به اطلاع دانشجویان گرامی سایر دانشگاه های کشور متقاضی میهمان و انتقال به دانشگاه گیلان می رساند جهت ارائه درخواست از طریق سامانه های ذیل :
ابتدا با کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه شده و سپس نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام نمایند
مدارک مورد نیاز جهت بررسی درخواست ها
- اسکن مدارک ذیل
کارنامه تحصیلی دانشجو در دانشگاه مبدا، کارت ملی و شناسنامه
دانشجویانی که در سامانه سازمان امور دانشجویان(سجاد ) نسبت به ارائه درخواست اقدام نموده اند ، در قسمت شماره نامه ، درخواست سامانه ای و در قسمت تاریخ نامه ، تاریخ درخواست در سامانه سازمان امور دانشجویان را درج نمایند.
پس از پر نمودن اطلاعات مورد نیاز در قسمت مشخصات اصلی ، لازم است دانشجویان عکس خود را در قسمت مربوطه الصاق نمایند.
توجه۱ : پس از انجام مراحل فوق، می بایست نسبت به ارسال درخواست خود از طریق گزینهارسال اقدام نمایند.
توجه ۲: دانشجویان محترم می توانند هفتاد و دوساعت (سه روز کاری) پس از ثبت درخواست مجددا به سامانه مراجعه ، بدون مراجعه حضوری و صرفا از طریق سامانه درخواست خود را پی گیری نمایند.
توجه ۳: در صورت موافقت با درخواست ، متقاضی می تواند شماره دانشجویی مربوط به دانشگاه گیلان را مشاهده و دریافت نماید.
توجه ۴: پس از دریافت شماره دانشجویی از طریق سامانه جامع آموزش بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه اقدام به انتخاب واحد نمایند.
توجه ۵ : دانشجویانی که سابقه میهمانی ندارند یا با انتقال آنها موافقت شده است ، جهت دریافت کارت دانشجویی نسبت به انتخاب گزینه پرداخت کارت دایم دانشجویی از طریق سامانه پرداخت آنلاین اقدام و مراتب را به کارشناس اداره پذیرش و ثبت نام اعلام نمایند.لازم به ذکر است دانشجویان میهمانی که کارت دانشجویی دارند ، نیازی به درخواست مجدد نمی باشد.
توجه 6: دانشجویانی که با انتقال دائم آنان موافقت شده است جهت تسویه حساب میهمان و ارسال نمرات میهمانی به دانشگاه مبدا وارد کارتابل آموزشی شده و از قسمت فرم های درخواست ، تسویه حساب میهمان از را انتخاب نمایند و کارت میهمان خود را به اداره پذیرش و ثبت نام تحویل نمایند. همچنین سی دی حاوی اسکن مدارک تحصیلی شامل گواهی دیپلم متوسطه شامل نظام آموزشی 3-3-6 ، فرم 602 ، گواهی دوسال ماقبل دیپلم ،کارت ملی ، کلیه صفحات شناسنامه را به آموزش دانشکده تحویل دهند.
توجه 7: دانشجویان متقاضی میهمان و انتقال می توانند از تاریخ 1400/5/5 لغایت 1400/6/12 نسبت به تکمیل و ارسال درخواست اقدام نمایند.لازم است دانشجویان میهمان دائم دانشگاه گیلان جهت فعال نمودن ترم اول 1401-1400مجددا سامانه درخواست میهمانی را تکمیل و در قسمت اسکن مدارک در برگه ای دروس مورد تقاضای خود را نوشته و اسکن نمایند.
توجه 8 :دانشجویانی که با توجه به تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی به صورت انتقال مشروط ( میهمانی ) به دانشگاه گیلان معرفی شده اند، از طریق سامانه درخواست انتقال درخواست خود را ارائه نمایند. در ضمن برای اینگونه دانشجویان نیاز به ارائه فرم از دانشگاه مبدا نمی باشد.( دانشجویان در قسمت شرح علت انتقال به فرزند عضو هیات علمی اشاره نمایند).در صورت موافقت با انتقال دائم این دانشجویان می بایست نسبت به ارسال اصل مدارک و سی دی حاوی اسکن مدارک به آموزش دانشکده وهمچنین مشخص نمودن وضعیت نظام وظیفه اقدام نمایند.