 1404/02/06 به صورت مجازي برگزار شد. ایشان در ابتدای کارگاه به ابعاد زندگی تحصیلی پرداختند و در این راستا به مواردی از قبیل زندگی انسان روی پیوستار رشدی، تعامل دو سویه  ابعاد شناختی-عاطفی- اجتماعی و اخلاقی انسان، چگونگی تبدیل زندگی تحصیلی دانشجویان به یک تجربه رشد محوراشاره کردند. در ادامه در مورد چالش های رایج زیست دانشجویی از قبیل چالش های تحصیلی-آموزشی، چالش های روانی-عاطفی، چالش های اقتصادی- معیشتی، اجتماعی و فرهنگی و چالش های فناوری- دیجیتال صحبت نمودند. سپس به زمینه های اثرگذاری اساتید در ارتقاء زندگی دانشجویی از قبیل هویت یابی تحصیلی، کاهش سردرگمی تحصیلی، چگونگی مدیریت تنش های تحصیلی، پذیرش تجارب جدید تحصیلی و شغلی و ایجاد تعادل در زندگی تحصیلی دانشجویان اشاره نمودند. در بخش آخر کارگاه به موضوعاتی از قبیل یادگیری و رشد شناختی، نحوه تقویت استقلال و مسئولیت پذیری و چگونگی توسعه مهارت های اجتماعی و عاطفی دانشجویان پرداختند.

اطلاعیه های معاونت

ناشر الأصول

زمان و نحوه ثبت نام از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد از طریق سهمیه استعدادهای درخشان سال 1402

زمان و نحوه ثبت نام از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد از طریق سهمیه استعدادهای درخشان سال 1402

18 10 2023
کد خبر : 5848865
تعداد بازدید : 1296

     اسامی پذیرفته شدگان مرحله علمی مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1403-1402 از طریق سهمیه استعدادهای درخشان (عادی و استادمحور) به شرح ذیل اعلام می گردد:

دریافت اسامی پذیرفته شدگان مشروط مقطع کارشناسی ارشد

 

    ضمن عرض تبریک به پذیرفته شدگان بدون آزمون مرحله علمی مقطع کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه گیلان، بدین وسیله به اطلاع می رساند، ثبت نام از پذیرفته شدگان طی مراحل زیر صورت می گیرد که انجام همه مراحل ثبت نام طبق برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه الزامی است.

خواهشمند است پذیرفته شدگان محترم قبل از شروع مراحل ثبت نام، به سامانه استعلام مقاطع قبل به آدرس estelam.msrt.ir مراجعه و پس از ثبت اطلاعات مربوطه، کد رهگیری دریافت و در طی مراحل ثبت نام، آن را  در قسمت "مشخصات مقاطع تحصیلی پایه"، بخش "کد رهگیری استعلام مدرک پایه "، ثبت نمایند. 

مرحله 1- ثبت نام غیرحضوری

از روز چهارشنبه مورخ 1402/07/26 لغایت شنبه مورخ 1402/07/29.

‏ پذیرفته شدگان محترم می بایست قبل از ثبت نام غیرحضوری، مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در فایل پیوست را با فرمت‎ jpeg ‎اسکن نمایند.‏

‏- دریافت فایل مدارک لازم جهت اسکن.‏

‏- دریافت فایل فرم جایگزین مدرک کارشناسی.‏

‏- دریافت فایل ‏‎راهنمای بررسی مدارک نظام وظیفه و درخواست معافیت تحصیلی‎‏.‏

‏ ‏برای شروع فرآیند‎‏ ‏‎ثبت نام ‏‎ ‎الکترونیکی در دانشگاه گیلان، بر روی سامانه ثبت نام الکترونیکی کلیک‎‏ ‏‎نمائید.‏‎ ‎کلمه کاربری و رمز عبور، شماره ملی و شماره شناسنامه می باشد.‏

ا-الف- در شروع ثبت نام غیرحضوری لازم است، دانشجویان ابتدا نسبت به واریز مبلغ 1/090/000 ریال (یکصد و نه هزار تومان) بابت هزینه کارت دانشجویی، ‏بیمه و مشاوره از طریق سامانه اقدام و سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل و مدارک اسکن شده را بارگذاری و نیز کلیه فرم های تعهد را تأیید ‏و پس از تکمیل مراحل ثبت نام، گزینه" ارسال جهت بررسی" را انتخاب نمایند‎ .‎

‏1-ب- پذیرفته شدگان می بایست مطابق موارد مندرج در این اطلاعیه، پس از انجام ثبت نام غیرحضوری، با مراجعه مجدد به سامانه مذکور، وضعیت پرونده خود ‏را پیگیری و نسبت به رفع هرگونه نقص احتمالی -که توسط کارشناسان آموزش دانشکده ها در سامانه مذکور به آنان اعلام می گردد- اقدام  و در زمان تعیین ‏شده برای ثبت نام حضوری و تحویل اصل مدارک مراجعه کنند.‏

‏1-ج- در صورت تأیید ثبت نام غیرحضوری توسط کارشناس دانشکده، دانشجو ‏‎شماره دانشجویی و رمز ورود خود را جهت استفاده از سامانه امور آموزشی ‏دانشگاه دریافت ‏می‌نماید‎.‎

 

مرحله 2- ارائه و تحویل اصل مدارک و پیگیری درخواست تأییدیه تحصیلی و ریزنمرات
  • ‏پذیرفته شدگان محترم پس از تأیید ثبت نام اولیه توسط دانشکده، ضروری است با ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه و نیز اصل گواهینامه موقت و یا دانشنامه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در ‏یکی از روزهای یکشنبه مورخ 1402/07/30 یا دوشنبه مورخ 1402/08/01شخصاً به آموزش دانشکده مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام نمایند.‏

توجه: نظر به اینکه اصل مدرک تحصیلی مقع قبلی ارائه شده تا زمان فراغت از تحصیل و تسویه حساب در پرونده ضبط می شود، لازم است پذیرفته ‏شدگان قبل از تحویل، کپی برابر اصل آنها را به تعداد دلخواه نزد خود نگه دارند.‏

  • ‏برای دریافت تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، لازم است دانشجویان با توجه به دانشگاه محل فراغت از تحصیل، طبق روال ذیل اقدام نمایند:

الف- برای دانش آموختگان دانشگاه آزاد در هریک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی به سامانه امور آموزشی دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ ورود نموده و از گزینه مکاتبات اداری/فرم های درخواست/اخذ ‏تاییدیه مدرک پایه، در قسمت نوع نامه، گزینه "ریزنمرات و تاییدیه تحصیلی" را انتخاب، اطلاعات مربوطه را مطابق راهنمای سامانه تکمیل و نسبت به ارسال آن اقدام نمایند.‏

•  الصاق فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مقطع مورد نظر به درخواست تأییدیه و ریزنمرات، الزامی است.‏

 ب- برای دانش آموختگان سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در هریک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد،

ب-1- ضروری است صرفا شخص متقاضی از طریق پرتال سازمان امور دانشجویان به آدرس https://portal.saorg.ir پس از ثبت نام اولیه، در قسمت خدمات/ اداره کل دانش آموختگان/ دریافت تاییدیه تحصیلی، اقدام به دریافت کد صحت 20 رقمی نماید.

  • پذیرفته شدگان، در صورت داشتن دانشنامه دارای کد صحت 20 رقمی، برای هریک از مقاطع قبل، نیازی به دریافت مجدد کد صحت نداشته و لازم است طبق بند ب- 2 اقدام کنند.

ب-2- سپس، از منوی خدمات،گزینه "استعلام کد صحت" را انتخاب نمایند و با ورود کد صحت 20 رقمی، بر روی عبارت "لطفا جهت دریافت فرم بر روی لینک ...." کلیک نموده و نامه تاییدیه تحصیلی را دانلود نماید. پس از آن، با ورود به سامانه سادا به آدرس sada.guilan.ac.ir، تاییدیه مذکور را در بخش امور آموزشی/اسکن دانشجویی/اسکن مدارک تکمیلی، بارگذاری نمایند.

ب-3-دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی به سامانه امور آموزشی دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ ورود نموده و از گزینه مکاتبات اداری/فرم های درخواست/اخذ ‏تاییدیه مدرک پایه، در قسمت نوع نامه، گزینه "ریزنمرات " را انتخاب، اطلاعات مربوطه را مطابق راهنمای سامانه تکمیل و نسبت به ارسال آن اقدام نمایند.‏

•  الصاق فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مقطع مورد نظر به درخواست ریزنمرات، الزامی است.‏

  • پذیرفته شدگان مقطع دکتری که مدرک کارشناسی ارشد ایشان، ناپیوسته است، لازم است اقدامات مندرج در بندهای الف و ب فوق را حسب مورد، برای مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی بطور جداگانه انجام دهند.
  • پیگیری دانشجو جهت وصول تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقاطع قبل، حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیل الزامی است.

 

مرحله 3- تکمیل پرونده صلاحیت عمومی

عزیزان پذیرفته شده می بایست تا تاریخ 30 مهرماه مدارک لازم جهت تکمیل پرونده صلاحیت عمومی (فرم تکمیل شده عکس دار صلاحیت عمومی، اسکن واریز مبلغ  2,140,000 ریال، اسکن صفحه اول شناسنامه، اسکن کارت ملی، اسکن حکم کارگزینی در صورت اشتغال) را در قالب یک فایل پی دی اف با حجم حداکثر 900 کیلوبایت به  آدرس ایمیل اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان به نشانی Gutalent@guilan.ac.ir ارسال نمایید. عنوان ایمیل ارسالی حتما شامل نام و نام خانوادگی دانشجو و رشته قبولی باشد.

 * ارائه اصل فيش پرداختی یا تصویر رسيد دریافتی از دستگاه خودپرداز الزامی است *

شماره كارت:  2282-2998-9570-6367

شماره حساب:  4001021101007489

شماره شبا: IR770100004001021101007489

شناسه پرداخت: 294021174113560001135607480010

دریافت فرم صلاحیت عمومی

 

توضیحات مهم

‏‏1. لازم است کلیه دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی، حداکثر تا تاریخ 1402/08/01 نسبت به بررسی ثبت انتخاب واحد در سامانه آموزش دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ و شرکت در کلاسها اقدام نمایند.

‏2. ‏از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 فارغ‌ التحصیل‌ نشده اند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ "کان‌ لم‌ یکن" تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ ‏آنان‌، طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد‎.‎

‏3. عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در وقت تعیین شده برای ثبت‌نام حضوری، به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

‏4. در صورتی که بین  اطلاعات ارائه شده به سازمان سنجش، مدارک بارگذاری شده در ثبت نام الکترونیکی  و اصل مدارک ارائه شده به دانشکده مغایرتی وجود داشته باشد، مسئولیت عواقب بعدی از جمله ‏جلوگیری از ادامه تحصیل توسط دانشگاه، به عهده پذیرفته شده می باشد.‏

‏5. بروز هرگونه مشکل ناشی از تأخیر در ثبت نام الکترونیکی، تحویل اصل مدارک، پرداخت مبالغ شهریه (مخصوص دانشجویان شهریه پرداز) و انتخاب واحد به عهده پذیرفته شده است و دانشگاه می تواند در صورت ‏عدم رفع نواقص از ادامه تحصیل دانشجو جلوگیری نماید.‏

‏6. لازم است پذیرفته شدگان، کلیه مشخصات خود شامل مشخصات شناسنامه ای،.... و آدرس محل سکونت دائم خود یا خانواده خود را به طور کامل‎‏ و ‏دقیق طی فرآیند ثبت نام درج نمایند. ضمناً ضروری است در ‏صورت تغییر مشخصات، مراتب به  آموزش دانشکده اعلام شود.‏

خوابگاه

پس از تکمیل مراحل ثبت نام غیرحضوری و دریافت شماره دانشجویی، دانشجویان محترم می بایست جهت اطلاع از نحوه و زمان ثبت نام خوابگاه، از طریق سامانه معاونت دانشجویی دانشگاه اقدام نمایند. ورود به سامانه معاونت دانشجویی

مشاوره و درمان

تکمیل کارنامه های سلامت روان و سلامت جسم براساس لینک های زیر الزامی است:

لینک کارنامه سلامت جسم: https://portal.saorg.ir/physicalhealth

با کلیک بر لینک سامانه سلامت جسم، ضمن پر کردن پرسشنامه، با در دست داشتن کد رهگیری و آزمایشات مذکور(هموگلوبین، هماتوکریت، ویتامین د3، قند خون و tsh)برای تکمیل پرونده پزشکی خود در تاریخ هایی که اعلام خواهد شد به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه گیلان مراجعه نمایید.(لازم به ذکر است که آزمایشات مربوط به 6 ماه تا یک سال قبل هم مورد قبول می باشد.)

لینک کارنامه سلامت روان https://portal.saorg.ir/mentalhealth     

دانشجویان محترم شاهد و ایثارگر، برای دریافت اطلاعیه اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر اینجا کلیک کنید.‏

جهت مشاهده آدرس دانشکده های ذیربط و شماره تماس کارشناسان مربوطه اینجا کلیک نمائید.        

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان


دسته بندی :
اطلاعیه ها

تقویم آموزشی

24 تا 26 شهریور

انتخاب واحد

29 شهریور

شروع کلاس ها

6 تا 8 مهر

حذف و اضافه دروس

تا 21 آبان

امتحانات میان ترم

8 آذر تا 10 دی
هم اکنون

حذف اضطراری (تک درس)

5 مهر تا 13 دی

حذف ترم (کارشناسی)

10 دی

پایان کلاس ها

1 تا 13 دی

ارزشیابی اساتید و دریافت کارت ورود به جلسه

14 دی تا 1 بهمن

امتحانات پایانی نیمسال 

تا 10 بهمن 1403

ثبت موقت نمرات

تا 11 بهمن

ثبت نهایی نمرات

21 تا 29 بهمن

آزمون جامع دکتری

سامانه های معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

همایش و رویداد ها

ناشر الأصول

زمان برگزاری: 8 و 9 اسفندماه سال 1404 وبسایت: jelvehonar.guilan.ac.ir  رئیس کنفرانس: دکتر علی باستی دبیر علمی: دکتر حسینعلی عابددوست   دبیر اجرایی: محمد زریابی    معرفی کنفرانس: کنفرانس بین المللی «جلوه‌های هنر ایرانی اسلامی ...» سعی دارد زمینه‌های پژوهش در عرصۀ هنر، فرهنگ، علوم و اسناد مرتبط با هنر ایرانی و هنر اسلامی را با نگاه ویژه به پیوندها و هم‌گرایی‌های فرهنگ و هنر ایران و روسیه، آسیای مرکزی، قفقاز و اوراسیا؛ از کهن‌ترین ایام تا عصر حاضر را فراهم کند. با اهتمام به اینکه کنفرانس حاضر گشایشی در زمینۀ شناخت، تفسیر و تعالی مطالعات نظری هنر این منطقه از دورۀ باستان تا جلوه‌های نوظهور آن باشد، اهداف زیر قابل تبیین است: تقویت ارتباطات، بحث و تبادل نظر میان پژوهشگران، اساتید و دانشجویان حوزه هنر ایران، روسیه و کشورهای محدودۀ آسیای مرکزی، قفقاز و اوراسیا شناسایی سرمایه‌های غنی فرهنگ و هنر ایران، روسیه و کشورهای حوزۀ آسیای مرکزی، قفقاز و اوراسیا به جامعۀ علمی و هنری ایران و جهان بهره‌وری بهینه از ظرفیت‌های ویژۀ فراملیتی در گسترش مطالعات فرهنگی و هنری در منطقه و جهان ایجاد انگیزه در پژوهشگران جوان حوزۀ مطالعاتی فرهنگ و هنر در منطقه کمک به گسترش مرزهای علم و توسعۀ روابط حوزه‌های مختلف هنر با علوم دیگر توسعۀ علمی مطالعات نظری هنرهای ایران و گسترش مطالعات در زمینۀ پیوندهای فرهنگ و هنر ایران، روسیه و کشورهای محدودۀ آسیای مرکزی، قفقاز و اوراسیا ترویج فرهنگ و هنر در بطن جوامع به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مواریث تمدن‌ها تأمین مکتوبات نظری نوین و یاری به حوزۀ منابع آموزش دانشگاهی هنر محورهای کنفرانس: محور ویژه: پیوند هنر ایرانی اسلامی با مناطق روسیه، آسیای مرکزی، قفقاز و اوراسیا رابطه هنرهای ایرانی اسلامی و فرهنگ  رابطه هنرهای ایرانی اسلامی و علوم  رابطۀ هنرهای ایرانی اسلامی و اسناد سیر تحول و تطوّر نقوش ایرانی اسلامی

کنفرانس بین المللی جلوه‌های هنر ایرانی اسلامی در فرهنگ، علوم و اسناد

زمان برگزاری: 26 و 27 فروردین‌ماه 1405 وبسایت:  ichs-kushyar1.ir رئیس کنفرانس: دکتر علی بانی دبیران علمی: دکتر محمد باقری، دکتر داود احمدی دستجردی دبیر اجرایی: دکتر مرضیه شمسی یوسفی معرفی کنفرانس: با توجه به اهمیت شناخت سرمایه‌های علمی و فرهنگی کشور و معرفی آن به صورت بین‌المللی، تقویت سرمایه‌های انسانی و پتانسیل‌های منطقه‌ای، انگیزه‌بخشی و نشر یافته‌های علمی در محورهای تاریخ علم و ارتباط آن با سایر شاخه‌های نوین علم، ترویج علم و فرهنگ ایرانی اسلامی به وسیله معرفی شخصیت فاخر کوشیار گیلانی به شهروندان و ایجاد یک بستر برای ارتباط مؤثر با مراکز علمی کشور، رویداد فوق‌الذکر از اهمیت فراوانی برخوردار است.   محورهای کنفرانس:  ریاضیات و تاریخ علم علوم طبیعی (فیزیک، نجوم و علوم پایه) و تاریخ علم تاریخ علم و هوش مصنوعی علوم مهندسی و تاریخ علم تبسم ریاضی (بازی ریاضی از گذشته تا امروز) تاریخ علم و گردشگری علمی              

اولین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی تاریخ علم کوشیار گیلانی