در ابتدا امور مربوط به ترفیعات و ارزیابی کیفیت تدریس اساتید در دفتر  نظارت و ارزیابی دانشگاه که در حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مستقر بود، انجام می‌شد. پس از انتقال دفتر نظارت و ارزیابی به حوزه ریاست، دبیرخانه ترفیعات و ارزیابی کیفیت تدریس اساتید تحت نظارت مستقیم معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرد.

اهم وظایف و مسئولیت ها:

  • بررسی پرونده های پایه ترفیع سالیانه اعضای هیأت علمی
  • انجام امور مربوط به پایه تشویقی اعضای هیأت علمی (بررسی اولیه پرونده های پایه تشویقی ، اقدامات لازم جهت طرح پرونده ها در جلسه کمیته ترفیع دانشگاه و سپس ارسال نتایج به هیأت ممیزه دانشگاه جهت تصمیم گیری نهایی و نهایتا ارسال لیست افراد تایید شده به کارگزینی جهت صدور احکام)
  • بررسی موضوع برقراری فوق العاده جهش علمی اعضای هیأت علمی بر مبنای عملکرد که این برقراری جهت بهره مندی از افزایش حقوق 10 یا 15 درصدی می باشد و سالانه براساس ارزیابی و بر مبنای عملکرد سال قبل عضو هیأت علمی دانشگاه تعیین می شود.
  • ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی به منظور ارتقای مرتبه و تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی و انجام مکاتبات مربوطه درخصوص اعلام نتایج نهایی ارزیابی به دانشکده ها جهت درج در پرونده های متقاضیان ارتقای مرتبه و تبدیل وضعیت و ....
  • بررسی بخشنامه ها و آیین نامه های مرتبط با پایه های تشویقی و ترفیع اعضای هیأت علمی و ....
  • برگزاری جلسات کمیته ترفیع دانشگاه در ارتباط با موضوعات پایه های تشویقی، ترفیع و برقراری فوق العاده جهش علمی اعضای هیأت علمی و غیره