مراسم بزرگداشت روز معلم با حضور دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

04 05 2019
کد خبر : 3797898
تعداد بازدید : 238

دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه گیلان، توسعه و پیشرفت کشور را در گرو توجه به قشر معلم دانست. استاندار گیلان با اشاره به این موضوع که آموزش زیربنای توسعه است و سرآمدی آموزش چیزی است که جامعه به آن نیاز جدی دارد، سرآمدی آموزش را منجر به شایسته گزینی و حفظ منزلت نخبگان و افراد کارآمد دانست. وی در ادامه افراد کارآمد را محصول نظام آموزشی صحیح و کارآمد دانست و خواستار توجه ویژه به اصلاح نظام آموزشی شد. استاندار گیلان ضمن گلایه از سوق دادن جامعه به سمت مدرک گرایی، حرکت به سمت مهارت آموزی و یادگیری فن را از اولویت هایی دانست که باید مد نظر تصمیم گیران قرار گیرد.
دکتر سالاری در ادامه از عدم تناسب میزان فارغ التحصیلان و نیاز جامعه سخن گفت و خواستار توجه بیشتر به فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر نظیر دانشگاه گیلان در مقایسه با واحدهای کوچکی شد که گاه یک عضو هیأت علمی هم ندارند.
وی در پایان با اشاره به اینکه مقام معلم را صرفاً با تعارفات نمی توان ارج نهاد بر لزوم ارج نهادن واقعی به جایگاه علم و معلم با شایسته گزینی در کشور تأکید کرد.
دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران و گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، از زحمات اعضای هیأت علمی و مدرسان دانشگاه گیلان در سال گذشته تقدیر و تشکر کرد. رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به افتخارات و دستاوردهای کسب شده در سال گذشته ارتقاء دانشگاه در نظام های رتبه بندی بین المللی را با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور مرهون تلاش دانشگاهیان دانشگاه گیلان دانست.
دکتر رضی در ادامه و با اشاره به مطالبات انباشته از سال های گذشته ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری مطالبات اعضای هیأت علمی به صفر برسد. دکتر رضی در ادامه و با اشاره به اختیار دانشگاه برای تعریف دروس جدید و تعریف سرفصل ها خواستار توجه ویژه اعضای هیأت علمی و گروه های آموزشی به روزآمد و مورد نیاز بودن منابع درسی شد.
رئیس دانشگاه گیلان در پایان و با اشاره به اقدام ویژه پروفسور ابراهیم زاده چهره ماندگار زیست شناسی کشور برای اعطای بورس حمایتی به تعدادی از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به صورت ویژه از ایشان قدردانی کرد و خواستار مهیا کردن زمینه توسط اساتید و دانشجویان برای انجام امور خیرخواهانه شد.
شایان ذکر است در این مراسم دکتر فرهاد شیرینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی نیز به ارائه گزارشی از برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه گیلان پرداخت.

در پایان مراسم از اساتید برتر دانشکده های مختلف به شرح فوق تقدیر به عمل آمد:


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​