دیدار معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با نمایندگان تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی

13 11 2010
کد خبر : 3319244
تعداد بازدید : 99
غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در ديدار با اعضای تشکل‌ها دانشجويی و فعالان فرهنگی دانشگاه گيلان بر حمایت بیشتر از فعالیت های فرهنگی و علمی دانشجویان تأکید کرد .

در نشست معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فنآوری با دبیران تشکل های سیاسی ، دبیران انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و فعالان دانشجویی بر تشکیل اتاق فکر فرهنگی در دانشگاه ها تأکید گردید .

در ابتدای این نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی گزارشی از فعالیت ها و عملکرد مجموعه خود را ارائه نمودند و سپس به بیان نظرات ، پیشنهادات و بیان مسائل مختلف به ویژه در زمینه مسائل فرهنگی پرداختند . 

تسریع در ایجاد معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان ، کمک به تکمیل مسجد دانشگاه ، حمایت بیشتر معاونت فرهنگی وزارت علوم از طرح های انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و اختصاص بخشی از بودجه های فرهنگی کشور به تشکل های دانشجویی که فعالیت فرهنگی انجام می دهند از مواردی بود که نمایندگان تشکل های دانشجویی  مطرح نمودند .

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وارت علوم در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: وزارت علوم به دانشگاه ، به مفهوم "خانواده دانشگاه" می نگرد و تمام فعالان آن را در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار می د هد و در همين زمينه به هر نظر و انتقادی نيز توجه کرده و پاسخ لازم را خواهد داد.

 

دکتر خواجه سروی ادامه داد : فعاليت‌های دانشجويی هميشه بايد شرايط و روحيات دانشجويی خود را داشته باشند البته در اين زمينه مسئولين دانشگاه‌ها بايد حمايت و نظارت لازم را انجام دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تأکید بر نیاز به افزایش بودجه تشکل های دانشجویی گفت : بودجه دانشگاه ها  به طور کامل در اختیار وزارت علوم  نیست و در بودجه سنواتی کشور از طریق مجلس شورای اسلامی تعیین و ابلاغ می شود . ولی تلاش  ما بر این است که همان مقداری که در اختيار وزارت علوم است  را به بهترين شکل ممکن در بين فعالان دانشجویی تقسيم کنيم.

 

دکتر خواجه‌سروی در ادامه به تشکيل معاونت فرهنگی در دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: تشکيل معاونت مستقل فرهنگی يکی از اولويت‌های مهم وزارت علوم در سال جاری بوده که با ابلاغ وزير علوم پيگيری و اجرا شده است، چون مشکل اصلی فعاليت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها به تشکيلات و ساختار نامشخص اين حوزه اختصاص داشت.

 

وی در خصوص تکمیل مسجد دانشگاه و اتمام پردیس شهدای گمنام گفت : اگر چه بودجه های عمرانی در اختیار معاونت فرهنگی نیست ولی برای اینکه این پروژه های دانشگاه گیلان که ماهیت فرهنگی دارند تلاش می کنیم تا بتوانیم حمایت لازم را داشته باشیم . 

 

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه در زمینه حمایت و تقویت تشکل های دانشجویی پرداخت و گفت :  در سال 89  تشکل های سیاسی و انجمن های علمی برنامه های متنوع و خوبی در دانشگاه داشته اند که از تلاش این عزیزان تشکر می نمایم . 

دکتر حاتم زاده در ادامه افزود : با توجه به ماهیت فعالیت دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی تلاش ما بر آن است تا از فعالیت های علمی و خلاقانه دانشجویان حمایت کنیم . وی ادامه داد : در سال 89 مبلغ 39 میلیون تومان از وزارت علوم برای حمایت از انجمن های علمی اختصاص یافت وهیأت رئیسه دانشگاه نیز مبلغی بیش از یکصد میلیون تومان از منابع داخلی را به آن افزود و مبلغ حمایتی انجمن های علمی به حدود یکصد و پنجاه میلیون تومان رسید . رئیس دانشگاه گیلان از انجمن های علمی خواست تا در زمینه افزایش فعالیت های علمی دانشجویان تلاش و همت مضاعف داشته باشند . 

 

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

Asset Publisher

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.