‌ شورای هدایت استعدادهای درخشان از سال 1386 با سرپرستی و نظارت مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرد و از نیمه دوم سال 1390 با نظر ریاست محترم وقت دانشگاه با ساختاری مستقل زیر نظر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی شروع به کار نمود. هدف از ایجاد این شورا، شکوفاسازی استعدادهای درخشان، حمایت از دانشجویان با استعداد برتر و ممتاز جهت ادامه تحصیل، ارتقای عملکرد آموزشی–پژوهشی و نظارت بر حسن عملکرد ایشان است. قوانین اصلی مرتبط با این دفتر از جانب وزارت عتف ابلاغ می شود و تعیین ضوابط اجرایی آن بر عهده شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه است.

                 

اهم وظایف و مسئولیت ها:

  • پذیرش دانشجویان برتر در مقطع کارشناسی ارشد در هر سال
  • پذیرش دانشجویان  برتر در مقطع دکتری در هر سال
  • پشتیبانی مادی و معنوی جهت اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی به المپیاد منطقه ۲ که در اردیبهشت ماه هر سال در دانشگاه مازندران (بابلسر) برگزار می شود.
  • پشتیبانی مادی و معنوی جهت اعزام برگزیدگان المپیاد منطقه ۲ به المپیاد کشوری که در مرداد ماه هر سال برگزار می شود.
  • معرفی دانشجویان نخبه و استعداد درخشان به بنیاد ملی نخبگان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت تبیین آیین‌نامه‌ها و ضوابط استعدادهای درخشان براساس آخرین تغییرات در دهه سرآمدی آموزش
  • صدور گواهی احراز رتبه دانشجویان استعداد درخشان در مقاطع مختلف جهت معرفی به دانشگاه‏ها، موسسات و ادارات مورد تقاضا

                              

دبیران شورای هدایت استعدادهای درخشان از ابتدا تا کنون

نام و نام خانوادگی دوره تصدی
آقای دکتر فرهاد شیرینی 1386-1390
آقای دکتر فرهاد اسمعیلی قدسی 1390-1401

خانم دکتر حمیده بیگی

1403-1401
آقای دکتر حسن پوربابایی 1403 تاکنون