آگهی پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی (‏Ph.D.‎‏) دانشگاه گیلان در مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز سال 1403‏

29 05 2024
کد خبر : 12480390
تعداد بازدید : 7926

بدین وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون دکتری سال 1403 می رساند دانشگاه گیلان در مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1403 از بین پذیرفته شدگان واجد شرایط در مرحله آزمون کتبی متمرکز، از طریق بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1404-1403 دانشجو پذیرش می نماید.

داوطلبان می‌بایست درصورت احراز تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1403 و پس از مطالعه شرایط و نحوه پذیرش، نسبت به ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

                             

1. شرایط و نحوه پذیرش

احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1403 الزامی است.

الف ) شرایط عمومی:         

1-  دارا بودن تأییدیه صلاحیت عمومی

2-  نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب ) شرایط اختصاصی

  1. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی (با فارغ التحصیلی حداکثر تا 1403/06/31) که مدرک مذکور مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.

تبصره (1): متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری عمومی بوده و حداکثر تا تاریخ 1403/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ مذکور می توانند در آزمون شرکت نمایند. (گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك مطابق فرم مندرج در صفحه 64 دفترچه راهنماي شركت در آزمون مذكور و يا فرم مندرج در صفحه 193 دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي).

تبصره (2): دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی می توانند در آزمون شرکت نمایند که حائز شرایط "آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی درآزمون ورودی مقاطع بالاتر" موضوع بخشنامه ابلاغی شماره2/77633 مورخ 1392/05/28 معاونت آموزشی وقت وزارت متبوع باشند.

تبصره (3): مجموعه امتحانی انتخابی داوطلبان می بایست مطابق توضیحات مربوط به رشته های مرتبط جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون (صفحات 30 تا 63 دفترچه راهنمای ثبت نام)، متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی آنان  باشد.

2- شرکت در آزمون متمرکز (برگزار شده توسط سازمان سنجش) و دارا بودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون.

3- ثبت نام در سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه گیلان به شرح مندرج در بند 3 اطلاعیه و شرکت در جلسه ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی.

توضیح 1: اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب 50 درصد نمره آزمون متمرکز و 50 درصد نمره ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی (مرحله دوم)، در صورت احراز حدنصاب نمره تعیین شده توسط دانشگاه (حدنصاب نمره نهایی پذیرش) برای هر کد رشته محل، تایید صلاحیت عمومی و براساس اولویت انتخابی، توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

توضیح 2: حدنصاب نمره نهایی پذیرش به تفکیک کد رشته محل (شامل مجموع نمرات آزمون متمرکز، سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه)، توسط کمیته های تخصصی آزمون تعیین خواهد شد.

توضیح 3: ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی (مرحله دوم) شامل 20 امتیاز آموزشی، پژوهشی و فناوری و 30 امتیاز مصاحبه علمی و سنجش عملی است. (دریافت نمونه فرم ارزیابی)

2- تاريخ و محل مراجعه جهت بررسی سوابق و مصاحبه:

1-2- تاریخ بررسی سوابق و مصاحبه داوطلبان از طریق سامانه ثبت نام و مصاحبه اطلاع رسانی خواهد شد. 

 درصورت هر گونه تغییر در تاریخ برگزاری نیز مراتب از طریق سامانه ثبت نام و مصاحبه به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg اطلاع رسانی می شود.

ساعت تقریبی شروع مصاحبه در کارت الکترونیکی ورود به جلسه ارزیابی سوابق و مصاحبه درج  و 24 ساعت قبل از برنامه زمان بندی اعلام شده در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

2-2- توضیحات تکمیلی درخصوص نحوه توزیع متعاقباً از طریق سامانه مذکور به اطلاع داوطلبان محترم رسانده خواهد شد. 

  3- ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک

تمامی داوطلبان می بایست طبق برنامه مندرج در سامانه ثبت نام و مصاحبه  تا 72 ساعت قبل از روز برگزاری مصاحبه (طی روزهای اداری) از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg نسبت به ثبت نام اینترنتی، واریز مبلغ 2/000/000 ريال(دویست هزار تومان) به صورت آنلاین بابت حق ثبت نام و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز (مندرج در سامانه)  اقدام نمایند.

درصورتی که داوطلبان، برای مصاحبه بیش از یک کد رشته محل در دانشکاه گیلان معرفی شده و متقاضی شرکت در جلسات مصاحبه چند گرایش مختلف باشند، لازم است به ازای هر کد رشته محل مبلغ جداگانه واریز شود. برای شرکت در مصاحبه کد رشته محل های مختلف با یک گرایش که فقط نوع دوره (روزانه - شبانه - پردیس) آنها متفاوت است، یک پرداخت کافی است.

در صورت انصراف از شرکت در مصاحبه، وجه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود. 

4- توضیحات تکمیلی

  1. براساس اطلاعیه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه سازمان و طبق برنامه زمانی اعلام شده (1403/03/12 تا 1403/04/12)، ضمن پرداخت مبلغ سه میلیون و چهارصد و بیست و چهار هزار (3/424/000) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت نمایند. بدیهی است داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.
  2. مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان به شرح اطلاعات مندرج در صفحات 17 و 18 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سال 1403 سازمان سنجش می باشد.
  3. تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می باشند.
  4. براساس توضیحات صفحات 18 تا 22 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون

4-4-الف- 25درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به "همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران"، "آزادگان، همسر و فرزندان آنان" و "جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان"، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی اختصاص می یابد. .(سهمیه ایثارگران 25% ظرفیت)

4-4-ب- 5درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل نیز به "جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان" و "همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه" به شرط کسب حدنصاب علمی اختصاص می بابد.(سهمیه ایثارگران 5% ظرفیت)

4-4-پ- درصورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران به وسیله داوطلبان مشمول سهمیه مذکور تکمیل نشود، ظرفیت خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر بازهم این ظرفیت خالی بماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

4-4-ت- براساس قوانین مذکور، حدنصاب نمره ایثارگران، 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان، 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل در هر یک از مراحل آزمون می باشد.

5-4- براساس قانون "برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 29/01/1389 مجلس شورای اسلامی"، ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد اختصاص می یابد. (سهمیه مربیان). حدنصاب نمره در تمامی مراحل آزمون لحاظ می شود.

5-4-الف- ارائه اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط توضیحات صفحه 10 و 11 دفترچه راهنمای انتتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی این دانشگاه امکان بهره‌مندی از این سهیمه را دارند. 

5-4-ب- داوطلب دارای سهمیه مربی در صورتی می تواند ادامه تحصیل دهد که دانشگاه محل خدمت وی موافقت نماید و موافقت دانشگاه محل خدمت می بایست در زمان بررسی سوابق و مصاحبه، اعلام شود.

5-4-پ-داوطلبان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) در کلیه دوره های روزانه و غیرروزانه ملزم به پرداخت شهریه می باشند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص ایشان با رعایت آیین نامه های داخلی و امکان انجام تعهدات پس از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال براساس مصوبه هیات امنا برعهده دانشگاه محل خدمت و در غیراین صورت برعهده مربی می باشد.

6-4- حدنصاب نمرات ذکر شده در تمامی مراحل آزمون لحاظ می شود.

7-4- جلسه بررسی ارزیابی آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی برای هر داوطلب صرفا یک بار و به صورت حضوری برگزار می شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان تلقی می شود.

8-4- در پذیرش دانشجو به شیوه استاد محور، عضو هیات علمی نمی تواند پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، دایی، خاله، عمه دانشجو و پدر و مادر همسر دانشجو باشد. در صورت اثبات تخلف از این موضوع، دانشجو در هر مرحله از تحصیل باشد، از ادامه تحصیل محروم می شود.

9-4- با تو.جه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است، متقاضیان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام، موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت نمایند.

10-4- داوطلبان جهت شرکت در جلسه بررسی سوابق و مصاحبه ضروری است نسبت به بارگذاری مدارک لازم و نیز پرداخت وجه ثبت نام در سامانه ثبت نام و مصاحبه (طبق بند 3 اطلاعیه حاضر) اقدام نموده و از تایید پرونده ثبت نامی خود اطمینان حاصل نمایند. در صورت تایید پرونده ثبت نامی، امکان دریافت کارت الکترونیکی جهت شرکت در مصاحبه فراهم خواهد شد. ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1403، اصل مدارک کارشناسی (و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد و یا گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك، تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه و کارت ورود به جلسه مصاحبه، برای شرکت در جلسه ارزیابی و مصاحبه الزامی است.

توضیح:

الف- كساني كه به دلائلي قادر به ارائه اصل هر یک از مدارک کارشناسی ارشد، کارشناسی یا کاردانی نيستند، لازم است گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك را به همراه داشته باشند (دریافت نمونه فرم مدرک و معدل).

ب- برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه نامه علمی از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرحهای پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده، مدرک زبان و سایر موارد از طریق بارگذاری در سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه و همزمان با ثبت نام الکترونیکی،  ضروری است.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه


دسته بندی :
اطلاعیه ها
اسلایدشو

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

17 01 2024

برگزاری کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی مورخ 1402/10/25

کارگاه دانش افزایی مشاور آموزشی در تاریخ 1402/10/25 در تالار حکمت دانشگاه برگزار گردید. در اين كارگاه ابتدا معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه با بیان اهمیت هدایت تحصیلی و نظارت مستمر برروند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان به موارد مهم شیوه نامه مشاور آموزشی از جمله وظایف استاد مشاور، نحوه نظارت بر انتخاب واحد، حذف و اضافه، تایید فرم های میهمانی ، انتقال و تغییر رشته اشاره نموده و در ادامه خانم کاویانفر رئیس اداره آمار و اطلاعات آموزشی دسترسي هاي مرتبط با استادان مشاور در سامانه جامع آموزشی از جمله نحوه حضور و غیاب، اعلام نظر درخواستهای میهمانی و انتقال دانشجویان و نحوه گزارش گیری از سامانه را توضیح دادند. در پايان كارگاه، معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي و مدير خدمات آموزشي دانشگاه به سوالات حضار پاسخ دادند.​​​​​​​