دوره مهارتی دانش افزایی از "طرح درس تا اشتغال پذیری و کارآفرینی" صبح روز شنبه ۱ تیر ماه در تالار حکمت برگزار شد.

23 06 2019
کد خبر : 3797823
تعداد بازدید : 236

در ابتدا دکتر نیارکی رئیس محترم گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزش دانشگاه ضمن خیرمقدم به حضار نکاتی را در مورد هدف از برگزاری این دوره بیان کردند.

سپس دکتر حسن طائی عضو محترم هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در جایگاه حاضر شدند و بعد از بیان مقدمه ای از سوابق کاری و تحصیلی خود به بررسی اهمیت برنامه ریزی درسی در دانشگاه ها پرداختند. ایشان برنامه ریزی درسی را یکی از تعیین کننده‌ترین موارد مربوط به بازار کار و اشتغال دانستند.

دکتر طائی یکی از تعاریف برنامه درسی در دانشگاه های جهان را این گونه مطرح کردند: برنامه درسی توافقی است میان جوامع، متخصصان آموزشی و دولت در مورد آنچه که شاگردان در طول دوره‌های خاصی از زندگی خود باید فرا بگیرند.

وی خاطرنشان کرد که اعضای هیأت علمی و گروه های آموزشی مهم ترین پایه های برنامه ریزی درسی در دانشگاه ها به شمار می روند.

ایشان برنامه درسی را چهار نوع بیان کردند: 1. برنامه درسی صحیح 2. برنامه درسی ضمنی 3. برنامه درسی حذف شده 4. فعالیت های فوق برنامه و در ادامه در مورد هر یک توضیحاتی ارائه نمودند.

پس از پذیرایی و در بخش دوم دوره ایشان ضمن تعریف سیاست ملی اشتغال به عنوان یک چشم انداز و برنامه عملی برای دستیابی به اهداف اشتغال کشور، طرح درس را یک سیاست ملی اشتغال دانستند و متذکر شدند که برای ایجاد چنین برنامه‌ای دولت باید به وضوح چالش‌ها و فرصت‌های کشور را ببیند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی درنهایت اشتغال پذیری را این‌گونه معنی کرد: اشتغال پذیری یعنی دانشجویان و فارغ التحصیلانی که کنجکاوانه می نگرند، موثر می شنوند، دقیق صحبت می‌کنند، درست می نویسند، خوب درک می‌کنند، ارزشمندانه به دست می‌آورند کارآمدانه تطبیق می دهند و به صورت پیوسته مهارت ها و خصوصیات فردی خود را ارتقا می‌دهند تا قادر شوند شغل مولد با دستمزد قابل قبول که به خودشان، جامعه و اقتصاد سود برساند را بیابند.

این دوره با ذکر دیدگاه هایی از اعضای هیأت علمی و نیز پرسش و پاسخ به پایان رسید.

دریافت فایل سخنرانی دوره از طرح درس تا اشتغال پذیری و کارآفرینی :

فایل شماره 1

فایل شماره 2


دسته بندی :
اسلاید شو
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​