گزارش برگزاری دوره مهارتی دانش افزایی" نکاتی پیرامون بازنگری برنامه¬های درسی و توسعه رشته های تحصیلی"

03 05 2021
کد خبر : 3792269
تعداد بازدید : 124

به مناسبت دهه سرآمدی آموزش (3 تا 12 اردیبهشت) دوره مهارتی دانش افزایی" نکاتی پیرامون بازنگری برنامه­های درسی و توسعه رشته های تحصیلی" توسط گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و با ارائه آقای منصور حبیبی کارشناس مسئول دفتر برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی دانشگاه در تاریخ 11 اردیبهشت ماه 1400 با حضور 70 نفر از اعضای هیئت علمی به صورت مجازی برگزار گردید.

خانم دکتر راهبه نیارکی، رئیس گروه برنامه­ریزی درسی و گسترش آموزشی دانشگاه، هدف از برگزاری این دوره را آشنایی مدیران محترم گروه­های آموزشی و اعضای محترم هیات علمی با نکات موجود در آئین نامه­ی جدید راهبرد توانمندسازی موسسات آموزش عالی در خصوص گسترش رشته های تحصیلی و نیز آشنایی با روند بازنگری موثر برنامه های درسی در قالب آئین نامه واگذاری اختیارات برنامه­ریزی درسی به دانشگاه­ها و طرح تسریع بازنگری 1000 برنامه درسی دانستند. ایشان همچنین در خصوص پیگیری روند اجرای آیین نامه افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان مقطع کارشناسی در قالب فرابرنامه­های درسی و دروس مهارتی اختیاری در راستای دستورالعمل اجرایی دانشگاه در این خصوص، توضیحاتی ارائه دادند و ابراز امیدواری کردند که با همکاری اعضای محترم هیات علمی و مشارکت در اجرای این آیین­نامه­ها، دانشگاه گیلان بتواند ضمن بهره­مندی حداکثری از مزایای آنها به حفظ و بهبود کیفیت آموزشی و نیز ارتقای علمی همکاران کمک نماید.

در ادامه آقای منصورحبیبی، به بیان نکات مهم در خصوص الزامات و شرایط ایجاد رشته، سقف مجاز مشارکت هر عضو هیات علمی در فرایند ایجاد رشته، مدارک مربوط به درخواست ایجاد رشته و فرآیند آن بیان کردند. در ادامه ایشان در خصوص شیوه نامه اجرایی راهبرد توانمندسازی موسسات آموزش عالی (در ایجاد رشته)
  که مصوب 11/8/99 شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی است و با دو رویکرد (الف) طرح استفاده از اعضای هیأت علمی وابسته و (ب) طرح تعاون بین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور  قابل پیگیری است، توضیحاتی ارائه دادند. ایشان درباره الزامات و شرایط دانشگاه­های متقاضی و یاریگر و نیز شرایط اعضای مشارکت کننده در این طرح و فرایندهای موجود بر اساس دستورالعمل ارسالی از وزارت عتف نکاتی را بیان کردند.

ایشان در ادامه به موضوع تدوین/ بازنگری برنامه­های درسی، شرایط لازم و فرآیندهای آنها در قالب آیین نامه واگذاری اختیارات برنامه­های درسی پرداختند و نیز در خصوص نحوه­ی اجرای طرح جدید دفتر برنامه ریزی آموزش عالی تحت عنوان بازنگری 1000 برنامه درسی در دانشگاه گیلان و الزامات و فرایندهای آن  توضیحاتی دادند. دانشگاه گیلان در فاز اول این طرح مجری بازنگری سه برنامه درسی و در فاز دوم که در حال اجرا است مجری بازنگری ده برنامه درسی می باشد.

در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ اعضای هیات علمی پایان یافت.

فایل ارایه دوره

 

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​