فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دکتری«دانشگاه گیلان» به شیوه استاد محور در سال تحصیلی 1405 ـ 1404

05 08 2025
کد خبر : 23547279
تعداد بازدید : 176

«دانشگاه گیلان» بر اساس «آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری به شماره 2/307862 مورخ 1401/10/17»، «ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «دستورالعمل اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان»، برای نیم­سال اول سال تحصیلی 1405-1404 از بین دانشجویان و دانش‌­آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی‌ارشد واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته شهرسازی به شیوه استاد محور دانشجو می­‌پذیرد.

دریافت مشخصات اساتید پذیرنده دانشجوی استادمحور

کلیه متقاضیان واجد شرایط این فراخوان از تاریخ 1404/05/15 لغایت 1404/05/20می‌­توانند با مراجعه به سایت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان به نشانی (https://education.guilan.ac.ir)، نسبت به ارسال مدارک جهت شرکت در فراخوان اقدام نمایند.        

  • ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به منزله پذیرش نمی­‌باشد.
  • در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
  • پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقّی برای داوطلبان ایجاد نمی کند.
  • پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.
  • پذیرش بدون آزمون دکتری از طریق سهمیه استعداد درخشان امتیازی است که در چارچوب مقررات به متقاضیان واجد شرایط اعطا می گردد و نه حقی که مورد مطالبه باشد، از این رو، امکان اعتراض به معیارها و نحوه ارزیابی دانشگاه برای معرفی پذیرفته شدگان وجود ندارد.

شرایط لازم برای ارائه درخواست

1) از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهرماه سال 1404، بیش از سه سال نگذشته باشد. لذا دانش‌آموختگانی که پیش از تاریخ 1401/07/01 فارغ التحصیل شده‌اند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

2) دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد که به استثنای پایان‌نامه،کلیه واحدهای درسی خود اعم از سمینار و روش تحقیق را گذرانده باشند و حداکثر تا تاریخ 1404/06/31فارغ التحصیل شوند، مجاز به شرکت در این فراخوان هستند.

3) پذیرش متقاضیان صرفا ً در همان رشته مقطع کارشناسی‌ارشد یا رشته های تحصیلی مرتبط با آن به تشخیص گروه آموزشی مربوطه و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است. ضروری است مدرک کارشناسی مدنظر پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

4) متقاضیان دارای مدارك حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات‌تکمیلی سازمان سنجش وارد شده اند، با احراز سایر شرایط می‌­توانند متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین نامه باشند در غیراین صورت مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

5) داشتن حداقل معدل کل 16 «شانزده» در دوره کارشناسی (یا میانگین همتراز شده طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه).

6) داشتن حداقل معدل کل 17 «هفده» در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه (یا میانگین همتراز شده طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه).

7) پذیرش متقاضیان حائز شرایط، در دوره­‌ روزانه مقطع دکتری تخصصی و بدون اخذ شهریه صورت می‌گیرد.

8) اتباع غیر ایرانی مقیم ایران ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1402-1401 و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند.

9) پذیرفته شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان، در صورت انصراف از تحصیل پس از ثبت نام نهایی در دوره روزانه، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می شوند.

10) متقاضیان محترم بایستی پس از اخذ پذیرش نهایی، در صورت پذیرش در سایر دانشگاهها، نسبت به اعلام انصراف رسمی از پذیرش در سایر دانشگاه­ها اقدام نمایند.

شرایط پذیرش

1) کسب حداقل ۶۰ امتیاز از مجموع امتیازات سوابق پژوهشی (با حداکثر امتیاز 40)، سوابق آموزشی (با حداکثر امتیاز 30) و مصاحبه (با حداکثر امتیاز 30)  طبق جداول پیوست برای پذیرش ضروری است.

2) کسب حداقل ۵ امتیاز از ردیف 1 جدول شماره 1 (حداقل از یکی از موارد زیر):

2ـ 1) مقاله مرتبط با پایان نامه در نشریه معتبر علمی پژوهشی با نمایه بین المللی شامل ISI،ISC  و سایر نمایه‌‏های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

     تبصره 1: به بیش از 6 مقاله امتیاز تعلق نمی‌‏گیرد.

    تبصره 2:  از مقالات دارای پذیرش چاپ، حداکثر دو مورد قابل امتیازدهی است.

2-2) ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران.

2-3) رتبه اول تا سوم انفرادی یا اول گروهی در جشنواره های علمی معتبر ملی و بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) و مسابقات ورزشی بین المللی در قالب تیم ملی (منحصراً دانشجویان رشته تربیت بدنی).

ملاحظات مهم

1) متقاضی نباید در زمان ارائه تقاضای پذیرش، دانشجوی دکتری سایر مؤسسات و دانشگاه ها باشد.

2)  مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام و تکمیل اطلاعات ثبت نامی خود نکرده باشند، به هیچ وجـه بررسی نمی شود.

3) تا موعد ثبت نام در مقطع دکتری تمامی مدارک نهایی تحصیلی کارشناسی ارشد باید ارائه گردد.

4) پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و پذیرش قطعی منوط به تأیید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجوی سازمان سنجش آموزش کشور است، دانشگاه از صدور گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تأییدیه معذور است.

5) چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

6) ارزیابی پرونده­‌ها بر اساس آخرین وضعیت آموزشی-پژوهشی ثبت شده توسط متقاضیان در زمان ارائه درخواست به دفتر استعدادهای درخشان صورت می پذیرد و لذا تغییرات پدید آمده در وضعیت آموزشی-پژوهشی متقاضیان (نظیر ارائه مقالات چاپ شده جدید و ...) پـس از ثبت نهـایی درخواست به هیچ وجه اعمال نمی شود.

7) ارائه اصل کلیه مستندات پژوهشی و آموزشی در زمان مصاحبه الزامی می باشد . زمان مصاحبه توسط گروه آموزشی مربوطه به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدارک مورد نیاز (فایل های ارسالی واضح و با حجم کم ارسال شود)

۱- فرمهای تکمیل شده شامل "فرم شماره 1" و "فرم پذیرش استاد محور مقطع دکتری" در قالب فایل های Word و Pdf.

دریافت فرم شماره 1 (فایل word)   (فایل pdf).

دریافت فرم پذیرش استاد محور مقطع دکتری (فایل word)   (فایل pdf).

2- اسکن یک قطعه عکس ۴*۳ جدید.

3- تصویر فیش واریزی به مبلغ 2400000 ریال ( معادل دویست و چهل هزار تومان) بابت حق ثبت نام به شماره شبا 110100004001073003020904 IR با شناسه واریز 383073052117100001400270309212 به نام تمرکز وجوه درآمد حساب دانشگاه گیلان نزد بانک مرکزی.

4ـ تصویر کارت ملی و شناسنامه.

5-  تصویر گواهی (فارغ التحصیلان) و ریزنمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد.

تبصره: برای دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی‌ارشد گواهی اشتغال به تحصیل و نیز تایید اتمام دوره مربوطه تا 1404/06/31 از دانشگاه محل تحصیل.

6 - تصویر مدرک مربوط به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد.

7- تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت تحصیلی برای داوطلبان مرد.

8-  مدارک مربوط به دارا بودن شرایط لازم برای استفاده از آیین نامه شامل اصل و نامه پذیرش قطعی مقاله، گواهی رتبه اوّل تا سوّم انفرادی و یا اوّل گروهی در جشنواره ها یا مسابقات معتبر علمی ورزشی دانشجویی، گواهی ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، گواهی کتاب تألیفی یا ترجمه شده، کپی مدرک زبان (درصورت وجود هریک از موارد فوق).

9- توصیه نامه از استاد راهنما و یک استاد دیگر از دوره کارشناسی ارشد.

لازم است کلیه مدارک مورد نیاز به صورت یک فولدر (پوشه) به ایمیل دفتر استعداد درخشان دانشگاه گیلان به آدرس gutalent@guilan.ac.ir ارسال شود.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه


دسته بندی :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

05 05 2025

کارگاه آموزشی "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه"

کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر قوانین آموزشی مرتبط با حق الزحمه" در روز یک شنبه مورخ 1404/02/14 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه با حضور برخی از معاونین آموزشی دانشکده ها و مدیران تحصیلات تکمیلی و کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها برگزار گردید. آقای امیر صابرفرد کارشناس مسوول دبیرخانه ارزیابی کمیت تدریس دانشگاه در خصوص مشکلات و ایرادات پرتکرار گزارشات حق الزحمه پارساها، ارسالی از سوی دانشکده به حوزه معاونت آموزشی و نحوه محاسبات حق الزحمه و قوانین مرتبط با آن توضیحاتی ارایه نمودند و سپس به ارایه توضیحاتی در خصوص طرح پیشنهادی پرداخت حق الزحمه پارساها پرداختند و با نظر اعضای حاضر مقرر شد پیشنهاد جهت طرح در شورای دانشکده ها به دانشکده ها ابلاغ شود تا به جمع بندی نهایی دست یافته شود. در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر اعضای شرکت کننده به پایان رسید.​​​​​​​

05 05 2025

کارگاه آموزشی نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان

كارگاه نقش اساتید در ارتقاء زندگی تحصیلی دانشجویان  توسط دکتر مهدی وجدانی همت عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی در تاريخ 1404/02/06 به صورت مجازي برگزار شد. ایشان در ابتدای کارگاه به ابعاد زندگی تحصیلی پرداختند و در این راستا به مواردی از قبیل زندگی انسان روی پیوستار رشدی، تعامل دو سویه  ابعاد شناختی-عاطفی- اجتماعی و اخلاقی انسان، چگونگی تبدیل زندگی تحصیلی دانشجویان به یک تجربه رشد محوراشاره کردند. در ادامه در مورد چالش های رایج زیست دانشجویی از قبیل چالش های تحصیلی-آموزشی، چالش های روانی-عاطفی، چالش های اقتصادی- معیشتی، اجتماعی و فرهنگی و چالش های فناوری- دیجیتال صحبت نمودند. سپس به زمینه های اثرگذاری اساتید در ارتقاء زندگی دانشجویی از قبیل هویت یابی تحصیلی، کاهش سردرگمی تحصیلی، چگونگی مدیریت تنش های تحصیلی، پذیرش تجارب جدید تحصیلی و شغلی و ایجاد تعادل در زندگی تحصیلی دانشجویان اشاره نمودند. در بخش آخر کارگاه به موضوعاتی از قبیل یادگیری و رشد شناختی، نحوه تقویت استقلال و مسئولیت پذیری و چگونگی توسعه مهارت های اجتماعی و عاطفی دانشجویان پرداختند.

29 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403)"

​​​​​​​کارگاه آموزشی مروری بر شیوه نامه های احراز بسندگی زبان خارجی و برگزاری آزمون جامع ‏دانشجویان دکتری (مصوب سال 1403) ‏ساعت 8 تا 10 روز سه شنبه مورخ 1404/02/09 توسط خانم زهرا صالحی، معاون مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، و با حضور مدیران آموزشی ،کارشناسان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان گروههای آموزشی در محل تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید. در این کارگاه به بررسی فرآیندهای آموزشی دانشجویان دکتری شامل انتخاب استاد راهنما، احراز بسندگی زبان، امکان بهره مندی از شرایط جایگزین آزمون جامع، برگزاری آزمون جامع، تصویب پروپوزال ،دفاع و اقدامات مربوط به سامانه های ایرانداک (پیشینه پژوهش، ثبت و همانندجو) پرداخته شد. کارگاه در قالب پرسش و پاسخ و با بررسی نقطه نظرات همکاران در جهت تسهیل فرایندها به پایان رسید.

28 04 2025

کارگاه آموزشی" آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی" مورخ 1404/02/08

کارگاه آموزشی "آشنایی با ضوابط و فرآیند توسعه رشته های تحصیلی " در روز دوشنبه مورخ 1404/02/08 ساعت 10-08 در محل سالن شهید نورانی دانشکده فنی، با حضور روسا و معاونین آموزشی دانشکده­ها، مدیران گروه­های آموزشی، اعضای هیأت علمی و کارشناسی آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه آقای منصور حبیبی کارشناس مسئول گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی دانشگاه درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه نمودند: آشنایی با شرایط و ضوابط ایجاد رشته  (دارای برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای درخواست ایجاد رشته آشنایی با شرایط استفاده از طرح عضو وابسته و طرح تعاون، برای ایجاد رشته آشنایی با   شرایط و ضوابط تعریف رشته  جدید (فاقد برنامه درسی مصوب) آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای  تعریف رشته  جدید آشنایی با   شرایط و ضوابط تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است. آشنایی با فرایند و مدارک مورد نیاز برای  تدوین برنامه درسی برای رشته ای که تعریف شده است.

28 04 2025

کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" مورخ 1404/02/07

کارگاه آموزش با عنوان " مفاهیم و نکات کلیدی در بررسی پرونده های دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه" در روزیکشنبه مورخ 1404/02/07 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه ابتدا آقای دکتر آقامعالی مدیر خدمات آموزش دانشگاه توضیحاتی درخصوص اهمیت و جایگاه شورای آموزشی دانشگاه به عنوان یکی از شوراهای تخصصی دانشگاه ارائه نمودند.  سپس خانم کوکب چلمبری معاون مدیر خدمات آموزشی دانشگاه توضیحاتی  درخصوص  نحوه بررسی موارد ذیل در شورای آموزش دانشگاه ارائه کردند. دروس زیر حدنصاب تقویم آموزشی افزایش سقف تدریس اعضای هیات علمی بازنشسته دروس ناتمام ورود نمره تغییر نمره بازگشت به تحصیل و لغو حکم عدم مراجعه و انصراف دانشجو در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

27 04 2025

کارگاه آموزشی" الزامات مرتبط با تعریف درس در سامانه جامع آموزش" مورخ 1404/02/06

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، کارگاه آموزش با عنوان " الزامات تعریف درس در سامانه جامع آموزشی" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 15-13 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای محترم ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان محترم آموزشی و نیز کارشناسان محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین کارشناسان محترم گروه های آموزشی  برگزار گردید. در این کارگاه  سرکار خانم آزاده کاویان فر رییس محترم اداره آمار و اطلاعات آموزشی دانشگاه  درخصوص موارد زیر توضیحاتی ارائه کردند. تعریف شهریه دروس تعریف ارزشیابی دروس تعریف حداقل نمره های قبولی تعریف چارت 1 و 2 برای دروس معارف تعریف واحد موثر در انتخاب واحد تعریف ماهیت دروس برای نمرات سمینار، کارورزی، پروژه و ... گزارش گیری  از مشکلات انتخاب واحد تعریف درصد در نمره دهی اساتید گزارش گیری از دانشجویانی که در ترم انتخاب واحد نکرده اند بررسی نتیجه ارسال اطلاعات دانشجویان به سامانه سجاد در انتها جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​

26 04 2025

کارگاه آموزشی" مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان"

با توجه به آغاز دهه سرآمدی آموزش سال 1404، اولین کارگاه آموزش با عنوان " مروری بر فعالیت ها ، عملکردها و چالشهای اداره فارغ التحصیلان" در روز شنبه مورخ 1404/02/06 ساعت 12-10 در محل تالار حکمت دانشگاه، با حضور روسای ادارات خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، کارشناسان آموزشی، کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و همچنین نمایندگان شورای صنفی دانشجویی برگزار گردید. این کارگاه با سخنرانی آقای دکترآقا معالی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه آغازگردید. سپس  با ارائه خانم مامور افشرد رییس اداره دانش آموختگان دانشگاه " در زمینه های ذیل ادامه یافت: فرآیند فراغت از تحصیل دانشجویان  انجام مراحل صدور مدارک تحصیلی فرآیند لغوتعهد دانش آموختگان دوره روزانه نحوه اخذ تاییدیه تحصیلی(کد صحت)  فرآیند درخواست مدرک کاردانی بین مقطعی جهت دانشجویان منصرف و محروم از تحصیل  کپی برابر اصل نمودن مدارک تحصیلی پذیرش درخواست معادلسازی دانشجویان انصرافی– محروم از تحصیل در مقطع تحصیلی جدید و ایجاد گردش کار معادلسازی  گواهی رتبه  گواهی عدم منع تحصیل در مقطع بالاتر عناوین مدارک قابل ترجمه در سامانه سجاد و نحوه تایید و دریافت کد صحت جهت ترجمه نحوه اخذ کد صحت اتباع غیر ایرانی  بررسی و تایید کلیه تاییدیه های تحصیلی و دانشنامه های صادر شده موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی و در انتها با پرسش و پاسخ و تبادل نظر همکاران به پایان رسید. ​​​​​​​