زمان و نحوه ثبت نام از پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 دانشگاه گیلان

04 09 2022
کد خبر : 3795416
تعداد بازدید : 607

   موارد مندرج در این اطلاعیه، صرفاً برای پذیرفته شدگان از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش بوده و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان بدون آزمون (با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان)، متعاقباً اعلام خواهد شد.

  ضمن عرض تبریک به پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 دانشگاه گیلان، بدین وسیله به اطلاع می رساند، ثبت نام از پذیرفته شدگان در دانشگاه گیلان طی مراحل زیر صورت می گیرد که انجام همه مراحل ثبت نام، طبق برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه الزامی است.

ضروری است پذیرفته شدگان محترم قبل از شروع مراحل ثبت نام، به سامانه استعلام مقاطع قبل به آدرس estelam.msrt.ir مراجعه و پس از ثبت اطلاعات مربوطه، کد رهگیری دریافت نمایند. 

توضیح: کد رهگیری دریافت شده می بایست در فرآیند ثبت نام الکترونیکی در دانشگاه گیلان، در قسمت "مشخصات مقاطع تحصیلی پایه"، بخش "کد رهگیری استعلام مدرک پایه "، وارد شود.

 

مرحله اول- ثبت نام غیرحضوری

از ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 1401/06/21 لغایت ساعت 24 روز سه شنبه مورخ 1401/06/22.

 پذیرفته شدگان محترم می بایست قبل از ثبت نام غیرحضوری، مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در فایل پیوست را با فرمت jpeg اسکن نمایند.

دریافت فایل مدارک لازم جهت اسکن.

دریافت فایل فرم جایگزین مدرک کارشناسی و معدل برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد.

دریافت فایل فرم معدل واحدهای گذرانده.

دریافت فایل راهنمای بررسی مدارک نظام وظیفه و درخواست معافیت تحصیلی.

 

  برای شروع فرآیند ثبت نام الکترونیکی در دانشگاه گیلان، بر روی آدرس  سامانه ثبت نام الکترونیکی کلیک نمائید. ‎کلمه کاربری و رمز عبور، شماره ملی و شماره شناسنامه می باشد.

ا-الف- در شروع ثبت نام غیرحضوری لازم است، دانشجویان ابتدا نسبت به واریز مبلغ 770/000 ریال (هفتاد و هفت هزار تومان) بابت هزینه کارت دانشجویی، بیمه و مشاوره از طریق سامانه اقدام و سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل و مدارک اسکن شده را بارگذاری و نیز کلیه فرم های تعهد را تأیید نمایند و پس از تکمیل مراحل ثبت نام، گزینه" ارسال جهت بررسی" را انتخاب نمایند .

ا-ب- پذیرفته شدگان می بایست مطابق موارد مندرج در این اطلاعیه، پس از انجام ثبت نام غیرحضوری، با مراجعه مجدد به سامانه مذکور، وضعیت پرونده خود را پیگیری و نسبت به رفع هرگونه نقص احتمالی -که توسط کارشناسان آموزش دانشکده ها در سامانه مذکور به آنان اعلام می گردد، اقدام  و در زمان تعیین شده برای ثبت نام حضوری و تحویل اصل مدارک مراجعه نمایند.

ا-ج- در صورت تأیید ثبت نام غیرحضوری توسط کارشناس دانشکده، دانشجو شماره دانشجویی و رمز ورود خود را جهت استفاده از سامانه امور آموزشی دانشگاه دریافت ‏می‌نماید.‎

 

مرحله دوم- ارائه، تحویل اصل مدارک و پیگیری درخواست تأییدیه تحصیلی و ریزنمرات

2-الف- پذیرفته شدگان محترم پس از تأیید ثبت نام اولیه توسط دانشکده، ضروری است طبق برنامه زمانی که توسط دانشکده به آنان اعلام خواهد شد، با ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه و نیز اصل گواهینامه موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی، در یکی از روزهای دوشنبه مورخ 1401/06/28، سه شنبه مورخ  1401/06/29 و یا چهارشنبه مورخ 1401/06/30، شخصاً به آموزش دانشکده مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام نمایند.

توجه: نظر به اینکه اصل مدارک تحصیلی مقاطع قبلی ارائه شده، تا زمان فراغت از تحصیل و تسویه حساب در پرونده ضبط می شود، لازم است پذیرفته شدگان قبل از تحویل، کپی برابر اصل آن ها را به تعداد دلخواه نزد خود نگهدارند.

2-ب- لازم است دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی به سامانه امور آموزشی دانشگاه به آدرس sada.guilan.ac.ir، مراجعه نموده و از گزینه مکاتبات اداری/فرم های درخواست/اخذ تاییدیه مدرک پایه، اطلاعات مربوطه را مطابق راهنمای سامانه تکمیل و نسبت به ارسال آن اقدام نمایند.

توجه: دانشجویانی که مدارک مقاطع قبل آنان دارای کد صحت می باشد، در صورت ارائه ریزنمرات تأیید شده، نیازی به تکمیل فرآیند درخواست تأییدیه و ریزنمرات ندارند. در سایر موارد:

  • الصاق فایل اسکن شده مدرک تحصیلی مقطع مورد نظر به درخواست تأییدیه، الزامی است.
  • پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد که مدرک کارشناسی آنان ناپیوسته است، لازم است فرم های یادشده را برای مقاطع کارشناسی و کاردانی بطور جداگانه تکمیل و ارسال نمایند.
 

   

توضیحات مهم

1. دانشجویان شهریه پرداز لازم است، پس از تأیید نهایی ثبت نام، حداکثر تا تاریخ 1401/06/26 نسبت به پرداخت شهریه علی الحساب و قبل از امتحانات پایان ترم نسبت به تسویه حساب مبلغ شهریه اقدام نمایند (برای پرداخت شهریه از آدرس الکترونیکی sada.guilan.ac.ir، با کلمه کاربری شماره دانشجویی و رمز عبوری که بعد از تأیید نهایی ثبت نام الکترونیکی به دانشجو داده می شود، اقدام گردد).

 مبلغ پیش پرداخت شهریه برای دانشجویان دوره های نوبت دوم و مجازی: 17,000,000 ریال (یک میلیون و هفتضد هزار تومان) و برای دوره پردیس خودگردان 35,000,000 ریال (سه میلیون و پانصد هزار تومان) است.

 دانشجویان شاهد، ایثارگر و بورسیه (شهریه پرداز)، با حسابدار مربوطه هماهنگی نمایند.

2. کلیه دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی، حداکثر تا تاریخ 1401/06/27 نسبت به بررسی ثبت انتخاب واحد در سامانه آموزش دانشگاه به آدرس sada.guilan.ac.ir، با کلمه کاربری شماره دانشجویی و رمز عبوری که بعد از تأیید نهایی ثبت نام الکترونیکی به ایشان داده می شود، اقدام نمایند (انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید توسط آموزش دانشکده صورت می گیرد).

3. ‏ پذیرفته‌شدگان ورودی نیمسال اول سال تحصیلی جاری، می بایست حداکثر تا تاریخ‌ 1401/06/31 و پذیرفته شدگان ورودی نیمسال دوم می بایست حداکثر تا تاریخ  1401/11/30 فارغ التحصیل شوند، در غیر این صورت ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ "کان‌ لم‌ یکن" تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ ‏آنان‌، طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.‎

4. از پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل هستند (معدل مندرج در مدرک ارائه شده از معدل اعلام شده در اطلاعات ارسالی از طرف سازمان سنجش کمتر باشد)، صرفاً ثبت نام موقت و مشروط به عمل خواهد آمد.

5. عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در وقت تعیین شده برای ثبت‌نام حضوری، به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.
6. در صورتیکه بین  اطلاعات ارائه شده به سازمان سنجش، مدارک بارگذاری شده در ثبت نام الکترونیکی  و اصل مدارک ارائه شده به دانشکده مغایرتی وجود داشته باشد، مسئولیت عواقب بعدی از جمله جلوگیری از ادامه تحصیل توسط دانشگاه، به عهده پذیرفته شده می باشد.

7. بروز هرگونه مشکل ناشی از تأخیر در ثبت نام الکترونیکی، تحویل اصل مدارک، پرداخت مبالغ شهریه (مخصوص دانشجویان شهریه پرداز) و انتخاب واحد به عهده پذیرفته شده است و دانشگاه می تواند در صورت عدم رفع نواقص، از ادامه تحصیل دانشجو جلوگیری نماید.

8. لازم است پذیرفته شدگان، کلیه مشخصات خود شامل مشخصات شناسنامه ای،.... و آدرس محل سکونت دائم خود یا خانواده خود را بطور کامل و ‏دقیق طی فرآیند ثبت نام درج نمایند. ضمناً ضروری است در صورت تغییر مشخصات، مراتب به  آموزش دانشکده اعلام شود.‏

                                                                                                                       

خوابگاه

   پس از تکمیل مراحل ثبت نام غیرحضوری و دریافت شماره دانشجویی، دانشجویان محترم می بایست جهت اطلاع از نحوه و زمان ثبت نام خوابگاه، از طریق سامانه معاونت دانشجویی دانشگاه اقدام نمایند. ورود به سامانه معاونت دانشجویی

 

مشاوره و درمان

تکمیل کارنامه های سلامت روان و سلامت جسم براساس لینک های زیر الزامی است:

سامانه سلامت روان  

با کلیک بر لینک سامانه سلامت جسم، ضمن پر کردن پرسشنامه، با در دست داشتن کد رهگیری و آزمایشات مذکور (هموگلوبین، هماتوکریت، ویتامین D3، قند خون و TSH)، برای تکمیل پرونده پزشکی خود در تاریخ هایی که اعلام خواهد شد، به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه گیلان مراجعه نمایید (لازم به ذکر است که آزمایشات مربوط به 6 تا یک سال قبل هم مورد قبول می باشد).

‏دانشجویان محترم شاهد و ایثارگر، برای دریافت اطلاعیه اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر اینجا کلیک کنید.‏

 جهت مشاهده آدرس دانشکده های ذیربط و شماره تماس کارشناسان مربوطه، اینجا کلیک نمائید.        

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان

 


دسته بندی :
اطلاعیه ها
اطلاعیه ها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​