قابل توجه دانشجویان متقاضی میهمان ، انتقال و انتقال توام با تغییر رشته به دانشگاه گیلان

31 08 2022
کد خبر : 3791156
تعداد بازدید : 234

قابل توجه دانشجویان متقاضی میهمان ، انتقال و انتقال توام با تغییر رشته به دانشگاه گیلان

به اطلاع دانشجویان گرامی متقاضی میهمان ، انتقال و انتقال توام با تغییر رشته از  سایر دانشگاه های کشور به دانشگاه گیلان می رساند از طریق سامانه های ذیل درخواست های خود را ثبت نمایند:

سامانه درخواست میهمانی/ میهمان دائم

سامانه درخواست انتقال دائم / انتقال توام با تغییر رشته

ابتدا با کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه شده و سپس نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام نمایند

مدارک مورد نیاز جهت بررسی درخواست ها

  • اسکن مدارک ذیل:

کارنامه تحصیلی دانشجو در دانشگاه مبدا، کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه

دانشجویانی که در سامانه سازمان امور دانشجویان(سجاد) نسبت به ارائه درخواست اقدام نموده اند ، در قسمت  شماره نامه  ،  کد پیگیری دریافتی از سامانه سازمان امور دانشجویان (سجاد )در قسمت تاریخ نامه ، تاریخ درخواست در سامانه سازمان امور دانشجویان (سجاد) را  درج نمایند.

 پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز در قسمت مشخصات اصلی ، لازم است دانشجویان عکس خود را در قسمت مربوطه الصاق نمایند.

توجه۱ : پس از  انجام مراحل فوق،  می بایست  نسبت به ارسال درخواست خود از طریق گزینه ارسال اقدام نمایند.

توجه ۲:  دانشجویان محترم می توانند هفتاد و دوساعت (سه روز کاری) پس از ثبت درخواست مجددا به سامانه مراجعه ( بدون مراجعه حضوری و صرفا از طریق سامانه) درخواست خود را پی گیری نمایند.

توجه ۳:  در صورت موافقت با درخواست ، متقاضی می تواند شماره دانشجویی مربوط به دانشگاه گیلان را از پس از ورود مجدد به سامانه درخواست میهمانی مشاهده و دریافت نماید.

توجه ۴:  پس از دریافت شماره دانشجویی از طریق سامانه جامع آموزش   بر اساس  تقویم آموزشی دانشگاه اقدام به انتخاب واحد نمایند.

توجه ۵ : دانشجویانی که سابقه میهمانی ندارند یا  با انتقال دائم و انتقال توام با تغییر رشته آنان  موافقت شده است ، جهت دریافت کارت دانشجویی  نسبت به پرداخت مبلغ 250000 ریال (معادل بیست و پنج هزار تومان ) از طریق سامانه پرداخت آنلاین اقدام و مراتب را به کارشناس اداره پذیرش و ثبت نام اعلام نمایند.لازم به ذکر است دانشجویان میهمانی که کارت دانشجویی دارند ، نیازی به درخواست مجدد نمی باشد.

توجه 6:  دانشجویانی که پس از چهار نیمسال  مهمانی در دانشگاه گیلان  با انتقال دائم آنان موافقت شده است جهت تسویه حساب ترم های میهمانی و ارسال نمرات میهمانی به دانشگاه مبدا وارد کارتابل آموزشی شده و از قسمت فرم های درخواست ، تسویه حساب "میهمان از" را انتخاب و کارت میهمان خود را به  اداره پذیرش و ثبت نام تحویل نمایند.

توجه 7:  دانشجویان متقاضی میهمان و انتقال می توانند از تاریخ 1401/05/05  لغایت 1401/06/14 نسبت به تکمیل و ارسال درخواست اقدام  نمایند.لازم است دانشجویان میهمان دائم دانشگاه گیلان جهت فعال نمودن ترم اول سال تحصیلی 1402-1401مجددا سامانه درخواست میهمانی / میهمانی دائم را  تکمیل  ، در قسمت اسکن مدارک در برگه ای دروس مورد تقاضای خود را نوشته و اسکن نمایند، همچنین  در قسمت وضعیت میهمانی گزینه میهمان دائم را انتخاب نمایند.

 توجه 8 :دانشجویانی که با توجه به تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی به صورت انتقال مشروط ( میهمانی ) به دانشگاه گیلان معرفی شده اند، از طریق سامانه درخواست انتقال درخواست خود را ارائه نمایند. در ضمن برای اینگونه دانشجویان نیاز به ارائه فرم از دانشگاه مبدا نمی باشد.( دانشجویان در قسمت شرح علت انتقال به فرزند عضو هیات علمی اشاره نمایند).در صورت  موافقت با انتقال دائم این دانشجویان می بایست به آموزش دانشکده مراجعه و نسبت به تحویل مدارک و مشخص نمودن وضعیت نظام وظیفه اقدام نمایند.

 توجه 9:  دانشجویانی که با انتقال دائم یا انتقال توام با تغییر رشته آنان موافقت شده است  سی دی حاوی اسکن کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی (پشت و رو)، مدارک تحصیلی شامل گواهی دیپلم متوسطه شامل  نظام آموزشی 3-3-6 ، فرم 602 ، گواهی دوسال ماقبل دیپلم ، را  به آموزش دانشکده تحویل دهند.

راهنمای سامانه درخواست میهمان / میهمان دائم

راهنمای سامانه  درخواست انتقال دائم / انتقال دائم توام با تغییر رشته


 


دسته بندی :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​