سوالات متداول دانشجویان و پاسخ های مربوطه
گردآوری و تنظیم: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ویراست اول/ دی ماه 1393 ویراست دوم/فروردین 1394 ویراست سوم/ مرداد 1394 ویراست چهارم/آبان 1394 ویراست پنجم /آبان1395به نام آنکه جان را فکرت آموخت یکی از نیازهای اصلی و اساسی در حوزه آموزش دانشگاه توجه به استفاده بهینه از زمان و فراهم آوردن امکانات لازم به منظور تسهیل در اطلاع رسانی برای جلوگیری از حضور مستقیم دانشجویان به جهت دریافت پاسخ سوالات مربوطه می باشد. به همین دلیل و برای رسیدن به هدف بسیار ارزشمند جایگاه مراجعین محترم ، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام به جمع آوری سوالات متداول مربوط به این بخش از فعالیت های دانشگاه به همراه پاسخ های مرتبط نموده است. سوالات مورد اشاره در بخش های زیر تهیه و به تفکیک ارائه شده اند. امید آن است که بتوانیم به دریافت نظرات شما مراجعین عزیز در پیشبرد اهداف تعیین شده موفق باشیم. در پایان با توجه به نیاز مبرم به روزآمد نمودن اطلاعات و قوانین ، از دانشجویان عزیز تقاضا می شود با مراجعه مستمر به این سامانه از موارد مربوطه مطلع گردند. 1) امور آموزشی دانشگاه: - اداره پذیرش و ثبت نام - امور مشمولین و نظام وظیفه - اداره فارغ التحصیلان - تاییدیه های تحصیلی - صدور دانشنامه 2) تحصیلات تکمیلی دانشگاه 3) دبیرخانه هدایت استعداد های درخشان 4) دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزشیاداره پذیرش و ثبت نام1- برای دريافت گواهی اشتغال به تحصيل برای بيمه ، شرکت ها و سازمان ها و راهنمایی رانندگی به کجا بايد مراجعه نمود؟از طریق سامانه آموزشی قسمت فرم های درخواست اقدام نموده و پس از تایید نهایی به دبیرخانه دانشکده مراجعه نمایند. 2- برای دريافت گواهی اشتغال به تحصيل برای معاونت وظيفه عمومی ناجا به کجا بايد مراجعه نمود؟ (ویژه آقایان). از طریق سامانه آموزشی قسمت فرم های درخواست اقدام نموده و پس از تایید نهایی به دبیرخانه سازمان مرکزی مراجعه نمایند. 3- برای دريافت گواهی اشتغال به تحصيل برای دريافت گذرنامه به کجا بايد مراجعه نمود؟(ویژه آقایان). به آدرس اینترنتی www.services.epolice.ir مراجعه نمایند. 4- برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل جهت ارائه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت ترجمه برای سفارت باید به کجا مراجعه نمود؟ از طریق سامانه آموزشی قسمت فرم های درخواست اقدام نموده و پس از تایید نهایی به دبیرخانه سازمان مرکزی مراجعه نمایند. 5-دانشجويان جهت اطلاع از نقص پرونده تحصيلي خود به کجا مراجعه نمايند؟ به کارشناس آموزش دانشکده مراجعه نمایند. 6-فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی به چه صورت می باشد؟ با مراجعه به دفاتر پيشخوان دولت شهر رشت يا شهر محل سکونت دانشجو امکان پذير مي باشد. ( همراه داشتن تصوير گواهی پيش دانشگاهی الزامی می باشد.) شایان ذکر است، دانشجویان می باید تا حصول اطمينان از وصول تاييديه پيش دانشگاهی به دانشگاه، رسيد دريافتی از دفاتر پيشخوان دولت را نزد خود نگه دارند. 7-درصورت مفقود نمودن کارت دائم دانشجویی چه اقدامی باید صورت پذيرد؟ دانشجو باید به آموزش دانشکده جهت دریافت فرم مربوطه مراجعه و سپس به آموزش دانشگاه مراجعه نماید. 8-حداکثر سنوات مجاز به تحصیل دانشجویان مقاطع کارشناسی ناپيوسته و کارشناسی پيوسته چند نيمسال می باشد؟ حداکثر سنوات مجاز به تحصیل مقطع کارشناسی ناپيوسته (روزانه و شبانه )دو و نيم سال و کارشناسی پيوسته (روزانه و شبانه ) برای دانشجویان ورودی 91 و 92 ، پنج سال و دانشجویان ورودی 93 به بعد چهار سال می باشد. میهمان، انتقال و تغییر رشته 1- درخواست ميهمان و انتقال چگونه صورت می پذيرد؟ درخواست ميهمانی و انتقال تنها يکبار در سال (ارديبهشت ماه)و از طريق سامانه ميهمان و انتقال وزارت علوم برای دو نیمسال (اول و دوم) صورت می پذيرد. در صورتی که برای نیمسال دوم سال تحصيلی ارائه فرم ميهمان و انتقال خارج از سامانه صورت پذیرد، مراتب از طريق سايت به دانشجو اطلاع رسانی خواهد شد. 2-تغییر رشته داخلی و انتقال توام با تغییر رشته چگونه صورت می پذیرد؟ مراجعه به سايت دانشگاه ، دريافت فرم های مربوطه در بازه زمانی اعلام شده ، مراجعه به آموزش دانشکده جهت کسب اطلاع از دارا بودن کد رشته مورد نظر ، پس از کسب اطلاع از دارا بودن کد رشته فرم تغییر رشته داخلی یا انتقال توام با تغییر رشته را کامل می نمایند. پس از تکمیل فرم تغییر رشته داخلی ، جهت انجام سایر مراحل کار فرم مذکور را به اداره پذیرش ارائه می دهند و فرم انتقال توام با تغییر رشته را به دانشگاه مورد نظر ارائه می نمایند. 3-دانشجويان ميهمان در دانشگاه گيلان ، جهت ارسال ريزنمرات خود به دانشگاه مبدا چه اقدامی بايد انجام دهند؟ پس از مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه درخواست تسويه حساب ميهمان نموده وکارت دانشجويي خود به اداره پذيرش و ثبت نام تحويل داده ،پس از تکميل مراحل تسویه حساب ريزنمرات به دانشگاه مبدا ارسال خواهد شد. 4- ارسال مدارک دانشجويانی که با انتقال آنها به ساير دانشگاه های کشور موافقت شده است، چگونه صورت می پذيرد؟ لازم است دانشجو پس از وصول موافقت دانشگاه مقصد ، به سامانه آموزشی دانشگاه مراجعه و درخواست تسويه حساب انتقال نموده و تحويل کارت دانشجويي اقدام نماید. 5- دانشجويان دانشگاه گيلان که در سایر دانشگاه های کشور ميهمان بوده اند، چگونه پي گير ثبت نمرات خود در سیستم آموزشی دانشگاه گیلان باشند؟ لازم است دانشجو در پایان هر نيمسال با دانشگاه مقصد تسویه حساب نموده ،که پس از وصول ریزنمرات از دانشگاه مقصد و انجام تطبيق توسط دانشکده ، ریزنمرات در سیستم آموزشی دانشگاه گیلان ثبت می شود. 6 - دانشجویان سایر دانشگاه های کشور که با انتقال آنها به دانشگاه گیلان موافقت شده است، چگونه پي گير ارسال مدارک از دانشگاه مبدا به دانشگاه گیلان باشند؟ لازم است اینگونه دانشجویان پس از دریافت نامه موافقت با انتقال به دانشگاه گیلان به دانشگاه مبدا جهت انجام تسویه حساب مراجعه نمايند و پس از مدت يک ماه ( مدت ذکر شده بستگی به بعد مسافت دانشگاه مبدا دارد.) به آموزش دانشگاه جهت حصول اطمینان از وصول مدارک مراجعه نمایند. 7- شورای برنامه ریزی آموزش عالی در خصوص مفاد ماده 33 آیین نامه آموزشی چه تصمیمی اتخاذ نموده است؟ مقرر شد، آیین نامه های ورودی های مختلف دانشگاه برای مقطع کارشناسی برای همان ورودی قابل اعمال باشد. بدین معنی که آیين نامه مصوب 339 شورای عالی برنامه آموزشی برای ورودی های 90 و ماقبل، آیین نامه مصوب 803 شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم برای ورودی های 91 و 92 و آیین نامه مصوب 859 شورای عالی برنامه ریزی برای ورودیهای 93 و بعد از آن اعمال گردد. نظام وظیفه
| ||