گزارش برگزاری دوره"کرونا و تسهیلات وظیفه عمومی" ویژه کارشناسان نظام وظیفه، کارشناسان آموزش، کارشناسان تحصیلات تکمیلی و روسای اداره امور خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی

09 05 2021
کد خبر : 3792209
تعداد بازدید : 173

دوره"کرونا و تسهیلات وظیفه عمومی" ویژه کارشناسان نظام وظیفه، کارشناسان آموزش، کارشناسان تحصیلات تکمیلی و روسای اداره امور خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی ، و با ارائه آقای هادی امیری در تاریخ 19 اردیبهشت ماه 1400 با تعداد 55  نفر از کارمندان دانشگاه به صورت مجازی برگزار گردید.

آقای امیری ضمن عرض سلام و خیرمقدم، موضوع بحث این دوره را تسهیلات وظیفه عمومی در ایام کرونا بیان کردند.

  • سنوات اولیه و ارفاقی دانشجویان مشمول را ثبت و ارسال درخواست مجوز ادامه تحصیل برای کمیسیون موارد خاص دانشگاه، گذراندن حداقل واحدهای لازم (پیشرفت تحصیلی) تا پایان سنوات اولیه، عدم سپری شدن فرصت 3 ماهه از اتمام سنوات اولیه، ثبت درخواست سنوات ارفاقی در مراکز پلیس +10 در موعد 3 ماهه فوق، ذکر کردند.
  • سنوات ارفاقی دانشجویان مشمول، در نیمسال 982 و 991 به خاطر شرایط کرونا، مدت 3 ماه استثنائا به 6 ماه افزایش یافته است، در صورت فارغ التحصیلی دانشجو یکسال فرجه معرفی دارد، استثنائا برای 992، با سنوات در مهلت معرفی دوم موافقت می شود، در صورت موفقت کمیسیون/ شورای تحصیلات تکمیلی نامه درخواست سنوات به آدرس دانشجو پست خواهد شد و دانشجو می تواند نامه درخواست سنوات را در پلیس +10 شهر سکونت ثبت و پاسخ را به دانشگاه فکس نماید.
  • اعلام وضعیت تحصیلی دانشجویان مشمول را در زیر بیان داشتند:

- عدم مراجعه: پایان زمان حذف و اضافه.

- اخراج و اتمام سنوات: آخرین مهلت تثبیت نهایی نمرات نیمسال.

- فراغت از تحصیل: آخرین مهلت تثبیت نهایی نمرات نیمسال، بدون توجه به تسویه حساب با درج تاریخ دفاع یا فارغ التحصیلی.

آقای امیری بیان کردند که دانشجویان کارشناسی(متوسطه) می توانند از طریق گواهی اشتغال به تحصیل با تایید دانشگاه و تصویر مجوز ثبت نام موقت صادره از پلیس +10 و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از طریق گواهی اشتغال به تحصیل با تایید دانشگاه اصل مدارک تحصیلی را دریافت نمایند.

در آخر، جلسه با پرسش و پاسخ پایان یافت.

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​