نظامنامه اخلاق آموزش تدوین شد

28 04 2021
کد خبر : 3792314
تعداد بازدید : 188

«نظامنامه اخلاق آموزش» به همت معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر افزود: توسعه کشور به دور از توسعه علم و فناوری رخ نمی‌دهد و توسعه علمی نیز در پیوند الزامی با اخلاق و توجه به شاخصه‌های سلامت اخلاقی است. با توجه به این گزاره، تدوین «نظام‌نامه اخلاق آموزش» در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم قرار گرفت.
دکتر علی خاکی صدیق ادامه داد: برای تدوین این نظامنامه در طول سال گذشته از همکاری بسیاری از چهره‌های دانشگاهی و نیز انجمن اخلاق بهره گرفته شد و کارگاه‌ها و نشست‌های خرد جمعی متعددی در دانشگاه‌های مختلف برپا شد تا سند نهایی قابل اتکا و جامع باشد.
نظامنامه «اخلاق آموزش» از نگاه وزیر علوم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین رونمایی از سند ملی نظام‌نامه اخلاق آموزش با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌هایی که محیط‌های علمی به طور عموم به آن مشهور هستند، تبعیت از مباحث اخلاقی است، گفت: این مهم موجب اعتماد مردم به این مجموعه‌هاست و باید همواره مورد توجه باشد.
دکتر منصور غلامی گفت: یکی از ویژگی‌هایی که به طور عموم محیط‌های علمی به آن مشهور هستند، مباحث اخلاقی است و این مهم باید همواره مورد توجه باشد. اخلاقی که استادان آموزش می دهند و دانشجویان فرا می‌گیرند و محیط بر اساس آن کاردکردش را در طول زمان‌های متمادی تنظیم کرده و نشان داده است.
وی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری هم کارگروه‌های اخلاق در پژوهش از قبل داشتیم اما بعد از تصویب قانون مقابله با تقلب، این کارگروه‌ها با انسجام بیشتر و سازماندهی قوی تر در دانشگاه‌ها شکل گرفت و یکی از وظایف آنها ترویج اخلاق در محیط‌های علمی است.
وی اظهار داشت: نظام نامه اخلاق آموزش در دانشگاه‌ها به عنوان یک سند مهم ملی در زمینه بسط، توسعه و تعمیق اخلاق به ویژه در حوزه آموزش به کار گرفته شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: مراکز علم و فناوری بیش از بیش نیاز دارند که در صحنه جامعه حضور داشته باشند و تاثیرگذاری خود را نشان دهند و این مهم نیازمند یک اعتمادسازی عمیق‌تر و گسترده‌تر دارد و ما هر چقدر این فضا را بیشتر معرفی کنیم و شاخصه‌های منطبق با اخلاق، به ویژه اخلاق اسلامی را نشان دهیم، این اعتماد و همکاری متقابل حتماً بهتر صورت خواهد گرفت.

دریافت نظامنامه اخلاق آموزش


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​