به اطلاع دانشجویان گرامی متقاضی میهمان ، انتقال و انتقال توام با تغییر رشته از سایر دانشگاه های کشور به دانشگاه گیلان می رساند از طریق سامانه های ذیل درخواست های خود را ثبت نمایند:
سامانه درخواست میهمانی/ میهمان دائم
سامانه درخواست انتقال دائم / انتقال توام با تغییر رشته
ابتدا با کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه شده و سپس نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام نمایند.
میهمان:
مدارک مورد نیاز جهت بررسی درخواست ها
اسکن مدارک ذیل:
کارنامه تحصیلی دانشجو در دانشگاه مبدا، کارت ملی،تمامی صفحات شناسنامه، مدارک بومی بودن (محل سکونت دانشجو)سند منزل یا اشتغال والدین یا فیش آب، برق و گاز
لیست دروس تایید شده نیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404 از طرف دانشگاه مبدا، الزامی است.
دارا بودن حداقل میانگین کل (معدل) 15، برای متقاضیان میهمانی الزامی است.
دانشجویانی که در سامانه سازمان امور دانشجویان (سجاد) نسبت به ارائه درخواست اقدام نموده اند، در قسمت شماره نامه، کد پیگیری دریافتی از سامانه سازمان امور دانشجویان (سجاد) در قسمت تاریخ نامه، تاریخ درخواست در سامانه سازمان امور دانشجویان (سجاد) را درج نمایند.
پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز در قسمت مشخصات اصلی ، لازم است دانشجویان عکس خود را در قسمت مربوطه الصاق نمایند.
1- پس از انجام مراحل فوق، می بایست الزاماً نسبت به ارسال درخواست خود از طریق گزینه "ارسال" اقدام نمایند
۲- دانشجویان محترم می توانند هفتاد و دوساعت (سه روز کاری) پس از ثبت درخواست مجدداً به سامانه مراجعه و با مطالعه مفاد یادداشت،گردش کار و ارجاعات بدون مراجعه حضوری درخواست را پی گیری نمایند.
۳- در صورت موافقت با درخواست، متقاضی می تواند شماره دانشجویی مربوط به دانشگاه گیلان را پس از ورود مجدد
به سامانه درخواست میهمانی مشاهده و دریافت نماید.
۴- پس از دریافت شماره دانشجویی از طریق سامانه جامع آموزش بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه اقدام به انتخاب واحد نمایند.
انتقال و انتقال توام با تغییر رشته:
دانشجویان متقاضی انتقال و انتقال توام با تغییر رشته،ضمن رعایت مفاد مربوط به اسکن مدارک و بندهای 1 تا4 اطلاعیه فوق، لازم است به مفاد بندهای ذیل توجه نمایند.
1- دانشجویانی که پس از چهار نیمسال میهمانی در دانشگاه گیلان با انتقال دائم آنان موافقت شده است، جهت تسویه حساب ترم های میهمانی و ارسال نمرات میهمانی به دانشگاه مبدا وارد کارتابل آموزشی شده و از قسمت فرم های درخواست ، تسویه حساب "میهمان از" را انتخاب و کارت میهمان خود را به اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه اتاق شماره 219 تحویل نمایند.
2- دانشجویانی که سابقه میهمانی ندارند و با انتقال دائم وانتقال توام با تغییر رشته آنان موافقت شده است، جهت دریافت کارت دانشجویی، از طریق سامانه پرداخت آنلاین اقدام و مراتب را به کارشناس اداره پذیرش و ثبت نام اعلام نمایند.
لازم به ذکر است دانشجویان میهمانی که کارت دانشجویی دارند، نیازی به درخواست مجدد نمی باشد.
3- دانشجویانی که با انتقال دائم یا انتقال توام با تغییر رشته آنان موافقت شده است می بایست پس از دریافت شماره دانشجویی، سی دی حاوی اسکن کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی (پشت و رو)، مدارک تحصیلی شامل گواهی دیپلم متوسطه شامل نظام آموزشی 3-3-6 ، گواهی دوسال ماقبل دیپلم، را به آموزش دانشکده تحویل دهند، در ضمن لازم است اصل مدارک تحصیلی (با پی گیری دانشجو) حداکثر تا قبل از شروع امتحانات پایانی نیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404 از دانشگاه مبدا برای دانشگاه گیلان ارسال گردد.
4 - دانشجویان متقاضی میهمان و انتقال می توانند از تاریخ 1404/05/05 لغایت 1404/06/26 نسبت به تکمیل و ارسال درخواست اقدام نمایند.لازم است دانشجویان میهمان دائم دانشگاه گیلان جهت فعال نمودن ترم اول سال تحصیلی 1405-1404 مجددا سامانه درخواست میهمانی را تکمیل ، در قسمت اسکن مدارک در برگه ای دروس مورد تقاضای خود را نوشته و اسکن نمایند، همچنین در قسمت وضعیت میهمانی گزینه "میهمان دائم" را انتخاب نمایند.
راهنمای سامانه درخواست میهمان / میهمان دائم
راهنمای سامانه درخواست انتقال دائم / انتقال دائم توام با تغییر رشته
مديریت خدمات آموزشی دانشگاه گيلان