فراخوان المپیاد دانشجویی غیرمتمرکز (منطقه 2 ) دانشجویان کارشناسی دانشگاه گیلان-1403

06 02 2024
کد خبر : 9964143
تعداد بازدید : 327

    دانشگاه گیلان در نظر دارد از بین داوطلبین حائز شرایط (دانشجویان ممتاز سال سوم (ورودی 1400) و چهارم (ورودی 1399)) در مقطع کارشناسی دارای شرایط ذیل که در رشته ‏های تحصیلی مرتبط با رشته های 21 گانه «فیزیک»، «شیمی»، «زیست شناسی»، «سلول­های بنیادی و مهندسی بافت»، «ریاضی»، «آمار»، «مهندسی عمران»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)»، «زبان و ادبیات فارسی»، «حقوق»، «علوم اقتصادی»، «علوم جغرافیایی»، «مهندسی متالورژی و مواد»، «روانشناسی»، «علوم تربیتی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «مهندسی صنایع» و «سلول های بنیادی و مهندسی بافت» در حال تحصیل هستند، جهت شرکت در بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی غیر متمرکز قطب 2 کشور که روز  جمعه مورخ 31 فروردین ماه 1403 برگزار می­ گردد، ثبت نام به عمل آورد.

علاقمندان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه، بخش "المپیاد علمی" ابتدا نسبت به ثبت نام اولیه و دریافت کد رهگیری و سپس با ورود به بخش "داوطلبان" نسبت به تکمیل پرونده الکترونیکی اقدام نمایند.

دریافت فایل برنامه آزمون مرحله غیر متمرکز بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور

1. شرایط متقاضیان                   

الف) دانشجویان سال سوم که حائز رتبه اول تا پنجم در بین هم رشته و هم ورودی‏های خود شده و 70 واحد درسی گذرانده باشند.

ب) دانشجویان سال چهارم که حائز رتبه اول تا دهم در بین هم رشته و هم ورودی خود شده و حداکثر در هشت ترم دانش آموخته شوند و امکان صدور گواهی اشتغال به تحصیل نیمسال دوم تحصیلی جهت ارائه به مرکز منطقه 2 برای آنان وجود داشته باشد.

     تبصره 1: دانشجویانی که در نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 دانشجوی ترم آخر بوده و تحصیلات خود را در 7 ترم تحصیلی به پایان رسانده اند، در صورت ارائه گواهی فارغ التحصیلی می­توانند در المپیاد علمی دانشحویی کشور شرکت نمایند.

ج) دانشجویان دانشکده ریاضی (رشته های ریاضی و آمار) براساس برگزاری آزمون داخلی در مواد درسی آزمون المپیاد انتخاب می شوند.

دـ) دانشجویان رشته های زیست­ شناسی، شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی کشاورزی، مهندسی صنایع و مهندسی مواد و متالورژی می‌توانند در المپیاد غیرمتمرکز سلول­های بنیادی و مهندسی بافت شرکت کنند.

 تبصره 1: نحوه ثبت نام دانشجویان دانشکده ریاضی مانند سایر دانشجویان از طریق سامانه مدیریت استعدادهای درخشان- بخش المپیاد می باشد.

   تبصره 2: انتخاب دانشجویان سلول­هـای بنیادی و مهندسی بافت توسط کـارگروهی متشکل از مدیران گروه­های آموزشـی مربوطه، مسئول کمیته علمی زیست شناسی و استعـدادهای درخشان دانشگاه انجام می­ شود.

  2. مدارک مورد نیاز

الف) اطلاعات شخصی

ثبت اطلاعات شخصی و شناسنامه ای، آدرس و شماره تلفن همراه؛

1. ارسال تصویر اسکن شده عکس پرسنلی؛

2. ارسال تصویر اسکن شده کارت ملی.

ب) اطلاعات تحصیلی 

ثبت اطلاعات تحصیلی شامل وضعیت تحصیل ، دانشگاه، رشته، تعداد نیمسال و تعداد واحد گذرانده، معدل، رتبه کسب شده تا پایان نیمسال گذرانده (تا نیمسال پنجم برای دانشجویان سال سوم و تا نیمسال هفتم برای دانشجویان سال چهارم)، تعداد دانشجویان ورودی دوره، تاریخ شروع و پایان تحصیلی.

ارسال مدارک تحصیلی شامل: 

1. تصویر اسکن شده ریز نمرات کارشناسی

2. گواهی فارغ التحصیلی مخصوص دانشجویان ورودی 99 که در 7 ترم دانش آموخته شده اند.

  توجه: صرفاً آن دسته از متقاضیانی که جزء ده نفر برتر در سال چهارم و پنج نفر برتر در سال سوم از دانشجویان (به استثنای دانشجویان دانشکده علوم ریاضی) دانشگاه گیلان باشند، مجاز به ثبت نام در سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه (بخش المپیاد علمی) جهت شرکت در آزمون المپیاد غیرمتمرکز هستند. 

ج) زمان و نحوه ثبت نام

- داوطلبان حائز شرایط می توانند از تاریخ 1402/11/14 الی 1402/11/30 سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه (بخش المپیاد علمی) برای شرکت در آزمون المپیاد غیرمتمرکز ثبت نام نمایند.

- اسامی پذیرفته شدگان توسط دانشکده علوم ریاضی جهت شرکت در آزمون المپیاد غیرمتمرکز سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه (بخش المپیاد علمی) حداکثر تا تاریخ 1402/11/25 مشخص می شود.

- دانشجویان معرفی شده به مرکز منطقه 2 لازم است برای دریافت کارت شرکت دربیست و نهمین دوره آزمون المپیاد غیر متمرکز که متعاقباً به آنها اطلاع داده می شود به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه مراجعه می نمایند.

3. تسهیلات شرکت در المپیادها علمی و دانشجويی

الف) مبلغ ثبت نام (4/500/000 ریال) جهت شرکت دانشجویان اعزامی توسط دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه پرداخت می گردد.

ب) دانشجویانی که در آزمون غیرمتمرکز منطقه 2 حائز رتبه 1 تا 5 شوند از طرف دانشگاه به ترتیب رتبه کسب شده، مورد تشویق مادی و معنوی قرار می‏ گیرند.

ج) دانشجویانی که در آزمون متمرکز رتبه بین ۱ تا 15 را کسب نمایند، از طرف دانشگاه تشویقی دریافت می‌کنند.
تبصره 1: مبلغ مورد تشویق هر ساله توسط شورای آموزشی دانشگاه تعیین می‏ گردد.

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه


دسته بندی :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​