فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دکتری "دانشگاه گیلان"‏ در سال تحصیلی 1403‏-1402(تمدید)

05 05 2023
کد خبر : 3789938
تعداد بازدید : 463

«دانشگاه گیلان» براساس «آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری به شماره 2/307862 مورخ 1401/10/17»، «ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «دستورالعمل اجرایی مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه»، برای نیم­سال اول سال تحصیلی 1403-1402 از بین دانشجویان و دانش­ آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه­ ها و موسسات آموزش عالی کشور دانشجو می­ پذیرد.

کلیه متقاضیان واجد شرایط این فراخوان از تاریخ 1402/01/26 تا 1402/02/15 می­توانند با مراجعه به سامانه استعداد درخشان دانشگاه گیلان به نشانی (https://edu.guilan.ac.ir/reg/info.php)، نسبت به ثبت­ نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

  • ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی­ باشد.
  • در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
  • پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقّی برای داوطلبان ایجاد نمی کند.
  • پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.
  • پذیرش بدون آزمون دکتری از طریق سهمیه استعداد درخشان امتیازی است که در چارچوب مقررات به متقاضیان واجد شرایط اعطا می گردد و نه حقی که مورد مطالبه باشد، از این رو، امکان اعتراض به معیارها و نحوه ارزیابی دانشگاه برای معرفی پذیرفته شدگان وجود ندارد.

        

شرایط لازم برای ارائه درخواست

1) از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهرماه سال 1402 ، بیش از دو سال نگذشته باشد. لذا دانش آموختگانی که پیش از تاریخ 31 / 06 / 1400 فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

2) دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد که به استثنای پایان نامه، کلیه واحدهای درسی خود اعم از سمینار و روش تحقیق را گذرانده باشند و حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 فارغ التحصیل شوند، مجاز به شرکت در این فراخوان هستند.

3) پذیرش متقاضیان صرفا ً در همان رشته مقطع کارشناسی ارشد یا رشته های تحصیلی مرتبط با آن به تشخیص گروه آموزشی مربوطه امکان پذیر است.

4) متقاضیان دارای مدارک حوزوی معادل کارشناسی، چنانچه در دوره کارشناسی ارشد خود، از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده اند، با احراز سایر شرایط می توانند متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین نامه باشند در غیراین صورت مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

5) داشتن حداقل معدل کل 16 در دوره کارشناسی (یا میانگین همتراز شده طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه).

6) داشتن حداقل معدل کل 17 در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه (یا میانگین همتراز شده طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه).

7) ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، برابر با 20 % ظرفیت پذیرش روزانه از طریق آزمون ورودی دوره دکتری در هر کدام از کد رشته محل های اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور است (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می شود).

8) پذیرش متقاضیان حائز شرایط، در دوره های روزانه مقطع دکتری تخصصی و بدون اخذ شهریه صورت می گیرد.

9) اتباع غیر ایرانی مقیم ایران ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1400 - 1401 و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند.

10) توافق نامه «حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته های اولویت دار کشور» ( ابلاغیه شماره 11/144364 مورخ 1401/06/06) و «شیوه نامه طرح شهید احدی برای پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی» مصوب تاریخ 1400/07/26 شورای هدایت با بنیاد ملی نخبگان برای پذیرش بدون آزمون مورد تأیید است.

11) لازم به تأکید است که پذیرش نهایی براساس نظر گروه های آموزشی مربوطه و پس از طی مراحل قانونی بوده و دانشگاه مسئولیتی در موارد مرتبط ندارد.

12) پذیرفته شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان، در صورت انصراف از تحصیل پس از ثبت نام نهایی در دوره روزانه، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می شوند.

13) متقاضیان محترم بایستی پس از اخذ پذیرش نهایی، نسبت به اعلام انصراف رسمی از پذیرش در سایر دانشگاه ها اقدام نمایند.

 

شرایط حداقلی پذیرش

1) کسب حداقل حداقل 60 امتیاز از مجموع امتیازات سوابق پژوهشی (با حداکثر امتیاز 40 )، سوابق آموزشی (با حداکثر امتیاز 30 ) و مصاحبه (با حداکثر امتیاز 30 )  طبق جداول پیوست برای پذیرش ضروری است.

2) کسب حداقل 5 امتیاز از ردیف 1 جدول شماره 1 (حداقل از یکی از موارد زیر):

2ـ 1) مقاله مرتبط با پایان نامه در نشریه معتبر علمی پژوهشی با نمایه بین المللی شامل ISI،ISC  و سایر نمایه ‏های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

     تبصره 1: به بیش از 6 مقاله امتیاز تعلق نمی‏گیرد.

    تبصره 2:  از مقالات دارای پذیرش چاپ، حداکثر دو مورد قابل امتیازدهی است.

2-2) ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران.

2-3) رتبه اول تا سوم انفرادی یا اول گروهی در جشنواره های علمی معتبر ملی و بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) و مسابقات ورزشی بین المللی در قالب تیم ملی (منحصراً دانشجویان رشته تربیت بدنی).

ملاحظات مهم

1) متقاضی نباید در زمان ارائه تقاضای پذیرش، دانشجوی دکتری سایر مؤسسات و دانشگاه ها باشد.

2) با توجه به احتمال تغییر در رشته های مشمول پذیرش بدون آزمون دروه دکتری سـال تحصیلی 1403-1402، حذف رشته / گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچ گونه حقی برای وی ایجاد نمی کند.

3) تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه شماره 2/307862 مورخ 1401/10/17، مجاز نیست.

4) مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجـه بررسی نمی شود.

5) وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده و در صورت نقص مدارک، عدم احراز شرایط اولیه، عدم پذیرش یا انصراف از پذیرش مسترد نخواهد شد. لطفا پیش از اقدام به ثبت نام شرایط مندرج در فراخوان را به دقت مطالعه فرمایید.

6) تا موعد ثبت نام در مقطع دکتری تمامی مدارک نهایی تحصیلی کارشناسی ارشد باید ارائه گردد.

7) پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و پذیرش قطعی منوط به تأیید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجوی سازمان سنجش آموزش کشور است، دانشگاه از صدور گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تأییدیه معذور است.

8) چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

9) ارزیابی پرونده ها بر اساس آخرین وضعیت آموزشی-پژوهشی ثبت شده توسط متقاضیان در زمان ارائه درخواست به دفتر استعدادهای درخشان صورت می پذیرد و لذا تغییرات پدید آمده در وضعیت آموزشی-پژوهشی متقاضیان (نظیر ارائه مقالات چاپ شده جدید و ...) پس از ثبت نهایی درخواست به هیچ وجه اعمال نمی شود.

10) ارائه اصل کلیه مستندات پژوهشی و آموزشی در زمان مصاحبه الزامی می باشد.

11) درخواست برگزیدگان رتبه های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص کارگروه هـای تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی می شود.

در یافت فایل جداول امتیاز دکتری بدون آزمون از طریق استعداد درخشان 1402

 

مدارک مورد نیاز

۱- تکمیل فرم شماره۱ (فرم Form1A_PhD ) مخصوص دانشجویان دانشگاه گیلان و فرم Form1B_PhD مخصوص دانشجویان سایر دانشگاهها و بارگذاری آن در سامانه دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه.

تذکر: دانشجویان دانشگاه گیلان می‌توانند از طریق سامانه جامع آموزش و اداری دانشگاه گیلان (ERP)، بخش سایر درخواست ها/ گواهی احراز رتبه استعداد درخشان، گواهی رتبه خود را از طریق آموزش دانشکده مربوطه به صورت الکترونیکی اخذ نمایند.

۲- اسکن یک قطعه عکس ۴*۳ جدید و بارگذاری آن در سامانه

۳- ثبت مشخصات و سوابق  آموزشی و پژوهشی (CV) متقاضی در سامانه پذیرش بدون آزمون دوره دکتری (Ph.D) دانشگاه گیلان (سامانه دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه).

۴- تصویر کارت ملی و شناسنامه.

۵ - واریز مبلغ یک میلیون و هفتصد هزار ریال (یکصد و هفتاد هزار تومان) بابت حق ثبت نام از طریق سامانه پرداخت آنلاین دانشگاه گیلان (موضوع پرداخت: حوزه معاونت آموزشی، آیتم پرداخت: ثبت نام بدون آزمون مقطع دکتری به نام تمرکز وجوه درآمدهای دانشگاه گیلان) و دریافت کد رهگیری جهت بارگذاری در سامانه دبیرخانه استعدادهای درخشان دانشگاه.

۶-  تصویر گواهی (فارغ التحصیلان) وریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد.

تبصره: برای دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد گواهی اشتغال به تحصیل و نیز تایید اتمام دوره مزبور تا 1402/06/31 (فرم شماره ۱) از دانشگاه محل تحصیل.

۷ - تصویر مدرک مربوط به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد.

۸-  تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت برای داوطلبان مرد.

۹-  مدارک مربوط به دارا بودن شرایط لازم برای استفاده از آیین نامه شامل اصل و نامه پذیرش قطعی مقاله، گواهی رتبه اوّل تا سوّم انفرادی و یا اوّل گروهی در جشنواره ها یا مسابقات معتبر علمی ورزشی دانشجویی، گواهی ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، گواهی کتاب تألیفی یا ترجمه شده، کپی مدرک زبان (درصورت وجود هریک از موارد فوق).

۱۰- توصیه نامه از استاد راهنما و یک استاد دیگر از دوره کارشناسی ارشد.

تاریخ های مهم برای ثبت نام داوطلبان دوره دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان

*******

تاریخ شروع ثبت نام در سامانه برای داوطلبان پذیرش در مقطع دکتری  1402/01/26

آخرین مهلت برای ثبت نام اولیه در سامانه  1402/02/15

آخرین مهلت برای تکمیل پرونده الکترونیکی و ارسال درخواست 1402/02/27

تاریخ اعلام نتایج :  متعاقباَ اعلام خواهد شد.

دفتر هدایت هدایت استعدادهای  درخشان دانشگاه گیلان

https://edu.guilan.ac.ir/reg/index.php?p=2

      رایانامه (ایمیل)

gutalent@guilan.ac.ir

خواهشمند است از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی در خصوص نحوه ثبت نام و اعلام نتایج جداً خودداری گردد. تمامی موارد به صورت کامل توضیح داده شده است.

 


دسته بندی :
اطلاعیه ها
اطلاعیه ها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​