نحوه ثبت نام و زمان مصاحبه برای پذیرفته شدگان مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری تخصصی(Ph.D) دانشگاه گیلان

19 05 2021
کد خبر : 3796523
تعداد بازدید : 2130

   بدین وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون دکتری سال 1400 می رساند دانشگاه گیلان در نظر دارد در مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1400 از بین پذیرفته شدگان واجد شرایط در مرحله آزمون کتبی متمرکز، از طریق بررسی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 دانشجو پذیرش نماید.

داوطلبان می بایست درصورت احراز تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1400 و پس از مطالعه شرایط و نحوه پذیرش، نسبت به ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

                             

  1. شرایط و نحوه پذیرش

الف ) شرایط عمومی:

1-  دارا بودن صلاحیت عمومی
2-  نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب ) شرایط اختصاصی(احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1400 الزامی است)

  1. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی که مدرک مذکور مورد تایید شورای عالی انقلای فرهنگی، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.

تبصره (1): متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ 1400/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ 1400/06/31 می توانند در آزمون شرکت نمایند . (دریافت نمونه فرم مدرک و معدل)

تبصره(2): دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی می توانند در آزمون شرکت نمایند که مشمول آیین نامه ابلاغی شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 معاونت آموزشی وزارت متبوع باشند.

تبصره(3): رشته امتحانی انتخابی داوطلبان می بایست (مطابق ستون مربوط به رشته های مرتبط جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام)، متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنان  باشد.

2. شرکت در آزمون متمرکز (برگزار شده توسط سازمان سنجش) و دارا بودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون

3.ثبت نام در سامانه آزمون دکتری دانشگاه گیلان به شرح مندرج در بند 3 اطلاعیه و شرکت در جلسه ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی

توضیح1:اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب 50 درصد نمره آزمون متمرکز و 50 درصد نمره ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی (مرحله دوم)، تایید صلاحیت عمومی و دستورالعمل های سازمان سنجش و براساس اولویت کد رشته محل های انتخابی توسط آن سازمان  اعلام خواهد شد.

توضیح2: ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی(مرحله دوم) شامل 20 امتیاز آموزشی،پژوهشی و فناوری و30 امتیاز مصاحبه علمی و سنجش علمی است.(دریافت نمونه فرم ارزیابی)

2- تاریخ برگزاری مصاحبه:

2-1- تاریخ بررسی سوابق و مصاحبه داوطلبان (در فاصله زمانی 1400/03/08 لغایت 1400/04/15) طی روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.(لینک برنامه زمانی مصاحبه)

درصورت هر گونه تغییر در تاریخ برگزاری نیز مراتب از طریق سامانه آزمون به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg اطلاع رسانی می شود. ساعت تقریبی شروع و لینک مصاحبه غیرحضوری در کارت الکترونیکی ورود به جلسه ارزیابی سوابق و مصاحبه درج و  24 ساعت قبل از برنامه زمان بندی اعلام شده در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

2-2- توضیحات تکمیلی درخصوص نحوه توزیع کارت و ورود به اتاق مصاحبه غیرحضوری متعاقباً از طریق سامانه مذکور به اطلاع داوطلبان محترم رسانده خواهد شد.

 

  3- ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک

تمامی داوطلبان می بایست از تاریخ 1400/03/03 تا 72 ساعت قبل از روز برگزاری مصاحبه(طی روزهای اداری) از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg نسبت به ثبت نام اینترنتی، واریز مبلغ 1/200/000ریال(یکصدو بیست هزار تومان) به صورت آنلاین بابت حق ثبت نام و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز  اقدام نمایند.

در صورت انصراف از شرکت در مصاحبه، وجه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

 

نکات مهم

  1. براساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه این سازمان، از تاریخ 1400/02/28 لغایت 1400/04/10 ضمن پرداخت مبلغ هشتصدو هشتاد هزار (880/000) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. بدیهی است داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.
  2. مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان به شرح اطلاعات مندرج در صفحات 18 و 19 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سال 1400 سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.
  3. تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می باشند.
  4. براساس توضیحات صفحات 20 تا 22 دفترچه راهنمای شماره 1 ثبت نام آزمون

4-الف- 25درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به رزمندگان و ایثارگران("همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر"، "آزادگان، همسر و فرزندان آنان" و "جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان")، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی اختصاص می یابد.

4-ب- 5درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل نیز به "جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان" و "همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه" به شرط کسب حدنصاب علمی اختصاص می بابد.

4-پ- درصورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران به وسیله داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود،خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر بازهم این ظرفیت خالی بماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

4-ت- براساس قوانین مذکور، حدنصاب نمره ایثارگران، 70درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان، 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل در هریک از مراحل آزمون می باشد.

5- براساس قانون "برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 1389/01/29 مجلس شورای اسلامی"، ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت(حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد اختصاص می یابد. حدنصاب نمره در تمامی مراحل آزمون لحاظ می شود.

5-الف- ارائه اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط توضیحات صفحه 10 دفترچه راهنمای انتتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی‌نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات‌علمی این دانشگاه امکان بهره‌مندی از این سهمیه را دارا می‌باشند.

5-ب- داوطلب دارای سهمیه مربی در صورتی می تواند ادامه تحصیل دهد که دانشگاه محل خدمت وی موافقت نماید و موافقت دانشگاه محل خدمت می بایست قبل از ثبت نام در آزمون اعلام شود.

5-پ-داوطلبان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی(مازاد بر ظرفیت) در کلیه دوره های روزانه و غیرروزانه ملزم به پرداخت شهریه می باشند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص ایشان با رعایت آیین نامه های داخلی و امکان انجام تعهدات پس از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال براساس مصوبه هیات امنا برعهده دانشگاه محل خدمت و در غیراین صورت برعهده مربی می باشد.

6- جلسه بررسی ارزیابی آموزشی،پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای هر داوطلب صرفا یک بار و به صورت غیرحضوری(و از طریق روش تعیین شده از سوی گروه های آموزشی دانشگاه) برگزار می شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان تلقی می شود.

7- داوطلبان جهت شرکت در جلسه بررسی سوابق و مصاحبه ضروری است نسبت به بارگذاری مدارک لازم و نیز پرداخت وجه ثبت نام در سامانه آزمون اقدام نموده و از تایید پرونده ثبت نامی خود اطمینان حاصل نمایند. در صورت تایید پرونده ثبت نامی، امکان دریافت کارت الکترونیکی و لینک ورود به جلسه مصاحبه غیرحضوری فراهم خواهد شد. ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1400، اصل مدارک کارشناسی(و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد، تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه و کارت ورود به جلسه مصاحبه در زمان مصاحبه برخط، برای شرکت در جلسه الزامی است.

توضیح: برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه نامه علمی از حداقل دو تن از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرحهای پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده و نیز شرح مختصری از زمینه تحقیقاتی مورد علاقه با توجه به سوابق پژوهشی، مدرک زبان و سایر موارد از طریق بارگذاری در سامانه آزمون دکتری دانشگاه ضروری است.

8- شاغلان خدمت در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی در صورت قبولی در آزمون و قبل از ثبت نام، می بایست موافقت کتبی محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

تبصره: شاغلان و متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش باید مجوز مربوطه را از سازمان آموزش و پرورش استان محل خدمت خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.


دسته بندی | برچسب :
اطلاعیه ها
اطلاعیه ها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

23 11 2025

برگزاری نشست دانشگاه گیلان با معاونان آموزشی، پژوهش و فناوری ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)-انزلی

   نشست مشترک دانشگاه گیلان با معاونان آموزشی، پژوهشی و فناوری ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) بندرانزلی، روز یکشنبه دوم آذر 1404 در محل دفتر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد.   در این نشست جناب آقای دکتر باستی، رئیس محترم دانشگاه، بعد از خوشامدگویی، به اهمیت موضوع توسعه دریامحور و موقعیت منحصر به فرد استان گیلان و دانشگاه گیلان برای توسعه رشته های دریایی اشاره فرمودند. در ادامه جناب آقای دکتر اصفهانی، معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، گزارشی از وضعیت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه را ارائه نموده و موضوع هم افزایی و بهره برداری متقابل از ظرفیت های طرفین برای ایجاد اثر افزایشی منابع و بروندادهای حاصله را مورد تأکید قرار دادند. طرفین ضمن تأکید بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی موجود در هر دو مجموعه، گزارشی از توانمندی‌ها، نیازها و زمینه های همکاری را ارائه کردند. همچنین موضوع هم‌افزایی در استفاده از زیرساخت‌های آموزشی، آزمایشگاهی و پژوهشی به‌ عنوان یکی از محورهای اصلی همکاری مورد بررسی قرار گرفت.    در ادامه، حاضران برای تدوین و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک اعلام آمادگی نمودند و مقرر شد این تفاهم‌نامه با محورهایی از جمله توسعه رشته‌های تحصیلی مرتبط با حوزه علوم و فناوری‌های دریایی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی و صنعتی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارتی، و مشارکت در برنامه‌ها و رویدادهای علمی متقابل تنظیم شود. در پایان نشست، ضمن دعوت از هیأت رئیسه دانشگاه برای بازدید از امکانات ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)، بر استمرار جلسات کارشناسی و پیگیری اقدامات لازم جهت نهایی‌سازی چارچوب همکاری‌ها و برنامه‌ریزی برای اجرای مؤثر توافقات تأکید گردید.

16 10 2025

برگزاری گرامیداشت روز جهانی دریانوردی

در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی مورخ 1404/07/23که در محل سالن همایش های اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار گردید دکتر مسعود اصفهانی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان حضور داشتند. در این مراسم دکتر هادی حق شناس استاندار گیلان تصریح نمودند: توسعه دریایی تنها به ساخت اسکله و بندر محدود نمی شود و لازم است در کنار زیر ساخت های فیزیکی، به تربیت نیروی انسانی متخصص، آموزش دریانوردی و شکل گیری قطب های علمی و فنی در این حوزه توجه شود. ایشان تاکید کردند بندرانزلی با راه اندازی رشته های دریایی توسط دانشگاه گیلان می تواند به مرکز آموزش و خدمات دریانوردی کشور تبدیل شود. همچنین در این مراسم مهندس حسین یونسی مدیر کل بنادر  و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد  دو برابری ناوگان دریایی در خزر اظهار کردند: تربیت نیروی انسانی متخصص از طریق ایجاد دانشکده دریانوردی  دانشگاه گیلان در بندرانزلی ضرورتی راهبردی برای تداوم توسعه دریایی کشور در شمال است. ایجاد دانشکده دریانوردی برای نخستین بار در گیلان، گامی بزرگ در مسیر تربیت نیروی انسانی متخصص، ارتقای ایمنی دریانوردی و توسعه فعالیت های بندری و کشتیرانی در شمال کشور خواهد بود. مهندس یونسی در پایان اظهار نمودند : هدف ما تربیت دریانوردان بومی، توانمند و آشنا با ظرفیتهای خزر است تا گیلان به قطب آموزش های تخصصی دریایی در کشور تبدیل شود مهندس کامبیز جهانبانی مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز تاکید کردند: باید در سرمایه گذاری برای آموزش و تربیت دریانوردان متخصص کوشا باشیم همچنین در این مراسم مهندس کورش خلیلی مدیر کل شیلات گیلان با اشاره بر اینکه تجربه چندین دهه فعالیت در حوزه دریا نشان داده که آموزش دریایی، زیر بنای اصلی موفقیت در این حوزه است، اظهار نمودند راه اندازی دانشکده دریانوردی در بندرانزلی می تواند زمینه ساز تربیت نیروی بومی و تقویت حاکمیت دریایی ایران در خزر باشد. در پایان این مراسم از افراد منتخب فعال در حوزه دریایی و خانم پریسا رسولی باقی بعنوان فرد منتخب دانشگاه گیلان تقدیر بعمل آمد.

05 05 2025

کارگاه آموزشی "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه"

کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه" در روز یک شنبه مورخ 1404/02/14 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور برخی از معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران تحصیلات تکمیلی و کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها برگزار گردید. آقای امیر صابرفرد کارشناس مسوول دبیرخانه ارزیابی کمیت تدریس دانشگاه در خصوص مشکلات و ایرادات پرتکرار گزارشات حق الزحمه پارساها، ارسالی از سوی دانشکده به حوزه معاونت آموزشی و نحوه محاسبات حق الزحمه و قوانین مرتبط با آن توضیحاتی ارایه نمودند و سپس به ارایه توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی پرداخت حق الزحمه پارساها پرداختند و با نظر اعضای حاضر مقرر شد پیشنهاد جهت طرح در شورای دانشکده ها به دانشکده ها ابلاغ شود تا به جمع بندی نهایی دست یافته شود. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده به پایان رسید.​​​​​​​

05 05 2025

کارگاه آموزشی نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان

كارگاه نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان  توسط دکتر مهدی وجدانی همت عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی در تاريخ 1404/02/06 به صورت مجازي برگزار شد. ایشان در ابتدای کارگاه به ابعاد زندگی تحصیلی پرداختند و در این راستا به مواردی از قبیل زندگی انسان روی پیوستار رشدی، تعامل دو سویه  ابعاد شناختی-عاطفی- اجتماعی و اخلاقی انسان، چگونگی تبدیل زندگی تحصیلی دانشجویان به یک تجربه رشد محوراشاره کردند. در ادامه در مورد چالش های رایج زیست دانشجویی از قبیل چالش های تحصیلی-آموزشی، چالش های روانی-عاطفی، چالش های اقتصادی- معیشتی، اجتماعی و فرهنگی و چالش های فناوری- دیجیتال صحبت نمودند. سپس به زمینه های اثرگذاری اساتید در ارتقاء زندگی دانشجویی از قبیل هویت یابی تحصیلی، کاهش سردرگمی تحصیلی، چگونگی مدیریت تنش های تحصیلی، پذیرش تجارب جدید تحصیلی و شغلی و ایجاد تعادل در زندگی تحصیلی دانشجویان اشاره نمودند. در بخش آخر کارگاه به موضوعاتی از قبیل یادگیری و رشد شناختی، نحوه تقویت استقلال و مسئولیت پذیری و چگونگی توسعه مهارت های اجتماعی و عاطفی دانشجویان پرداختند.

26 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان"

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، اولین کارگاه آموزش با عنوان " مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی، کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین نمایندگان شورای صنفی دانشجویی برگزار گردید. این کارگاه با سخنرانی آقای دکترآقا معالی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه آغازگردید. سپس  با ارائه خانم مامور افشرد رییس اداره دانش آموختگان دانشگاه " در زمینه های ذیل ادامه یافت: فرآیند فراغت از تحصیل دانشجویان  انجام مراحل صدور مدارک تحصیلی فرآیند لغوتعهد دانش آموختگان دوره روزانه نحوه اخذ تاییدیه تحصیلی(کد صحت)  فرآیند درخواست مدرک کاردانی بین مقطعی جهت دانشجویان منصرف و محروم از تحصیل  کپی برابر اصل نمودن مدارک تحصیلی پذیرش درخواست معادلسازی دانشجویان انصرافی– محروم از تحصیل در مقطع تحصیلی جدید و ایجاد گردش کار معادلسازی  گواهی رتبه  گواهی عدم منع تحصیل در مقطع بالاتر عناوین مدارک قابل ترجمه در سامانه سجاد و نحوه تایید و دریافت کد صحت جهت ترجمه نحوه اخذ کد صحت اتباع غیر ایرانی  بررسی و تایید کلیه تاییدیه های تحصیلی و دانشنامه های صادر شده موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی و در انتها با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​