برگزاری دوره مهارتی دانش افزایی با عنوان " تجربیات بازنگری برنامه درسی "

31 01 2021
کد خبر : 3792524
تعداد بازدید : 102

دوره مهارتی دانش افزایی با عنوان " تجربیات بازنگری برنامه درسی " در تاریخ 7 بهمن ماه 1399 ساعت 8:45 توسط گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی با ارائه دکتر مرتضی کرمی عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد برای معاونان آموزشی و مدیران تحصیلات تکمیلی دانشکده ها، مدیران گروه های آموزشی و اعضای هیئت علمی به صورت مجازی برگزار شد.

دکتر کرمی در ابتدا با طرح سوال "مهم ترین مساًله نظام آموزش دانشگاهی کشور چیست؟" بحث خود را آغاز کرد و از شرکت کنندگان خواستند تا در این بحث مشارکت کنند.

ایشان برنامه های درسی را قلب تپنده دانشگاه ها دانست که تاًثیر زیادی در پرورش دانش آموختگان مورد نیاز جامعه دارند. دکتر کرمی اذعان داشتند که  "برنامه های درسی پس از طراحی و اجرای مکرر در طی زمان ضرورتاً می بایست به صورت ادواری مورد تجدید نظر قرار گیرند، در غیر این صورت پدیده ای تحت عنوان رو به زوال رفتن برنامه درسی اتفاق می افتد. و نیز بر لزوم وجود داشتن مشوق های مالی و نیز امتیازاتی مانند در نظر گرفتن امر بازنگری به عنوان طرح پژوهشی آموزش محورتاکید داشتند."

دکتر کرمی در ادامه با اشاره به مطالعات و کارهای صورت گرفته در خصوص بازنگری برنامه درسی در دانشگاه فردوسی مشهد به تشریح ارکان برنامه ریزی درسی دانشگاه پرداختند و بازنگری جامع برنامه درسی را در گرو دید مطالعاتی به این موضوع دانستند.

در ادامه خانم دکتر نیارکی ضمن بیان اهمیت برنامه های فرادرسی در دوره کارشناسی، یکپارچگی برنامه ریزی برای برنامه های فرادرسی توسط عضو هیئت علمی خبره در هر رشته و طراحی اجرای آن با کمک گرفتن از حوزه های فعال در زمینه فعالیت های فوق برنامه دانشگاه را از ضروریات بهره مندی حداکثری از فعالیت های فوق برنامه دانشجویان در راستای افزایش قابلیت اشتغال پذیری آنان برشمردند.

در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ اعضا به اتمام رسید.   


فایل ارائه کارگاه


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​