برگزاری اولین دوره از مجموعه دوره های طرح دانش افزایی اجرای مؤثر برنامه درسی اشتغال پذیر با عنوان "برنامه درسی در آموزش عالی: چیستی، پیامدها، چرایی و چگونگی بازنگری"

10 03 2020
کد خبر : 3793529
تعداد بازدید : 126

گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی دانشگاه اقدام به برگزاری اولین دوره از مجموعه دوره های طرح دانش افزایی اجرای مؤثر برنامه درسی اشتغال پذیر با عنوان "برنامه درسی در آموزش عالی: چیستی، پیامدها، چرایی و چگونگی بازنگری" در روز چهارشنبه 30 بهمن ماه 1398 ساعت 9 صبح در تالار حکمت نمود. در ابتدای این دوره که با حضور معاونان آموزشی دانشکده ها، مدیران گروه های آموزشی، مدیران تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی علاقه مند برگزار شد، خانم دکتر نیارکی رئیس گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزشی دانشگاه ضمن خیرمقدم به حضار به بیان مقدمه از اهداف این گروه در برگزاری این مجموعه از دوره ها پرداختند. ایشان در ادامه افزود:

"در دانشگاه گیلان، در راستای اجرای آیین نامه افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان دوره کارشناسی پنج محور اصلی در دستور کار قرار گرفته است. این محورها شامل :

  1. تدوین/بازنگری برنامه های درسی
  2. ارائه روش های یاددهی-یادگیری
  3. بهبود روند نظارت و ارزشیابی  هدف محور در برنامه درسی
  4. تدوین برنامه آموزشی فرا درسی
  5. رصد وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه

در سه محور اول تمرکز اصلی بر اجرای موثر برنامه درسی نهاده شده است.

در این راستا با اولین برنامه تحت عنوان " برنامه درسی در آموزش عالی، چیستی، پیامدها،چرایی و چگونگی بازنگری" در خدمت شما بزرگواران هستیم. با این امید که گامی موثر در جهت بهبود روند آموزش به عنوان مهمترین عامل موثر در افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان برداریم.

سپس جناب آقای دکتر نصر مدرس دوره در جایگاه حاضر شدند و مباحث اصلی دوره با حضور ایشان ادامه یافت. برای مشاهده محتوای سخنرانی ایشان اینجا کلیک نمایید.

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​